Welke passwordmanager
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik probeer reeds een tijdje om het zo lang mogelijk uit te stellen wegens tijdsgebrek, maar het is steeds duidelijker dat ik eens moet denken aan goede passwords voor alle sites en apps. Een passwordmanager lijkt me dan ook op zn plaats om te gebruiken. Echter : welke? Iemand ervaringen? Voordelen of nadelen?
Zou moeten werken op computer (MS Windows 10), tablets (android) en smartphones (android). Zou leuk zijn mocht er een sync zijn tussen al deze platformen. Maar hoe veilig is dat dan weer?
Zou moeten werken op computer (MS Windows 10), tablets (android) en smartphones (android). Zou leuk zijn mocht er een sync zijn tussen al deze platformen. Maar hoe veilig is dat dan weer?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
KeePass is een goeie, want gedecentraliseerd en dus leg je lot niet in handen van derden. Je kan zelf zorgen voor synchronisatie, e.g. dropbox of een ander sync-platform. Aangezien een Keepas-db kan beveiligd worden met een wachtwoord én een pkey, is het niet zo'n drama om de db gesynct te houden op een online service, wetende dat jij de enige bent die het geheim bezit om de inhoud te ontsleutelen.
KeePassX voor Android schijnt ook een goeie te zijn.
KeePassX voor Android schijnt ook een goeie te zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Ik ben tevreden van de werking van 1Password. In gebruik op twee Macs + iPhone en iPad. Hier is hij wel nog in gebruik met een 'gewone' sync via iCloud (maar ook Dropbox en aanverwanten zijn mogelijk). Ze pushen tegenwoordig ook meer hun abonnementsformule, wat ik niet direct zie zitten.
Op de software zelf is wel niks aan te merken: snelle updates, snelle ondersteuning voor nieuwe features als Face ID, Touch ID/Bar op Mac, ...
Werkt met een browser plugin en menu item, dus altijd snel bereikbaar. Vault unlocken met Touch ID op Mac is ook heel handig. Ik laat tegenwoordig steeds vaker 1P gewoon een uniek paswoord genereren bij registraties. Samen met de omschakeling naar een username-patroon met een uniek e-mailadres per bedrijf lijkt dit toch spam en zo al een pak terug te dringen en geeft het toch een iets veiliger gevoel.
Zaken waar ik wel regelmatig nog handmatig op andere toestellen moet inloggen (iCloud bv), daar blijf ik voorlopig wel nog even een 'gewoon' paswoord gebruiken dat ik kan onthouden.
Op de software zelf is wel niks aan te merken: snelle updates, snelle ondersteuning voor nieuwe features als Face ID, Touch ID/Bar op Mac, ...
Werkt met een browser plugin en menu item, dus altijd snel bereikbaar. Vault unlocken met Touch ID op Mac is ook heel handig. Ik laat tegenwoordig steeds vaker 1P gewoon een uniek paswoord genereren bij registraties. Samen met de omschakeling naar een username-patroon met een uniek e-mailadres per bedrijf lijkt dit toch spam en zo al een pak terug te dringen en geeft het toch een iets veiliger gevoel.
Zaken waar ik wel regelmatig nog handmatig op andere toestellen moet inloggen (iCloud bv), daar blijf ik voorlopig wel nog even een 'gewoon' paswoord gebruiken dat ik kan onthouden.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
enpass, zeer tevreden van.
- gratis voor desktop (windows, mac, linux)
- eenmalige betaling voor mobile (10 dollar per platform, heb ik gewoon gekocht met krediet van google rewards)
- cloudsync mogelijk (en werkt erg goed, alsook heb je de optie om de lokale sync te openen met een ander master paswoord per device)
- browser plugins en autofill op de mobiele platformen adhv autofill (veldherkenning) en een eigen virtueel keyboard
- geen reclame, geen gepush voor dingen te kopen, geen recurring cost
in principe kan je mijn mening baseren op hoevaak ik er geld aan uitgeef... enpass vervoegt hier het enorm korte lijstje aangekochte apps met sygic en plex.
