https://mobilevikings.be/nl/v2/offer/subscriptions/Mobile Vikings lanceert vandaag een update van haar abonnementen.
Functioneel verandert er voor gebruikers helemaal niets: het gaat puur om een data verhoging.
Ook aan het kostenplaatje wordt niet geraakt:
4 GB voor € 13, wordt 5 GB.
8 GB voor € 20, wordt 10 GB.
Bestaande gebruikers van Mobile Vikings krijgen de nieuwe bundel automatisch bij de start van hun volgende abonnementsmaand.
Nieuwe gebruikers landen onmiddellijk op het nieuwe aanbod.
Mobile Vikings pompt meer data in abonnementen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Laatst gewijzigd door jnsvr 15 maa 2018, 12:56, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Zo'n routertje verbruikt niet veel toch? kleine auto batterij of zaklamp ofz (vermoedelijk is die flybox 12V) en dan wat kabeltjes en dan is die ook te gebruiken waar geen 220V is .fendtje schreef:Als 220 v aanwezig is lukt het wel .
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Als je puur kiest voor kwaliteit en snelheid, ga dan voor Scarlet. Ik ben jaren bij MV geweest maar sinds januari ben ik bij Scarlet. Scarlet is een Proximus dochter en maakt dan ook gebruik van het Proximus netwerk. MV gebruikt Base en ik vond de kwaliteit echt ondermaats. Overstappen naar Scarlet was voor mij een ware verademing. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het voor anderen een verbetering gaat zijn. Mijn vriendin was ook bij MV, zij woont in centrum Wetteren (niet echt een boerengat te noemen) maar met MV kon ik haar soms gewoon niet bereiken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Premium Member
Scarlet: Proximus netwerkwarpozio2 schreef:Welk van de 2 heeft snelste verbinding?
MV: BASE netwerk
Proximus heeft meer (4G) dekking wat dus op de meeste plaatsen een snellere snelheid geeft, volgens mij past Scarlet een snelheids limiet toe, op de meeste plaatsen heb ik met Proximus 50/20 (onderstaande speedtest is van in mijn huis, 65/21) Telenet haalde in huis hier 10/8... (BASE netwerk dus) het hangt er vanaf waar je woont, maar Proximus heeft wel meer dekking, oudere gegevens: BASE 66% (4G) coverage Proximus: 99%.
De snelheids limiet van scarlet (als er een is) ken ik niet.
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Elite Poster
Scarlet past een snelheidscap van 25Mbit/s toe. Zulke limiet zit er niet bij Mobile Vikings.warpozio2 schreef:Mooie concurrent voor Scalet Hifive.
5GB en "genoeg voor mij" belminuten voor 18€
Welk van de 2 heeft snelste verbinding?
Bron: https://www.scarlet.be/nl/mobile/netwerk/
-
- Premium Member
Nu ga ik Orange hier bij betrekken, als je echt "snel" wil zijn (ik zie geen reden waarom 25mbps slecht zou zijn) maar orange past geen snelheids limieten toe (Behalve indien vermeld op paginas zoals Orange Arend, geen idee wat er gebeurd als je over je limiet gaat)
Aangezien de bovenstaande poster + link 25mbps zeggen, het is niet slecht voor de prijs maar gaat niet echt een probleem veroorzaken als je geen 2K - 4K streamed.
Aangezien de bovenstaande poster + link 25mbps zeggen, het is niet slecht voor de prijs maar gaat niet echt een probleem veroorzaken als je geen 2K - 4K streamed.
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 25 keer
Dit wordt door Scarlet vermeld in hun samenvatting van je registratie
nadat je een Scarlet mobile Postpaid afsluit:
* Maximaal haalbare downloadsnelheid: 39 Mbps in 4G en 10,6 Mbps in 3G
* Maximaal haalbare uploadsnelheid: 17,5 Mbps in 4G en 2,8 Mbps in 3G
Afhankelijk van de locatie, type toestel en de gebruikte netwerktechnologie(4G, 3G of 2G)
nadat je een Scarlet mobile Postpaid afsluit:
* Maximaal haalbare downloadsnelheid: 39 Mbps in 4G en 10,6 Mbps in 3G
* Maximaal haalbare uploadsnelheid: 17,5 Mbps in 4G en 2,8 Mbps in 3G
Afhankelijk van de locatie, type toestel en de gebruikte netwerktechnologie(4G, 3G of 2G)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Weet ik , doet het prima op 12 v voeding.datakiller schreef:Zo'n routertje verbruikt niet veel toch? kleine auto batterij of zaklamp ofz (vermoedelijk is die flybox 12V) en dan wat kabeltjes en dan is die ook te gebruiken waar geen 220V is .fendtje schreef:Als 220 v aanwezig is lukt het wel .
