RealDSL: Eindelijk FUP?

Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:staat er toch:

duplex probleem in cisco


duplex probleem.. naar aanleiding van wat dan? duplex problemen treden niet zomaar out of the blue op toch? Vraag me dan toch af wat die technieker aan't doen was :P
Wat is die piek in traffiek net voor het dipje trouwens?
Klopt http://www.realdsl.be/status.php trouwens? 3 rode bollekes, newsserver NIET terwijl de tekst erboven staat dat niemand erop geconnect kan worden? /me is confused :)
Laatst gewijzigd door poohbeer op 24 mei 2005, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Geen id wat de piek is ;) maar tis idd net voor het dipje ... kant wel eens navragen bij network engineer wat de precieze oorzaak was ... pebkac ? ;)
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:Geen id wat de piek is ;) maar tis idd net voor het dipje ... kant wel eens navragen bij network engineer wat de precieze oorzaak was ... pebkac ? ;)

Layer 8 probleem? Mmm, slechte engineer alstie iets probeert op live netwerk en dan een duplexerror niet opmerkt (hetgeen een cisco toch wel zowat elke minuut om zeurt in standaard console) ;)

btw, toevallig zo geen grafiekskes van jullie TOTALE verkeer (dat met de sitebusiness erbij dus)? Kunnen we eens kijken wa voor overschot er nog is voor de adsl userkes.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

poohbeer schreef:btw, toevallig zo geen grafiekskes van jullie TOTALE verkeer (dat met de sitebusiness erbij dus)? Kunnen we eens kijken wa voor overschot er nog is voor de adsl userkes.


Voor dsl hebben we aparte ATM lijnen ;)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Net nog even bij de laatste 40 resultaten gaan kijken van de speedtest, en vond daar maar eentje van RealDSL:

RealDSL 3 368 16:01 25/05/2005

Euh... 3 kbit/sec downloadsnelheid? Dat is zo'n 0.375 kbyte/sec :lol:
Ik hoop dat dit een vergissing is :roll:
soul
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 mei 2005, 23:07

Mijn speedtest (realdsl):

Your current download speed:
2568kbit/s
or
321kbyte/s

Your current upload speed:
415kbit/s
or
52kbyte/s
Gebruikersavatar
apn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 okt 2003, 12:55
Locatie: Nivelles
Contacteer:

Ook voor mij, geen problemen.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2365 kbit/s or 296 kbyte/s
- Upload speed : 407 kbit/s or 51 kbyte/s
Wed May 25 2005 at 17:29:41 UTC+0200
nocredits
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2005, 16:41

KK schreef:Net nog even bij de laatste 40 resultaten gaan kijken van de speedtest, en vond daar maar eentje van RealDSL:

RealDSL 3 368 16:01 25/05/2005

Euh... 3 kbit/sec downloadsnelheid? Dat is zo'n 0.375 kbyte/sec :lol:
Ik hoop dat dit een vergissing is :roll:


Nee dit is de echte snelheid...jongens toch wat een domme opmerking
...probeer toch eens 5 seconden je hersens te gebruiken.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

nocredits schreef:Nee dit is de echte snelheid...jongens toch wat een domme opmerking
...probeer toch eens 5 seconden je hersens te gebruiken.

Voor iemand die beweert niet voor RealDSL te werken, ben je toch snel op je teentjes getrapt als er iets negatief over gepost wordt... :roll:
nocredits
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2005, 16:41

KK schreef:
nocredits schreef:Nee dit is de echte snelheid...jongens toch wat een domme opmerking
...probeer toch eens 5 seconden je hersens te gebruiken.

Voor iemand die beweert niet voor RealDSL te werken, ben je toch snel op je teentjes getrapt als er iets negatief over gepost wordt... :roll:


Ik denk niet dat het een vereiste is voor RealDSL te werken om zich te storen aan domme uitspraken.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ik ga me niet van de kaart laten brengen door iemand die hier amper 2 weken geregistreerd is en nu al met beledigingen aan het gooien is.