- gratis voor desktop (windows, mac, linux)
- eenmalige betaling voor mobile (10 dollar per platform, heb ik gewoon gekocht met krediet van google rewards)
- cloudsync mogelijk (en werkt erg goed, alsook heb je de optie om de lokale sync te openen met een ander master paswoord per device)
- browser plugins en autofill op de mobiele platformen adhv autofill (veldherkenning) en een eigen virtueel keyboard
- geen reclame, geen gepush voor dingen te kopen, geen recurring cost
in principe kan je mijn mening baseren op hoevaak ik er geld aan uitgeef... enpass vervoegt hier het enorm korte lijstje aangekochte apps met sygic en plex.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Lastpass, voor niet te belangrijke wachtwoorden, want is volledig cloud based en dus ook op ieder device toegankelijk.
Voor gevoelige credentials gebruik ik Keepass die enkel op eigen beheerde storage locaties staat.
Voor gevoelige credentials gebruik ik Keepass die enkel op eigen beheerde storage locaties staat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Ah ja: 1Password ondersteunt ook een hoop 'alternatieve' gegevens. Bij mij zitten er bv ook logingegevens van servers, routers, switches, ... in. Ik zie dat Enpass dat misschien ook doet. Ga ik alvast even bekijken want hun formule is wel een pak interessanter. Zeker in het achterhoofd te houden als 1P beslist om van eigen beheerde sync af te stappen.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Ik verkies KeepassX (cross platform, open source) in een SyncThing folder. Beetje dropbox-achtige maar volledig onder eigen controle; zolang je zorgt dat er altijd één machine online is heb je altijd overal de laatste versie.
Klein dingetje in Keepass(X) dat ik eindeloos apprecieer is de ingebouwde passwoord generator
Klein dingetje in Keepass(X) dat ik eindeloos apprecieer is de ingebouwde passwoord generator
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
urgh.. je doet me eraan denken dat ik mijn syncthing installs nog eens moet nakijken voor updatesbitbite schreef:Ik verkies KeepassX (cross platform, open source) in een SyncThing folder.
hebben alle paswoord managers tegenwoordig toch?bitbite schreef:Klein dingetje in Keepass(X) dat ik eindeloos apprecieer is de ingebouwde passwoord generator
keepass/keepassX heb ik ook een tijdje gebruikt, maar vond hen niet cross-platform genoeg destijds
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik gebruik al vele jaren Lastpass tot grote tevredenheid. Al regelmatig vergeleken, maar ik kan met LastPass gratis syncen tussen alle platformen zonder kosten. Heb ook al paar keer bijna op 1Password overgestapt (gezien de Apple integratie), maar zeg nu eerlijk: waarom betalen terwijl het gratis kan. Lastpass is ook een grote speler, dus zie daar momenteel ook niet direct een beveiligingsprobleem.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Vermoedelijk te zwaar voor je doeleinden, maar ik ben een tevreden gebruiker (personal/free én PRO) van Devolutions RemoteDesktopManager. Val niet over de naam, want het is veel meer dan dat (incl. Password Manager).
Voor de PRO gebruikers onder ons, ik prijs deze tool altijd aan als de CyberArk-on-a-Budget wegens de uitgebreide Security mogelijkheden en het kunnen instellen van offline cache-expiration (of disabled) op user/group base.
Het is gratis voor persoonlijk gebruik (incl. eigen Cloud Backup/Synch) en werkt op alle gangbare platformen, browser integratie is er enkel op PC (dacht ik).
Voor de PRO gebruikers onder ons, ik prijs deze tool altijd aan als de CyberArk-on-a-Budget wegens de uitgebreide Security mogelijkheden en het kunnen instellen van offline cache-expiration (of disabled) op user/group base.
Het is gratis voor persoonlijk gebruik (incl. eigen Cloud Backup/Synch) en werkt op alle gangbare platformen, browser integratie is er enkel op PC (dacht ik).
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Ik gebruik PasswordSafe, https://www.pwsafe.org/
Open Source, veel OSS clients op alle platformen (van cli tot Windows/iOS/Android). Ik sync mijn vault naar Onedrive, de Android client kan die van daar halen.
