Ik zit in Zone 4. qua aansluiting.
In November 2017 heeft Proximus in Zone 4, vectoring actief gemaakt. Binnen een week heeft de DLM mij op een 30/5 profiel geplaatst. Ik tevreden daar ik voordien een 16/2 profiel had.
Ik heb 2 maanden kunnen genieten van dit profiel (December en November 2017)
Begin Januari viel ik terug op 30/3. Zover nog geen probleem.
Echter begin februari viel ik plots terug op 20/1.5.
Dit was mij wat te gortig. En begon ik naar oorzaken te zoeken.
Bijna meteen kon ik vaststellen dat zo om de 2 ã 3 dagen de sync op mijn lijn wegviel. Ieder keer iets na middernacht.
United Telecom gecontacteerd:
Hun eerste reactie: De lijn kan niet meer aan!!!
Bullshit naturrlijk. Waarom had 3 maanden ongestoord een hoger profiel dan.
Na doorzeuren, Hebben ze een TBF gestart en kwam ik bijna onmiddelijk op 30/2
De uitvallen van de sync blijven. Vandaag zelfs al 2 keer, en nu niet alleen 's nachts.
Code: Selecteer alles
20.03.18 13:11:16 Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
20.03.18 13:10:54 PPPoE error: Timeout. [3 messages since 20.03.18 13:10:27]
20.03.18 13:10:14 Timeout during PPP negotiation.
20.03.18 13:10:14 Internet connection cleared.
20.03.18 09:11:29 Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
20.03.18 09:11:26 DSL is available (DSL synchronization exists with 30000/1999 kbit/s).
20.03.18 09:09:58 Timeout during PPP negotiation.
20.03.18 09:09:57 Internet connection cleared.
20.03.18 09:09:53 DSL not responding (no DSL synchronization).
20.03.18 03:45:55 Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU[attachment=0]Fritzbox 20-03-2018.jpg[/attachment]
20.03.18 03:45:55 Internet connection cleared.
20.03.18 03:45:55 Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
19.03.18 03:47:21 Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
19.03.18 03:47:21 Internet connection cleared.
19.03.18 03:47:21 Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
18.03.18 03:48:34 Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
18.03.18 03:48:33 Internet connection cleared.
18.03.18 03:48:33 Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
18.03.18 00:08:20 Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
18.03.18 00:08:17 DSL is available (DSL synchronization exists with 30000/1999 kbit/s).
18.03.18 00:06:50 Timeout during PPP negotiation.
18.03.18 00:06:49 Internet connection cleared.
18.03.18 00:06:45 DSL not responding (no DSL synchronization).
17.03.18 09:27:22 Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
17.03.18 09:27:19 DSL is available (DSL synchronization exists with 30000/1999 kbit/s).
17.03.18 09:25:47 Timeout during PPP negotiation.
17.03.18 09:25:46 Internet connection cleared.
17.03.18 09:25:42 DSL not responding (no DSL synchronization).
17.03.18 03:11:59 Internet connection established successfully. IP address: 213.219.xxx.xxx, DNS server: 212.71.0.33 and 212.71.8.10, gateway: 213.219.132.16, broadband PoP: BRAS04-BRU
17.03.18 03:11:59 Internet connection cleared.
1.De uitvallen van de lijn worden veroorzaakt door de DLM.
Prachtig is dat. De DLM veroorzaakt de uitvallen. Waarna dezelfde DLM vaststelt dat er uitvallen zijn, en dus de sync waarde moet verlaagd worden.
Maar dit helpt natuurlijk niet.
Moet Proximus dit niet aanpakken?
Natuurlijk is Proximus doofstom op dit moment.
2. De Uitvallen worden verzoorzaakt door Uw modem. Probeer eens met andere modem
Een andere modem heb ik natuurlijk niet. Nu bieden ze mij een andere modem aan tegen €99,-- welke een downgrade is van de modem die ik heb.
Nochtans komt de huidige modem van United Telecom (een Fritzbox 7360) en is 2.5 jaar oud.
Op deze modems zit 5 jaar waarborg. Moet United Telecom mij dan geen nieuwe modem gratis omruilen?
Momenteel geraak ik niet verder met de helpdesk.
Iemand ideën?
Willy