Al wat ik doe is een beetje observeren hoe het verloopt met RealDSL, en tot hiertoe ben ik niet overtuigd. En dat heeft in feite weinig met de snelheden te maken, maar wel met de mentaliteit. Zomaar zonder te verwittigen al je gebruikers hun snelheid cappen voor een heel weekend is niet bepaald iets wat vertrouwen schept. Zeker niet als ik dan te lezen krijg dat ze de schuld voor de zoveelste keer bij 1 van hun toeleveranciers schuiven.
Wat mij betreft is Realroot/RealDSL een onbetrouwbaar bedrijf, na alles wat ik hier de laatste weken gelezen heb. En mijn mening zal niet snel veranderen, maar ik blijf observeren, en zal het ook niet laten om nog meer (volgens jou domme) opmerkingen te geven.
nocredits
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2005, 16:41

Hoe in hemelsnaam kan je een bedrijf be/veroordelen als je zelf geen
gebruiker bent van hun diensten.

Is het je al opgevallen dat de RealDSL gebruikers tot nu toe zeer
tevreden zijn en er vooral ongefundeerde kritiek gespuit wordt
door niet-gebruikers (zoals jij) ?

Get a life dude !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

nocredits schreef:Is het je al opgevallen dat de RealDSL gebruikers tot nu toe zeer tevreden zijn


Op amper twee weken tijd heb ik al enkele RealDSL gebruikers bang weten afwachten of hun A2F deja-vu gevoel opnieuw realiteit zou worden. Ik denk dat velen dan hier ook terecht het forum in de gaten houden... voor ze 121 euro aansluitingskosten gaan betalen.
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 mar 2004, 10:28

Tja, ik wou ook even wat langer wachten, maar met A2F weg te vallen moest ik een beslissing nemen. Eerst nog een jaar bij EDP zag ik niet echt zitten ... en tot hiertoe ben ik nog altijd content van realroot ...

Maar sinds gisteren heb ik wel een "vies" probleempje. Ik heb thuis een router staan van US robotics (9106), gisteren kwam ik van het werk en ik kon niet meer surfen, steeds maar Looking up www.google.be, een ping of traceroute werkte ook niet, zelfs niet naar een IP-adres ... Een reboot van de router hielp ook niets. Met het gedacht dat er misschien iets mis was met de router (verbinding was op), heb ik mijn oude alcatel ethernet modem genomen en mijn oude D-link router. Hier ook hetzelfde probleem, verbinding is op, maar surfen enz werkt totaal niet. Dan heb ik de modem rechtstreeks aan mijn PC gehangen en een verbinding opgezet, nog steeds kon ik niets doen. Dan nog eens een disconnect gedaan en terug een connect en dan eerst naar www.realdsl.be gesurft en na een tijdje kreeg ik de pagina te zien en vanaf dan kon ik terug alles doen ... Dan nog eens geprobeerd om de router terug aan te sluiten, maar het oude probleem bleef, verbinding is op, maar surfen en dergelijke ? Dan maar terug de modem rechtstreeks aan de PC, eerst naar www.realdsl.be en dan surfen maar. Hierop heb ik dan maar een contact-formulier ingevuld en straks ga ik eens een telefoontje doen (want tot hiertoe geen antwoord en ik denk toch dat er bij mij niets mis is, instellingen van beide routers staan goed zoals ze altijd gewerkt hebben en routers krijgen ook alle gegevens van realdsl, een ip-adres, gateway en dns-servers).
Gast

nocredits schreef:Hoe in hemelsnaam kan je een bedrijf be/veroordelen als je zelf geen gebruiker bent van hun diensten.
Op basis van wat je er hier en op adsl-bc.org over leest?

nocredits schreef:Is het je al opgevallen dat de RealDSL gebruikers tot nu toe zeer tevreden zijn en er vooral ongefundeerde kritiek gespuit wordt door niet-gebruikers (zoals jij) ?
Neen, dat was me nog niet opgevallen. Het is me wel al opgevallen dat RealDSL-abonnees o.m. hier al gemeld hebben dat er veel snelheidsfluctuaties optreden, dat er zonder enige aankondiging een heel weekend lang een algemene snelheidslimiet wordt toegepast, dat ene Ditch zich hier niet altijd van z'n professioneelste kant laat zien, e.d.m.

nocredits schreef:Get a life dude !
Volwassen reactie. Ik meen me te herinneren dat Adsl2Fit-abonnees een jaar of 2 geleden ook zo emotioneel, zelfs irrationeel reageerden als mensen er een kritische stem over lieten horen.
fr3d0
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 mei 2005, 17:40

Terro schreef:Tja, ik wou ook even wat langer wachten, maar met A2F weg te vallen moest ik een beslissing nemen. Eerst nog een jaar bij EDP zag ik niet echt zitten ... en tot hiertoe ben ik nog altijd content van realroot ...