Open Source, veel OSS clients op alle platformen (van cli tot Windows/iOS/Android). Ik sync mijn vault naar Onedrive, de Android client kan die van daar halen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Slik... ik denk dat we in verschillende sectoren zitten, want veel "budget" zie ik daar niet aanSasuke schreef:Voor de PRO gebruikers onder ons, ik prijs deze tool altijd aan als de CyberArk-on-a-Budget wegens de uitgebreide Security mogelijkheden en het kunnen instellen van offline cache-expiration (of disabled) op user/group base.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Toch nog wat olie op het vuur gooien:
En wat aanbevelingen vanuit Duitsland en Frankrijk.KeePass has been audited in the European Commission's Free and Open Source Software Auditing (EU-FOSSA) project
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Ook hier al jaren tevreden gebruiker van KeePass, gesyncd naar dropbox.
Beveiligd met password en keyfile, die op een bitlocked USB stick staat.
Beveiligd met password en keyfile, die op een bitlocked USB stick staat.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
En ik dacht dat het simpeler ging worden als ik alles eens bij elkaar zag. Integendeel, nu is het nog moeilijker om de juiste te kiezen Die cloud sync is een handig iets aan de ene kant (gezien ik het op alle platformen wil gebruiken tegelijk), maar aan de andere kant : als ze dat platform vinden met een security lek, dan heb ik wel problemen ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Daarom zou ik juist verschillende onafhankelijke producten combineren. Bvb met een KeePass db op Dropbox moeten ze vooreerst al Dropbox hacken om aan je db file te komen en als ze die hebben moeten ze nog altijd die hacken.krisken schreef:Die cloud sync is een handig iets aan de ene kant (gezien ik het op alle platformen wil gebruiken tegelijk), maar aan de andere kant : als ze dat platform vinden met een security lek, dan heb ik wel problemen ...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 20 keer
Zelfs als het hosting platform van je wachtwoord DB gecompromitteerd wordt, is dit niet noodzakelijk een probleem he. Als een minimum staat er nog een (wellicht zeer complex) wachtwoord op je DB en je kan ook nog 2FA gebruiken zoals het voorbeeld van devastator hieronder met de key file.krisken schreef:En ik dacht dat het simpeler ging worden als ik alles eens bij elkaar zag. Integendeel, nu is het nog moeilijker om de juiste te kiezen Die cloud sync is een handig iets aan de ene kant (gezien ik het op alle platformen wil gebruiken tegelijk), maar aan de andere kant : als ze dat platform vinden met een security lek, dan heb ik wel problemen ...
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Momenteel gebruik ik Avast Passwords. Op zich wel tevreden van. Gebruiksvriendelijke interface en op alle toestellen gesynchet. Maar denk erover na om over te stappen naar een open source als ik dat allemaal hier lees.
Maak bewust overal gebruik van een ander passw. die wordt gegenereerd door het programma omdat ze bij een inbraak niet het wachtw. hebben voor al je account.
Eigenlijk had ik er nooit echt bewust bij stilgestaand dat een cloud-based oplossing daar niet echt de beste oplossing voor is, want als ze in die zien in te breken dan hebben ze meteen al je logins.
Maak bewust overal gebruik van een ander passw. die wordt gegenereerd door het programma omdat ze bij een inbraak niet het wachtw. hebben voor al je account.
Eigenlijk had ik er nooit echt bewust bij stilgestaand dat een cloud-based oplossing daar niet echt de beste oplossing voor is, want als ze in die zien in te breken dan hebben ze meteen al je logins.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Dankjewel! Ik heb het gebruik van passwordmanagers altijd uitgesteld, maar die KeePass lijkt wel heel handig en no-nonsense.bitbite schreef:Toch nog wat olie op het vuur gooien:En wat aanbevelingen vanuit Duitsland en Frankrijk.KeePass has been audited in the European Commission's Free and Open Source Software Auditing (EU-FOSSA) project
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Het klassieke gevaar van een pwd manager lijkt me het "kip-en-ei" verhaal ervan.
Je moet nl een master pwd hebben, en dat master pwd zal bij veel mensen wel weer "1234" zijn, bij wijze van spreken.
Je moet nl een master pwd hebben, en dat master pwd zal bij veel mensen wel weer "1234" zijn, bij wijze van spreken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Wat is het gevolg als je keepass db enkel en alleen lokaal staat op je pc en de pc crasht ?
Na herinstallatie van windows (clean install) en andere software incl. keepass programma volstaat het dan om je masterpassword te herinneren om alle diensten weer werkende te krijgen ? Of dien je een backup te hebben van de keepass db ?