Maar punt was zoveel gig voor zoveel €
-
- Starter
Jamaar Seg,
Ik was net naar orange overschakelend om het betere bereik (wat tot hiertoe wel echt merkbaar zo is) en de mogelijkheid mee data over te nemen naar de volgende maand.
Moest MV nu eens het Orangenetwerk ipv Base gebruiken he, maar zo eenvoudig is het spijtig genoeg niet .
Ik was net naar orange overschakelend om het betere bereik (wat tot hiertoe wel echt merkbaar zo is) en de mogelijkheid mee data over te nemen naar de volgende maand.
Moest MV nu eens het Orangenetwerk ipv Base gebruiken he, maar zo eenvoudig is het spijtig genoeg niet .
-
- Elite Poster
Wat niet is, kan nog komen.GaiusBaltar schreef: Moest MV nu eens het Orangenetwerk ipv Base gebruiken he, maar zo eenvoudig is het spijtig genoeg niet .
https://mobilevikings.be/nl/v2/mobile-v ... art-nodig/
In elk geval doet Telenet nog steeds maandelijks verschillende upgrades aan de bestaande BASE masten en plaatst nieuwe masten om ervoor te zorgen dat hun eigen klanten en de BASE klanten geen hinder ondervinden van de toevloed aan Telenet klanten.
Zelf geen problemen met bereik en snelheid, maar ik weet dat het natuurlijk per locatie verschillend is.
-
- Starter
Hun uitleg daarover is erg misleidend, ze doen uitschijnen dat ze niet meer afhankelijk zouden zijn van Base, en als ik vroeg of hun overgang naar FullMVNO een beter bereik zou bieden kreeg ik eerst een erg ontwijkende reactie om pas nadat ik aandrong toe te geven dat ze afhankelijk zouden blijven van het Base-netwerk maar meer “mogelijkheden zouden hebben”.jnsvr schreef:Wat niet is, kan nog komen.GaiusBaltar schreef: Moest MV nu eens het Orangenetwerk ipv Base gebruiken he, maar zo eenvoudig is het spijtig genoeg niet .
Blijft dus ontzettend vaag. Dat is wel heel jammer, ik had meer heldere communicatie verwacht, geen vage en (naar mijn indruk welliswaar) misleidende informatie. Beetje teleurstellend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik merk wel dat ze actief bezig zijn om het BASE/Telenet netwerk te verbeteren. Sinds vorig jaar heb ik op plaatsen waar ik vroeger helemaal geen ontvangst had nu wel plots 4G (MV). Het zal nog wel even duren vooraleer ze dezelfde dekking als de rest hebben, maar ze staan alvast niet stil. It's something.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Moet wel met de influx van al die Telenet klanten. Die in 1 keer overzetten zonder iets aan het netwerk te doen zou totale chaos zijn.
En zelfs dan zijn er mensen die klagen dat hun bereik bij Telenet is achteruit gegaan.
En zelfs dan zijn er mensen die klagen dat hun bereik bij Telenet is achteruit gegaan.
-
- Elite Poster
Het worden van een Full-MVNO op zich zorgt niet voor beter bereik. Er zal altijd de afhankelijkheid zijn van de MNO (in dit geval BASE/Telenet) die instaat voor het netwerk en het bereik daarvan. Voor de komende tijd zal Mobile Vikings ook blijven verder werken op dat netwerk. Februari 2019 moet iedere JIM Mobile gebruiker en Mobile Vikings op het Full-MVNO platform zitten en eens Mobile Vikings en JIM Mobile dat is kan van operator wisselen. Dus ja, het worden van een Full-MVNO biedt meer mogelijkheden, namelijk makkelijk wisselen tussen MNO's.GaiusBaltar schreef:Hun uitleg daarover is erg misleidend, ze doen uitschijnen dat ze niet meer afhankelijk zouden zijn van Base, en als ik vroeg of hun overgang naar FullMVNO een beter bereik zou bieden kreeg ik eerst een erg ontwijkende reactie om pas nadat ik aandrong toe te geven dat ze afhankelijk zouden blijven van het Base-netwerk maar meer “mogelijkheden zouden hebben”.jnsvr schreef:Wat niet is, kan nog komen.GaiusBaltar schreef: Moest MV nu eens het Orangenetwerk ipv Base gebruiken he, maar zo eenvoudig is het spijtig genoeg niet .