Maar sinds gisteren heb ik wel een "vies" probleempje. Ik heb thuis een router staan van US robotics (9106), gisteren kwam ik van het werk en ik kon niet meer surfen, steeds maar Looking up www.google.be, een ping of traceroute werkte ook niet, zelfs niet naar een IP-adres ... Een reboot van de router hielp ook niets. Met het gedacht dat er misschien iets mis was met de router (verbinding was op), heb ik mijn oude alcatel ethernet modem genomen en mijn oude D-link router. Hier ook hetzelfde probleem, verbinding is op, maar surfen enz werkt totaal niet. Dan heb ik de modem rechtstreeks aan mijn PC gehangen en een verbinding opgezet, nog steeds kon ik niets doen. Dan nog eens een disconnect gedaan en terug een connect en dan eerst naar www.realdsl.be gesurft en na een tijdje kreeg ik de pagina te zien en vanaf dan kon ik terug alles doen ... Dan nog eens geprobeerd om de router terug aan te sluiten, maar het oude probleem bleef, verbinding is op, maar surfen en dergelijke ? Dan maar terug de modem rechtstreeks aan de PC, eerst naar www.realdsl.be en dan surfen maar. Hierop heb ik dan maar een contact-formulier ingevuld en straks ga ik eens een telefoontje doen (want tot hiertoe geen antwoord en ik denk toch dat er bij mij niets mis is, instellingen van beide routers staan goed zoals ze altijd gewerkt hebben en routers krijgen ook alle gegevens van realdsl, een ip-adres, gateway en dns-servers).



ik heb zowat hetzelfde probleem.

Ik kan op internet tot op een ogenblik alles bevriest.
Ik probeer mijn modem te bereiken via http based menu. Ik krijg geen connectie tot mijn modem. Ik kijk beneden op mijn modem en alles brand nog behalve adsl signaal. Ik heb dit vroeger nooit gehad en nu met realdsl heb ik het wel. Een vriend van me heeft ook realdsl en heeft net hetzelfde probleem. Enige remedie is stekker uittrekken van mijn modem/router en dan werkt het terug. Ik heb ook regelmatig dat ik mijn modem kan bereiken en dat status op connected is maar ik toch niet kan surfen.

Rare gebeurtenissen maar als het werkt dan werkt het wel goed.
Better to let people think your a fool then to open your mouth and remove all doubt
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 mar 2004, 10:28

Ondertussen is het bij mij opgelost ... Daarstraks nog bericht gekregen dat ze het aan het bekijken waren ... en bij thuiskomst was het al in orde ...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:dat ene Ditch zich hier niet altijd van z'n professioneelste kant laat zien, e.d.m.

Ditch hoeft hier dan ook niet te zijn. Dit is voor hem puur vrije tijd en ontspanning. Wat je nu aan het bereiken bent is dat je officieus contact en hulp na de kantooruren aan het opblazen bent. Hij kan mensen hier helpen, maar hij is het helemaal niet verplicht. Dus graag wat krediet voor de mensen die hier hun vrije tijd in steken.

Cheers
Afbeelding
Heavy-G
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2005, 14:32

Is er weer iets aan de hand zoals tijdens het pinksterweekend, maar dan een cap van 2mbit?

RealDSL 1858 407 01:03 27/05/2005
RealDSL 1873 412 00:44 27/05/2005
RealDSL 1873 407 00:43 27/05/2005
RealDSL 1871 411 23:28 26/05/2005

(nb: enkel die eerste ben ikzelf.. ben net thuis)

Ik heb dit vanmorgen al willen merken.. mijn server waarvan ik normaal steeds de volle snelheid kan halen gaf ineens maar 230KB/sec meer.. heb er toen geen aandacht aan geschonken, maar er lijkt wel een patroon te zijn?

