Een deftige DDNS service detecteerd het externe adres en niet het WAN adres van het toestel... of je dus achter NAT of 37e voudige NAT zich maakt niets uit (net zoals http://www.whatsmyip.org/ dat steeds correct doet).philippe_d schreef:Wat betreft de dyn updater: nee dat zal niet werken.
Misschien wel als je een "myfritz" account maakt? Het zou kunnen dat AVM jouw extern IP noteert als jouw myfritz adres (dat moeten we trachten te achterhalen) ...
Met louter die vereiste zou ik de huidige setup eveneens behouden... de homespot functionaliteit is beperkt tot enkel TN klanten en heeft als enige voordeel dat het niet van jou volume afgaat en dat het volledig gescheiden is van je eigen netwerk (wanneer je zelf een eigen router plaatst is het IP namelijk hetzelfde als dat van je eigen LAN) moesten er illegale dingen gebeuren.philippe_d schreef:Persoonlijk zou ik in dit geval niet gaan voor een HGW.
Je hebt een modem van Telenet, en een goede router. Ik begrijp niet zo goed de meerwaarde van de Telenet homespotfunctionalitiet voor jouw bezoekers, gezien jouw FritzBox reeds een (apart) gast WiFi mogelijkheid heeft.
Een Netgear R7000 is gewoon een populaire router die je vaak tegenkomt... het is dus heus geen bakbeest. Een Google op Fritzbox z'n max. verbruik geeft trouwens ook cijfers tussen 22 en 27 Watt.MaT schreef:Dat lijkt me iets objectiever dan een bakbeest van een router uit te zoeken om je daarop te baseren.
Provider haat en continue bashing ervan (en dan sta je samen met Raf1 steevast op de eerste plaats) staat enige objectiviteit vaak in de weg.MaT schreef:Wat mijn relatie met telenet daarbij komt doen is me een raadsel
Oei, moest jij al borg gestaat hebben voor iedereen die je richting modem-only gepushed hebt en een extra eigen router hebt laten aankopen (welke enkele jaren nadien verouderd is) dan ga je een grotere spaarpot nodig hebben vrees ik.MaT schreef:Maar misschien wil r2504 zich wel borg stellen om de kosten voor de swap van HGW naar modem-only te betalen als je niet tevreden bent?