Blijft dus ontzettend vaag. Dat is wel heel jammer, ik had meer heldere communicatie verwacht, geen vage en (naar mijn indruk welliswaar) misleidende informatie. Beetje teleurstellend.
In het artikel wordt ook verwezen naar volgende blog: https://medium.com/@koen.vermeire/unlea ... ca51dbaa03
Well, basically, we have 3 big “construction sites”. The first one is breaking loose from the MNO, working with a partner that allows us to connect to any radio network we choose.
-
- Starter
jnsvr schreef: Dus ja, het worden van een Full-MVNO biedt meer mogelijkheden, namelijk makkelijk wisselen tussen MNO's.
In het artikel wordt ook verwezen naar volgende blog: https://medium.com/@koen.vermeire/unlea ... ca51dbaa03
Well, basically, we have 3 big “construction sites”. The first one is breaking loose from the MNO, working with a partner that allows us to connect to any radio network we choose.
Ik heb de blog gelezen, en ook de visuele voorstelling met het verschil tussen de huidige situatie en de Full-MVNO Situatie, waarbij bij Full MVNO heel erg de nadruk gelegd werd op “working with a partner that allows us to connect to any radio network we choose”. - eender welke operator, dus niet meer noodzakelijk afhankelijk van Base..
Of ben ik nu zo stom dat ik dat verkeerd begrijp?
-
- Elite Poster
Nee, je begrijpt het goed en dat is exact wat het betekent. O.a dat is iets wat meer mogelijkheden gaat bieden omdat bij een andere operator de kosten lager kunnen zijn dan de huidige kosten (> dus kan er ook weer meer data in de formules verwerkt worden). Of om andere redenen kan er gewisseld worden. En dan is dat dus mogelijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Op die manier zit mobile Vikings niet meet 100% vast aan Telenet
Wellicht wil telenet ook af van dit vervelend goedkope viking....
Dikke kans dat mobile Vikings nu overstapt naar Orange als Telenet mobile Vikings teveel begint uit te persen.
Wellicht wil telenet ook af van dit vervelend goedkope viking....
Dikke kans dat mobile Vikings nu overstapt naar Orange als Telenet mobile Vikings teveel begint uit te persen.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
je mag er bijna zeker van zijn dat tempo giga erover zal gaan. Dit dan nog met een beter netwerk.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dit kan ik alleen maar beamen! Sinds de antennes weg zijn op de kerk van Wetteren heb je in héél Wetteren amper edge, en is de gesprekskwaliteit om te huilen. Net als jouw vriendin had ik en mijn vriendin het dikwijls voor dat we niet bereikbaar waren voor mensen. Toen Lycamobile van het Orange netwerk naar het Base netwerk is gegaan, zijn wij onmiddellijk overgestapt naar Orange zelf.Jack Daniels schreef:Als je puur kiest voor kwaliteit en snelheid, ga dan voor Scarlet. Ik ben jaren bij MV geweest maar sinds januari ben ik bij Scarlet. Scarlet is een Proximus dochter en maakt dan ook gebruik van het Proximus netwerk. MV gebruikt Base en ik vond de kwaliteit echt ondermaats. Overstappen naar Scarlet was voor mij een ware verademing. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het voor anderen een verbetering gaat zijn. Mijn vriendin was ook bij MV, zij woont in centrum Wetteren (niet echt een boerengat te noemen) maar met MV kon ik haar soms gewoon niet bereiken.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
Toen Telenet naar het BASE netwerk overstapte zijn wij hier ook binnen een maand of 2 naar proximus overgestapt, veel betere kwaliteit dan het BASE netwerk (Orange is waar ik woon hetzelfde bereik (zelfde plaats van antennes), wel sneller omdat ze de upload niet limiteren maar met mijn abo krijg ik die upload toch niet vol) nu herriner ik mij niet meer of ik hier 4G had met Telenet (BASE netwerk) ik dacht van wel maar het was hier om te huilen snelheid: 10/8 en soms 0. (SMSjes waren soms ook moeilijk)krisken schreef:Jack Daniels schreef:heb je in héél Wetteren amper edge, en is de gesprekskwaliteit om te huilen.
Ik woon minder dan 100meter van de N44 (speedtest was gedaan op verdieping 1 van mijn huis en de GSM werd naar de zendmast toe gehouden).
Als je een goed geisoleerd huis hebt moet je al zo een coverage extender aanvragen om bereik te hebben.
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme: