Verwarring telefoonabbo's Belgacom

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

'k Ben aan't bekijken of't misschien intressant is om van telenet kabel over te stappen naar adsl.
'k Begrijp dat'k daarvoor een telefoonlijn abbonement moet hebben. Als'k op de belgacom site kijk zie'k het abbo "Classic" à 17,15€/maand en dan een optie "Discovery Line" à 6,50 €/maand.

Die telefoon intresseerd me dus niet, maar is het nu die classic EN optioneel de discovery of kan ik ook gewoon die discovery zonder de classic gebruiken?

Edit: Titel aangepast (verwarring ipv verwarrign)
greetz
Weetgraag
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je kan gewoon de Discovery Line nemen.

Indien je van plan bent je telefoon niet te gebruiken (of heellll sporadisch) is dit de beste oplossing. Men kan je natuurlijk wel altijd bellen.
amj2005
Member
Member

silence
Laatst gewijzigd door amj2005 13 jul 2005, 07:55, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

amj2005 schreef:wel, als men verder goed doorleest in de voorwaarden etc. dan komt tot de conclusie dat men toch met discovery line duurder uit is dan een gewone klassieke telefoonlijn, raar maar waar... :wink:
Verklaar je nader... als je ze niet gebruikt om te bellen is de prijs 6.5 euro/maand, dus goedkoper dan een klassieke telefoonlijn.
poohbeer
Pro Member
Pro Member

amj2005 schreef:wel, als men verder goed doorleest in de voorwaarden etc. dan komt tot de conclusie dat men toch met discovery line duurder uit is dan een gewone klassieke telefoonlijn, raar maar waar... :wink:
Leg die eens uit dan!
Ik ga der totaal niet (never, nooit) mee bellen dus als het geen optie is die bovenop het classic abbo komt, lijkt dat me wel zéér sterk. Wat zouden ze op't factuur gaan zetten?!
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Ik heb hier een discovery line en betaal slechts €6,5 per maand, zonder extra kosten.
Een adsl-abbo: €35,36
Totaal komt dit dus op €41,86/maand

Ik raad u wel aan om er nooit een telefoon aan te hangen want hier heb ik voor de eerste twee maanden toch een factuurke gehad van 30-40€ omdat ik er toch een paar keer mee gebeld had :s
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb hier ook een discovery line, en als je minder dan 1 uur nationaal belt ben je goedkoper dan de classic. Je moet natuurlijk niet mobiel of internationaal gaan bellen. Dus als je nooit belt ben je zeker beter af.
Gast

ZMD schreef:Ik heb hier een discovery line en betaal slechts €6,5 per maand, zonder extra kosten.
Een adsl-abbo: €35,36
Totaal komt dit dus op €41,86/maand

Ik raad u wel aan om er nooit een telefoon aan te hangen want hier heb ik voor de eerste twee maanden toch een factuurke gehad van 30-40€ omdat ik er toch een paar keer mee gebeld had :s
Heb gsm van de zaak dus zo stom ben'k écht niet ;)
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Kokki schreef:Ik heb hier ook een discovery line, en als je minder dan 1 uur nationaal belt ben je goedkoper dan de classic. Je moet natuurlijk niet mobiel of internationaal gaan bellen. Dus als je nooit belt ben je zeker beter af.
Of doe zoals ik: discovery abbo + voip provider (zoals bvb packetnet). Dan kan je toch nog bellen aan net iets minder dan de gewone BGC tarieven, terwijl je niet het hoge abonnementsgeld betaalt.
poohbeer
Pro Member
Pro Member

Btw, ik heb binnen telefoonaansluiting, de vorige bewoner heeft er ook ooit een telefoon aan hangen gehad.
Betekend dat met zekerheid dat ik geen installateur meer over de vloer moet krijgen? Tel lijn wordt gewoon in ded centrale "aangezet" hoop'k?

Kan'k een ADSL verbinding ook pas aanvragen als'k die lijn (en bijhorende tel nummer) heb of kan adsl al in gang gezet worden? Hoe lang duurt adsl voor een nieuwe install normaal?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het moet inderdaad enkel in de centrale terug aangesloten worden? Bij jou thuis moet er niks meer gebeuren.

ADSL kan je aanvragen wanneer je wil. Direct van in het begin of pas achteraf. Ik dacht dat het achteraf een dag of 3-4 duurt eer het adsl-signaal actief is.

Cheers
Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Kan je dan geen appart koperpaar nemen zonder telefoon lijn en alleen de huur + je adsl abbo betalen?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als je een telefoonlijn huurt zit daar automatisch een telefoonnummer aan verbonden en kan je dus ook gebeld worden. Anders wordt het een abonnement bij een ISP met raw copper en dat is meestal duurder dan een discovery line.

Cheers
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sub Zero schreef:Anders wordt het een abonnement bij een ISP met raw copper en dat is meestal duurder dan een discovery line.
Begrijpen wie begrijpen kan... meer betalen om minder te krijgen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Moesten er nu providers raw copper aanbieden tegen een normale prijs zou dit ook weer een punt zijn om die provider te kiezen die dat aanbied, maar 't zal wel weer Belgacom zijn die te hoge prijzen vraagt daarvoor zeker :s
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”