De geluidskwaliteit hangt af van de gebruikte audiocodec. Als je je VoIP-gateway zo instelt dat je uitsluitend G.711 accepteert, klinkt een OVH-lijn precies hetzelfde als een klassieke Proximus-lijn. Als je de G.729-audiocodec gebruikt, is de geluidskwaliteit inderdaad ondermaats in vergelijking met klassieke telefoonlijnen.petervm schreef:Wel heb ik al een aantal keer de gateway moeten heropstarten, omdat het signaal van OVH weggevallen was. De geluidskwaliteit is bij momenten ook niet denderend, meen ik.
De onderbrekingen hebben hoogstwaarschijnlijk te maken met de PPPoE-sessie die Scarlet om de 36u vernieuwt. Je kan dit vermijden door zelf je PPPoE-sessie om de 24u te vernieuwen tussen 3u en 4u 's nachts zodat je er nooit last van hebt.
Om OVH perfect te doen werken via Scarlet zijn er dus twee manuele aanpassingen nodig aan je configuratie:
- audio codec vastzetten op G.711
- automatische nachtelijke vernieuwing van PPPoE-sessie en eventueel de OVH SIP-sessie.