MaT schreef:De klant ziet 2 dingen:
De factuur voor TV gaat omhoog. Met de invoering van digitale TV zijn de kostten om TV te kijken vaak een veelvoud geworden door de huur van decoders, sommige programma's zitten in betaalde paketten, de providers hebben een groot deel van de videoverhuur markt overgenomen,..etc.
En dat klopt niet echt.
De decoders hoef je niet te huren, die kun je ook kopen.
Welke zenders die vroeger bij analoog in je basispakket zaten, zitten nu in een bijkomend extra te betalen pakket?
Ik kan er geen noemen.
En de videoverhuur markt die verdwenen is, dat klopt.
Maar het zijn wel de meeste klanten die dat gekozen hebben, precies omdat ze steeds meer op aanvraag bestelden, en steeds minder naar de videotheek gingen.
Blijkbaar moesten die videotheken ook maar voor niets werken.
Precies zoals sommigen nu vinden dat de personeelsleden van de commerciële zenders ook maar voor niets moeten werken.
MaT schreef:De reclame word er niet minder op, integendeel.
Logisch, want ze brengt minder op.
MaT schreef:De klant heeft het gevoel dat hij meer dan genoeg betaald voor zijn TV ervaring gezien de hoeveelheid reclame die aanwezig is.
Wat natuurlijk nonsens is, want hij spoelt ze gewoon door.
MaT schreef:Dat die extra kosten voor de provider zijn en niet de zenders maakt de klant geen barst uit, die kijkt enkel naar het bedrag op de factuur en hetgeen hij ervoor krijgt.
Als je echt alleen TV hebt van je TV provider (zoals ik), dan zul je toch zien dat TV niet echt veel duurder geworden is door de jaren.
Bij de laatste prijsverhoging bij Telenet ben ik van 16,30€/maand naar 16,90€/maand gegaan.
Maar inderdaad, als je er internet, telefonie, en de rest bijneemt is het een ander kostenplaatje.
MaT schreef:Voor mij is het probleem niet dat de klant niet genoeg betaald, maar dat de verhouding van wat hij betaald dik scheef zit. Misschien moeten de zenders eens bij de provider aankloppen ipv de bij de klant.
Ik ben te vinden voor het model waarbij je als klant de keuze krijgt : of je moet een minimum aantal minuten reclame bekijken, of je betaalt iets extra om te mogen doorspoelen.
Diegene die vinden dat het allemaal prutsprogramma's zijn gaan er dan geen enkele last van hebben, want ze kijken er niet naar, en betalen er dus ook niet voor extra.
Wie het huidige systeem goed vindt, kan de reclameblokken uitkijken.
En wie liever doorspoelt kan dat, mits hij iets bijbetaalt.
Het is voor niemand leuk, maar het is de enige manier om het systeem in stand te houden.
Jack Daniels schreef:YouTube doet ook zijn duit in het zakje:
YouTube wil gebruikers ‘frustreren’ zodat ze betalen voor reclamevrij muziekabonnement
Natuurlijk, was er nu echt iemand zo naïef om te denken dat er ergens een Robin Hood was die het allemaal gratis ging geven?