Tussen haakjes, ditCh, er wacht nog een mailtje van gisteren ivm IPv6 op antwoord ;)
(tenzij iemand mij hier kan vertellen hoe je pppd wijsmaakt dat ie ook achter een v6 adres moet gaan vragen zoals in de FAQ beschreven staat, antwoord op een vraag die ik toen nog gesteld had trouwens ;))
Be strict when sending but tolerant when receiving [RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet]
Nopel

Yep, donderdagochtend omstreeks 3 uur is mijn verbinding gereset, en sindsdien haal ik ook maar een 230 kBps meer. Echter geen melding op de statuspagina. :-(
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Het zal voor de verandering een probleem zijn bij 1 van hun toeleveranciers. :roll:

Ik vind dat ze daar nogal dikwijls last hebben van 'dipjes'... Een beetje te veel om nog toeval te zijn.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

KK schreef:Het zal voor de verandering een probleem zijn bij 1 van hun toeleveranciers. :roll:

Ik vind dat ze daar nogal dikwijls last hebben van 'dipjes'... Een beetje te veel om nog toeval te zijn.


in iedergeval het is tenminste FUP en de dipjes varieren tussen 100kb/s - 400kb/s

dus.. vind het niet zo erg als je kijkt wat je ervoor terug krijgt..

belgacom kan ook gemakkelijk fup draaien eerste 2 jaar hebben ze dat ook gedaan !! er werd juist niks gecontroleerd, ik weet dat er gasten waren die zoon 200 gig per maand downloaden toen..

vind het erg dat ze de mensen nu zo afrippen

ben blij dat ik niet hoef wakker te liggen van mijn bandbreedte..
Heavy-G
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2005, 14:32

True, maar ik vind dat ze dat toch op de statuspagina mogen vermelden.. daar dient die tenslotte voor, niet?
Be strict when sending but tolerant when receiving [RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet]
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ofloo schreef:
KK schreef:Het zal voor de verandering een probleem zijn bij 1 van hun toeleveranciers. :roll:

Ik vind dat ze daar nogal dikwijls last hebben van 'dipjes'... Een beetje te veel om nog toeval te zijn.


in iedergeval het is tenminste FUP en de dipjes varieren tussen 100kb/s - 400kb/s

dus.. vind het niet zo erg als je kijkt wat je ervoor terug krijgt..

belgacom kan ook gemakkelijk fup draaien eerste 2 jaar hebben ze dat ook gedaan !! er werd juist niks gecontroleerd, ik weet dat er gasten waren die zoon 200 gig per maand downloaden toen..

vind het erg dat ze de mensen nu zo afrippen

ben blij dat ik niet hoef wakker te liggen van mijn bandbreedte..

Er is wel een pak verschil in users vroeger/nu, 2 miljoen ofzo ? Dit is nog altijd best mogelijk, alleen niet nodig. Al vind ik wel dat de ruimte er moet zijn. Als ik bv amateur film maker ben en mijn films wil verdelen,... al is dit weer mijlen ver offtopic 8)
iBob
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:49
Contacteer:

Ik wacht nog steeds op de reverse dns eigenlijk.
Mijn snelheid is nu gelukkig iets beter ook, zo'n 250 a 310 KByte/sec.
Effectief dus 2.4 mbit dus.

Ik hoop echt dat dit in de toekomst toch nog wat stabieler kan worden en ik effectief 3 mbit kan halen.

Heb al bij een paar mensen Skynet getest en daar haal ik stabiele downloads aan 480 KB/s gemeten over grote downloads.


DNS servers van realdsl hebben denk ik eens plat gelegen ook, draai dan nu momenteel dus eigen dns zonder forwarding.
Gast

iBob schreef:Ik wacht nog steeds op de reverse dns eigenlijk.
Mijn snelheid is nu gelukkig iets beter ook, zo'n 250 a 310 KByte/sec.
Effectief dus 2.4 mbit dus.

Ik hoop echt dat dit in de toekomst toch nog wat stabieler kan worden en ik effectief 3 mbit kan halen.

Heb al bij een paar mensen Skynet getest en daar haal ik stabiele downloads aan 480 KB/s gemeten over grote downloads.


DNS servers van realdsl hebben denk ik eens plat gelegen ook, draai dan nu momenteel dus eigen dns zonder forwarding.


Normaal moet je rekenen op een maximum van ongeveer 100Kb per Mbit
aan echte toevoer wat zo een 330Kb by RealDSL en 400Kb bij skynet zou
moeten zijn. (je zal nooit 3Mbit = 375Kb halen bij RealDSL)
(zonder rekening te houden met eventuele on the fly compression)
Gebruikersavatar
apn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 okt 2003, 12:55
Locatie: Nivelles
Contacteer:

iBob schreef:Ik wacht nog steeds op de reverse dns eigenlijk.

