Al jaren wijs ik mensen erop dat niemand centjes tussen hun deurkruk steekt, er geen eieren van bruggen worden gegooid, dat Sylvester Stallone niet dood is & er geen drugspuiten in de zetels van de lijn steken..... en dan vanmorgen dit

Het erge is dat sommige mensen niet begrijpen dat als er op hun scherm komt :Tomby schreef:Vroeger kon je het vaak oplossen door gewoon te googlen en een link te tonen waarin duidelijk stond dat het een hoax was. Meestal waren dat hoaxes die al jaren in omloop waren. Al moet de goedgelovige dan natuurlijk wel Engels verstaan.
Vandaag heb je echter teveel 'lokale' grapjassen die dit soort onzin verspreiden en daar vind je dan helaas online niets over terug natuurlijk...
Ik vrees dat dat toch een beetje het afschuiven van de verantwoordelijkheid is.wied schreef:Zo is dat, en daarom krijgt een volk de leiders die het verdient
Zeker, ik nam Rusland als voorbeeld omdat je als je naar buitenlandse politiek kijkt, dat met enige afstand doet.heist_175 schreef:We hoeven niet uit te wijken naar Rusland om kritiek te hebben op de leiders van een land.
Verhofstadt met zijn begrotingstruken?
Stevaert met zijn gratis verhaal?
VanDeLanotte met zijn Zilverfonds?
De huidige regering die het begrotingsgat even groot houdt, maar tegelijk zwaar snoeit?
etc...
Blijft de vraag : welke zouden het beter doen?wied schreef:boulder schrijft: De boeren worden uitgeperst...
omdat het volk leiders heeft/kiest die zoiets laten gebeuren!
Je bedoelt waarschijnlijk hoger in plaats van lager?heist_175 schreef:Erk komt ook wat speltheorie bij kijken natuurlijk.
Waarom hebben de supermarkten zoveel macht en de boeren zo weinig? Er zijn nauwelijks cooperaties.
Waarom zijn er zo weinig cooperaties? Omdat het plezanter/gemakkerlijk is voor 1 boer om een prijs af te spreken die lager ligt dan de cooperatie. (cfr melk)
Oxfam, dat zijn toch die van die wilde feestjes met horizontaal entertainment?heist_175 schreef:Oxfam moedigt de boeren in "de arme landen" aan om in cooperaties te gaan: duur materiaal kan samen gebruikt worden, meer prijsmacht, ...
Natuurlijk, ik verwacht ook niet dat een kip supergoedkoop is.heist_175 schreef:@gratis vlees <> consument
In de Colruyt hebben ze verschillende soorten kip. Sinds enige tijd is de lekkerste (duurste) variant niet meer standaard aanwezig in "onze" winkel, met als reden dat het te weinig verkocht wordt. Tja... Opnieuw: ik ben niet heiliger dan de paus, maar een kip kweken kost geld hé.
Zoals het biologische vlees van Vevibaiceke schreef:2de schuldige, de consument. Blijf zoveel mogelijk weg van rommel en maak gewoon budget vrij voor (h)eerlijker voedsel.
Nee nee, ik bedoel echt lager.boulder schreef:Je bedoelt waarschijnlijk hoger in plaats van lager?heist_175 schreef:Erk komt ook wat speltheorie bij kijken natuurlijk.
Waarom hebben de supermarkten zoveel macht en de boeren zo weinig? Er zijn nauwelijks cooperaties.
Waarom zijn er zo weinig cooperaties? Omdat het plezanter/gemakkerlijk is voor 1 boer om een prijs af te spreken die lager ligt dan de cooperatie. (cfr melk)
Ik zie niet in waarom de boer een lagere prijs zou willen, dan verdient hij toch minder?