Proximus Exchange Server oplossing

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
xieem
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Beste Userbase leden,

Wegens aanhoudende problemen met de Belgacom B-Box 3 modem zou ik willen overschakelen naar Telenet.

Nu hebben wij bij Proximus een Exchange/Outlook oplossing draaiende (2 mailboxen: Kalender+Mailbox) en domein.

Nu was mijn vraag als ik overschakel van Proximus naar Telenet kan ik mijn exchange oplossing bij Belgacom behouden?

Zoja wat zou er dan exact moeten geconfigureerd worden in Outlook.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

Wat is het probleem met de bbox 3 dan als ik vragen mag ? support geprobeerd (vermoedelijk wel) maar misschien kan hier nog wel iemand helpen, en bespaar je jezelf de hele hetse van omschakelen ?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Misschien kan je met een Fritzbox wel doen wat je niet kan met de B3?
xieem
Starter Plus
Starter Plus

Beste heren,

hartelijk dank voor de snelle reply,

voornamelijk het probleem van het bridgen van de B-Box 3 is de oorzaak van een mogelijke switch.

Ik heb geen ervaring met de fritzbox.
broke23
Premium Member
Premium Member

Hier is voldoende kennis aanwezig met fritzboxen, dus wie weet ...

geef even aan wat exact het probleem is en misschien kan de fritzbox (veel beter dan bbox 3) je hier wel verderhelpen
xieem
Starter Plus
Starter Plus

@broke23

Dat zou geen antwoord geven op mijn initiële vraag,namelijk is het mogelijk om de exchange service te behouden als men wisselt van ISP.
broke23
Premium Member
Premium Member

akkoord, maar het kan je mogelijk wel het hele verhuisplan besparen, that's up to you

wat bedoel je juist met exchange ? gewoon mailadressen van proximus bedoel je ? kan je de opzet even verduidelijken ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Bbox3 icm PX wifi-bridge werkt doorgaans feilloos. Wat is het probleem specifiek?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Senne
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

xieem schreef: Nu was mijn vraag als ik overschakel van Proximus naar Telenet kan ik mijn exchange oplossing bij Belgacom behouden?
Ik vermoed dat het gaat over het volgende product:
https://www.proximus.be/nl/id_cb_office ... e-365.html

Algemene voorwaarden:
Om te kunnen genieten van de Microsoft Office 365 oplossing, moet u Proximus-klant zijn voor ten minste een product of dienst. Microsoft Office 365 is toegankelijk via een vaste of mobiele internetlijn.

Dus "los" lijkt me niet meteen mogelijk. Eventueel te combineren met webhosting als dienst, maar wellicht gaat de prijs van de exchange oplossing ook omhoog. Dus best even navraag doen bij de klantendienst lijkt me niet onverstandig.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik zie niet meteen info van Proximus op de betreffende link... maar bij TN betaal je denk ik evenveel voor Office 365/Exchange als bij Microsoft zelf (op zich heeft het dus weinig zin via hun te gaan al krijg je misschien een iets gerichtere support).
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Ik kan het iedereen afraden van Office 365 via Proximus te nemen.
Klant van mij had dit gedaan en had zichzelf buitengesloten uit zijn account.

Waar de partner, hier dus Proximus, dit kan resetten in 2 minuten boden ze niets van hulp en Microsoft verwijst support door naar de partner.
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

xieem schreef:Beste Userbase leden,

Wegens aanhoudende problemen met de Belgacom B-Box 3 modem zou ik willen overschakelen naar Telenet.

Nu hebben wij bij Proximus een Exchange/Outlook oplossing draaiende (2 mailboxen: Kalender+Mailbox) en domein.

Nu was mijn vraag als ik overschakel van Proximus naar Telenet kan ik mijn exchange oplossing bij Belgacom behouden?

Zoja wat zou er dan exact moeten geconfigureerd worden in Outlook.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten
Gewoon even de vraag voorleggen aan uw account manager bij proximus? Met open kaart te spelen kan je dikwijls nog wel iets regelen. (of escaleren via deze weg)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”