Hallo,
Korte versie
Ik ben mijn simkaart kwijt.
Ik hoopte dat. Tot dat de factuur kwam.
De kaart is gebruikt om enkel véél te surfen, meer dan 600 euro...
Als ik naar de politie ga, kan de politie achterhalen wie de dader is?
Grtn
Eve
Misbruik van simkaart gevolg torenhoge factuur
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Als de kaart geblokkeerd is, en dat hoop ik, kan je je enkel baseren op het factuur. Als ermee gebeld is, kan daar een onderzoek mee gestart worden. Anders word het moeilijker tot onmogelijk tenzij ze echt moeite gaan doen en de provider erbij betrekken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
De dief hoeft maar eens een webpagina van een eigen account te openen en heeft het zitten.
Je bent bestolen op een ingenieuze manier, blijkbaar (als men enkel de SIM kaart ontfutselde) -- ik zou het altijd melden bij de politie tenzij je zicht hebt op de dader en die wil beschermen.
Je bent bestolen op een ingenieuze manier, blijkbaar (als men enkel de SIM kaart ontfutselde) -- ik zou het altijd melden bij de politie tenzij je zicht hebt op de dader en die wil beschermen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Klacht indienden tegen onbekenden en de kaart laten blokkeren.
Je kan proberen de factuur te betwisten, maar de provider is tot niets verplicht aangezien jij niet als ‘goede huisvader’ hebt opgetreden
Je kan proberen de factuur te betwisten, maar de provider is tot niets verplicht aangezien jij niet als ‘goede huisvader’ hebt opgetreden
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Hier houdt geen enkele onderzoeksrechter zich mee bezig. Wat je kan proberen is -als je niet kan rekenen op de goodwill van je provider - via je rechtsbijstand een regeling proberen te treffen.
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Zoals eerder aangehaald werd er geen melding van diefstal gedaan wat meteen de kans verkleint.
Wat ik me ook afvraag is hoe de dader door de pincheck is geraakt. Kende deze de pin of werd deze uitgeschakeld? Dan is dit natuurlijk ook uw eigen verantwoordelijkheid.
Wat ik me ook afvraag is hoe de dader door de pincheck is geraakt. Kende deze de pin of werd deze uitgeschakeld? Dan is dit natuurlijk ook uw eigen verantwoordelijkheid.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Tja, .... asap sim-kaart laten blokkeren (indien nog niet gedaan)
Mits (enige/veel) goede wil va politie/onderzoeksrechter en operator/provider samen kan locatie (GSM-mast), IP adres en MAC adres van het toestel gevonden worden (en misschien ook zelfs de dader)
Maar mogelijk/vermoedelijk zal daarvoor in diverse regio's/zones "de nodige tijd/middelen ontbreken"
Mits (enige/veel) goede wil va politie/onderzoeksrechter en operator/provider samen kan locatie (GSM-mast), IP adres en MAC adres van het toestel gevonden worden (en misschien ook zelfs de dader)
Maar mogelijk/vermoedelijk zal daarvoor in diverse regio's/zones "de nodige tijd/middelen ontbreken"
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat is dan zelfs nog grove nalatigheid ook... vertel dat maar zeker niet tegen je provider want dan kan je je 600 euro zeker zelf ophoesten !eve.sabbe schreef:Het kleine simkaartje zat vast aan die grotere witte kaart war pin en puk op staan...
Trouwens de politie gaat zich hier niet mee bezighouden hoor.
Internet via smartphone zit achter CGNAT... allemaal niet eenvoudig om zo iemand te vinden (en nogmaals, politie gaat zich hier heus niet mee bezighouden).cptKangaroo schreef:De dief hoeft maar eens een webpagina van een eigen account te openen en heeft het zitten.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 4 keer
Met een eenvoudige imeitrack kan achterhaald worden in welk toestel de kaart gezeten heeft na de diefstal, dus ja er zijn wel zeker onderzoeksmogelijkheden, gewoon aangeven bij politie...
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
De enige die gegevens kan opvragen bij een provider is een onderzoeksrechter en voor €600 gaan ze daar geen onderzoeksrechter op steken, zeker omdat het hier om grove nalatigheid gaat.
Zelfs een verzekering gaat in dit geval niet zomaar tussenkomen, aangezien er geen enkele moeite ondernomen werd om die diefstal/fraude op tijd te melden om erger te voorkomen.
Je kan dus enkel hopen op een geste van uw provider, maar weet dat zij daar absoluut niet toe verplicht zijn, aangezien de simkaart als verloren/gestolen opgeven maar 5 minuten werk is en het probleem voorkomen had.
Zelfs een verzekering gaat in dit geval niet zomaar tussenkomen, aangezien er geen enkele moeite ondernomen werd om die diefstal/fraude op tijd te melden om erger te voorkomen.
Je kan dus enkel hopen op een geste van uw provider, maar weet dat zij daar absoluut niet toe verplicht zijn, aangezien de simkaart als verloren/gestolen opgeven maar 5 minuten werk is en het probleem voorkomen had.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Wel als je rechtstreeks klacht met burgerlijke partijstelling indient bij een onderzoeksrechter. Voor 600 EUR schade en een reële kans dat ze de dader kunnen vinden valt dat zeker te overwegen.axs schreef:Hier houdt geen enkele onderzoeksrechter zich mee bezig.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 4 keer
Nope heb je mis, is geen OR voor benodigd. Geloof me nou maar, gewoon aangifte doen en het parket zal wel beslissen of ze de gegevens opvragen of niet...Fallschirmjaeger schreef:De enige die gegevens kan opvragen bij een provider is een onderzoeksrechter en voor €600 gaan ze daar geen onderzoeksrechter op steken, zeker omdat het hier om grove nalatigheid gaat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Klopt: parket kan na aangifte bij de politie een opsporingsonderzoek bevelen, maar voor hetzelfde geld vinden ze het niet maatschappelijk relevant genoeg of kost het te veel moeite en volgt er een seponering. In dat geval kan je je nog altijd rechtstreeks tot een onderzoeksrechter wenden. Seponering is dan niet mogelijk.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Het kan alle kanten uitgaan hiermee. Je doet een klacht bij de politie waardoor er een pv gemaakt word. Op basis van wat jij vertelt starten ze een onderzoek. Als je verteld wie de dader kan zijn, zullen ze daar starten met een verhoor. Als er dan een bekentenis is, heb je geluk, anders gebeurd er niets.