Ik heb gisteren mijn Reverse DNS gekregen. Ik heb DitCh gecontacteerd.
http://www.dnsstuff.com/tools/traversal ... a&type=PTR
Gast

Anonymous schreef:Normaal moet je rekenen op een maximum van ongeveer 100Kb per Mbit
aan echte toevoer wat zo een 330Kb by RealDSL en 400Kb bij skynet zou
moeten zijn. (je zal nooit 3Mbit = 375Kb halen bij RealDSL)
Nog maar eens:
    b = bit
    B = byte = 8 bits
Zie <http://nl.wikipedia.org/wiki/Bit#Gebruik_van_de_eenheden_bit_.28b.29_en_byte_.28B.29>.

Doorvoersnelheid wordt bij voorkeur uitgedrukt in bps (bits per seconde), opslag in B (byte).
Vandaar:
    een bestand van 10 MB download ik aan 2 Mbps in ong. 40 s;
    met de overhead ervan afgetrokken, haal je met een 3,3 Mbps-adsl-lijn effectief 2,7 à 2,8 Mbps.
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

apn schreef:
iBob schreef:Ik wacht nog steeds op de reverse dns eigenlijk.

Ik heb gisteren mijn Reverse DNS gekregen. Ik heb DitCh gecontacteerd.
http://www.dnsstuff.com/tools/traversal ... a&type=PTR

en wat heb je nu eigenlijk het praktische nut aan zo'n reverse dns? Kan iemand dat in laymans terms uitleggen? Of is dit puur omdat julie eige mailservers gaan draaien?
Gebruikersavatar
apn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 okt 2003, 12:55
Locatie: Nivelles
Contacteer:

Ja, het is voornamelijk voor mijn mailserver. Geen anders eigenlijk nut inderdaad, maar de voldoening een ander reverse dan *.adsl.realdsl.be omdat hebergeren sommige websites op zulk reverse is niet mooie...
LORDGREG
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2004, 17:22

Ik probeer al een half uurtje te connecten op inet met Realdsl. Krijg dit als error.

Error 718: The connection was terminated because the remote computer did not respond in a timely manner.


Info? :roll:
LORDGREG
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2004, 17:22

Terug in orde. Mogen wel iets op status pagina zetten als er iets scheelt.
iBob
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:49
Contacteer:

LORDGREG schreef:Ik probeer al een half uurtje te connecten op inet met Realdsl. Krijg dit als error.

Error 718: The connection was terminated because the remote computer did not respond in a timely manner.


Info? :roll:


Jaja, ge zijt niet alleen jong ... heb deze middag mijn servers naar de kelder verplaatst (tegen de hitte en was goeie reden om nu ook gigabit tot in de kelder te krijgen :)

Toen ik daarnet wou reconnecten ook die "did not respond in timely matter" en in linux console authentication failures.
Dacht dus eerst dat het aan mijn servertje lag, maar rechtstreeks via pc of modem pppoe verbinding maken ging ook niet.

heb dit paar dagen geleden ook eens gehad als ik m'n logs mag geloven.

Hun DNS servers doen nu ook raar dus draai nu nog steeds zelf een.


Hoe zit het verder bij jullie met de soepelheid van het surfen ?

Sinds ik hier die realdsl heb is alles gewoon verdomd traag en laggy.
Er is momenteel niets aan het downloaden of uploaden.
Bij het aanklikken van een link heeft hij 2 seconden reactietijd nodig en het downloaden van de pagina's is buiten vroeger (met telenet) ook zichtbaar achteruit gegaan

Speedtest momenteel:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1875 kbit/s or 234 kbyte/s
- Upload speed : 407 kbit/s or 51 kbyte/s
Sat May 28 2005 at 17:49:26 UTC+0200


Van waar komt die lag ?
www.belnet.Be .... contacting belnet.be ........opening page blablabla
en na 7 seconden heb ik dan m'n pagina.

idem voor sites zoals telenet.be, skynet.be
zelfs voor zattevrienden.be

Is er nergens een defig programma om de kwaliteit van de lijn te testen, niet enkel de speeds.
1 stabiele http download tegelijkertijd werkt prima, maar bij het downloaden van een pagina worden gelijktijdige connecties gemaakt en het is alsof het daar fout loopt.