Na herinstallatie van windows (clean install) en andere software incl. keepass programma volstaat het dan om je masterpassword te herinneren om alle diensten weer werkende te krijgen ? Of dien je een backup te hebben van de keepass db ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
Je hebt een back-up nodig van Keepass. Maar vind ik geen probleem. Zet het gewoon op een USB'tje dat je amper gebruikt en leg het wegfredo66 schreef:Wat is het gevolg als je keepass db enkel en alleen lokaal staat op je pc en de pc crasht ?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Dus elke keer je een wachtwoord nodig hebt bij een nieuwe dienst dien je ook terug een backup te maken van die lastpass db ... ?
Lijkt me dan al veel minder handig dan ik dacht die passwordmanagers...
Lijkt me dan al veel minder handig dan ik dacht die passwordmanagers...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Thuis ? Nee hoor. Niet regelmatig, zeker niet dagelijks, zelfs niet maandelijks. En enkel van documenten, foto's, films. Nu je het zegt, het wordt wel weer eens tijd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik heb een backup op mijn synology, dropbox en google drive.
Backup is een must, de keepas bevat bv mijn login data van diverse bitcoin exchanges.
Backup is een must, de keepas bevat bv mijn login data van diverse bitcoin exchanges.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
Net zoals enkele andere leden gebruik ik KeePass (KeePassDroid op Android) in combinatie met Syncthing, waarbij deze laatste op m'n VPS draait, desktop en smartphone.
Voorheen stond m'n database op dropbox, maar ik heb het toch liever volledig in eigen beheer.
Voor de liefhebbers is er ook KeepassWeb.
Voorheen stond m'n database op dropbox, maar ik heb het toch liever volledig in eigen beheer.
Voor de liefhebbers is er ook KeepassWeb.
-
- Member
- Twitter: yvessoers
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Maak al jaren gebruik van Lastpass. Oké je bestanden staan in de cloud, wat als er daar wordt ingebroken ...?
Maar het is hun corebusiness, ze zullen altijd zeer snel reageren om lekken te dichten. Je bent niet afhankelijk van zelf updates te doen.
Gebruik de plugin voor Chrome en Android, alles gesynct. Met nog extra beveiliging vingerafdruk en 2FA.
Kan niet meer zonder. Heb nu voor elke website en ander wachtwoord. Een mijn masterwachtwoord is het enige dat ik nog moet onthouden, en nee dat is niet 1234...
Maar het is hun corebusiness, ze zullen altijd zeer snel reageren om lekken te dichten. Je bent niet afhankelijk van zelf updates te doen.
Gebruik de plugin voor Chrome en Android, alles gesynct. Met nog extra beveiliging vingerafdruk en 2FA.
Kan niet meer zonder. Heb nu voor elke website en ander wachtwoord. Een mijn masterwachtwoord is het enige dat ik nog moet onthouden, en nee dat is niet 1234...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ondertussen liggen al je paswoorden wel op straatTazmanian79 schreef:Maar het is hun corebusiness, ze zullen altijd zeer snel reageren om lekken te dichten.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Ik gebruik al jaren Roboform, werkt perfect!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
-
- Plus Member
Al een hele tijd dat de lastpass android app op mijn nexus 6p onbruikbaar is, bij geen enkele website vult hij in. Zeer vervelend. Recent was er nog een update maar verhelpt het probleem niet
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Heeft allicht met rechten e.d. te maken. Om te kunnen doen wat LastPass moet doen, heeft de app héél wat rechten nodig (bv. over andere toepassingen "tekenen", alle activiteit kunnen monitoren, enz.). Zou daar eens checken, of er toevallig geen recht gesneuveld is.
ooh. shiny.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Lastpass > Hamburgermenu (links boven) > Settings (onderaan) > Autofill > Autofill (en dan activeren)Bart_Herbots schreef:Al een hele tijd dat de lastpass android app op mijn nexus 6p onbruikbaar is, bij geen enkele website vult hij in. Zeer vervelend. Recent was er nog een update maar verhelpt het probleem niet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Alles wat moet aanstaan voor auto fill staat aan. En het heeft ooit een hele tijd gewerkt kan ook komen door security updates van android zelf
Ondertussen keeper op proef genomen en deze doet het wel
Ondertussen keeper op proef genomen en deze doet het wel