Enfin, mijn tijd is te beperkt om het allemaal zelf piekfijn uit te zoeken, ik kan alleen maar zeggen dat het helemaal niet loopt zoals ik van een moderne internet connectie had verwacht.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

http://www.userbase.be/forum/portal.php ... b=lijntest
Als je een Speedtouch Home modem hebt.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

iemand de tegenstrijdigheid in het contract tegenover de algemene voorwaarden van realdsl al gezien?
contract:
"Zolang geen van beide partijen een schriftelijke opzegging maakt dertig (30) dagen voor het einde van deze periode, zal deze overeenkomst automatisch verlengd worden voor eenzelfde periode."

algemene voortwaarden: "Bij gebrek aan uitdrukkelijke opzegging uiterlijk dertig (30) dagen vóór het einde van deze periode, wordt het Abonnement stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur. Op het einde van het eerste jaar kan het Abonnement op elk ogenblik opgezegd worden, mits een opzegtermijn van minstens dertig (30) dagen in acht genomen wordt."
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

poohbeer schreef:iemand de tegenstrijdigheid in het contract tegenover de algemene voorwaarden van realdsl al gezien?
contract:
"Zolang geen van beide partijen een schriftelijke opzegging maakt dertig (30) dagen voor het einde van deze periode, zal deze overeenkomst automatisch verlengd worden voor eenzelfde periode."

algemene voortwaarden: "Bij gebrek aan uitdrukkelijke opzegging uiterlijk dertig (30) dagen vóór het einde van deze periode, wordt het Abonnement stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur. Op het einde van het eerste jaar kan het Abonnement op elk ogenblik opgezegd worden, mits een opzegtermijn van minstens dertig (30) dagen in acht genomen wordt."


Dat lijkt mij toch in orde: het abonnement wordt verlengd voor onbepaalde duur na het eerste jaar indien stilzwijgend verlengd, maar wel opzegbaar op ieder moment mits inachtneming van 30 dagen opzeg.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

cptKangaroo schreef:
poohbeer schreef:iemand de tegenstrijdigheid in het contract tegenover de algemene voorwaarden van realdsl al gezien?
contract:
"Zolang geen van beide partijen een schriftelijke opzegging maakt dertig (30) dagen voor het einde van deze periode, zal deze overeenkomst automatisch verlengd worden voor eenzelfde periode."

algemene voortwaarden: "Bij gebrek aan uitdrukkelijke opzegging uiterlijk dertig (30) dagen vóór het einde van deze periode, wordt het Abonnement stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur. Op het einde van het eerste jaar kan het Abonnement op elk ogenblik opgezegd worden, mits een opzegtermijn van minstens dertig (30) dagen in acht genomen wordt."


Dat lijkt mij toch in orde: het abonnement wordt verlengd voor onbepaalde duur na het eerste jaar indien stilzwijgend verlengd, maar wel opzegbaar op ieder moment mits inachtneming van 30 dagen opzeg.


Ja dat lijk inderdaad in orde maar in het begin staat dat het verlengd wordt voor eenzelfde periode. Dus voor 1 jaar.
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

cptKangaroo schreef:Dat lijkt mij toch in orde: het abonnement wordt verlengd voor onbepaalde duur na het eerste jaar indien stilzwijgend verlengd, maar wel opzegbaar op ieder moment mits inachtneming van 30 dagen opzeg.


Die "Zolang geen van beide partijen een schriftelijke opzegging maakt dertig (30) dagen voor het einde van deze periode, zal deze overeenkomst automatisch verlengd worden voor eenzelfde periode." wordt 2 keer vermeld in het contract dat je ondertekend doorfaxt! Op dat papier staat dus jouw handtekening. Lijkt me dat dat geen goeie zaak is als je dat niet wenst (zoals mezelf).
Algemene voorwaarden (die door niemand ondertekend worden en te pas en te onpas kunnen aangepast worden) daarentegen stat het dan weer veel positiever voor de gebruiker.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Printscreen en bijhouden.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

BTW: De downloadsnelheden zijn terug normaal.(bij mij toch).
Download 320kB/s
upload 51kB/s
Gesloten

Terug naar “RealDSL”