![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Soit, ik zal het vanavond weten zeggen of het niet werkt
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
Tijdje geleden ik had de vraag blijkt dat ik toen een b-box 3 had gekregen van technicolor omdat voip niet aanwezig was op men adres hoorde ik van technieker. Heel vreemd want daarvoor had ik scarlet zonder ntp.broke23 schreef:weet ik, maar zeker zijn we niet, heb hier niemand al iets horen zeggen over de v3+, vandaar men vraag![]()
Het verschil in max bitrate wordt inderdaad veroorzaakt door het DSL profiel. Bij een 17a profiel heb je meer bandbreedte, en is de max snelheid dus hoger.beont schreef:Weet er iemand waarom er zoveel verschil zit tussen de max bitrate tussen versie 0.12.6 en 0.12.5 ?
De downstream noise margin en het DSL profiel ( 17a en 8b) lijken mij de oorzaak, maar ik weet niet juist waarom? Welk profiel is nu de correcte?
De hardware versie maakt niet zoveel uit voor de tool, wel de firmware versie. Dus zolang er een Sagemcom firmware op je toestel draait, zal de tool kunnen connecteren.broke23 schreef:Weet iemand of de sagemtool compatibel is met de bbox v3+ ?
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 69 999 kbps
Upstream current bit rate: 29 999 kbps
Downstream max bit rate: 136 570 kbps
Upstream max bit rate: 41 389 kbps
Downstream attenuation: 5,9 dB
Downstream noise margin: 28,9 dB
Upstream noise margin: 13,2 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 88 m
Proximus profile name: 70/30
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no
Je lijnwaarden zijn uitstekend, dus daar zal het probleem waarschijnlijk niet liggen.benderke schreef:Geen idee of dit goed of slecht is; ik ben op dit vlak echt een leek... .
Modem vectoring compatible: no
Downstream current bit rate: 99 999 kbps
Upstream current bit rate: 39 999 kbps
Downstream max bit rate: 107 102 kbps
Upstream max bit rate: 59 266 kbps
Downstream attenuation: 4,0 dB
Downstream noise margin: 0,0 dB
Upstream noise margin: 19,4 dB
Modem vectoring compatible: no
Proximus profile name: 100/40
Proximus DLM profile: yes
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0.test
-------------------------------
Downstream current bit rate: 99 999 kbps
Upstream current bit rate: 39 999 kbps
Downstream max bit rate: 107 102 kbps
Upstream max bit rate: 59 266 kbps
Downstream attenuation: 4,0 dB
Downstream noise margin: 0,0 dB
Upstream noise margin: 19,4 dB
ROP vectoring compatible: BDCM:0xb1ae
Proximus profile name: 100/40
Bedankt voor de feedback. op de HD kanalen is het inderdaad wel oké. Ik vermoed ook dat het iets met instellingen op mijn TV te maken heeft (Samsung 4K 55inch) ; ik heb echter alles op men TV eens uitgezet van 'optimalisaties' en ook de decoder op 720p gezet... Leek allemaal niet te helpen.cptKangaroo schreef:Welkom op UserBase, benderke![]()
't Is moeilijk om in te schatten wat je met 'een trillend beeld' bedoelt, maar dit kan eventueel aan de beeldverbeteringsinstellingen van je tv liggen. Dit fenomeen zag ik ook toen we onze tv vernieuwden: het was sterker op de SD kanalen of bij oude films. De Engelse term die men hiervoor gebruikt, is 'judder'. Veel HD tv's hebben standaard een vorm van 'motion interpolation' aanstaan waardoor het beeld vloeiender lijkt (het zogenaamde 'soap opera effect') maar dat maakt camerabewegingen ook veel duidelijker en -- gecombineerd met andere beeldverbeteringen die niet altijd even goed werken -- krijg je dan soms een hevig schuddend beeld.
Als je tv verschillende beeldmodes heeft, probeer dan eens een 'Cinema mode' ipv standaard, of kijk eens of de motion interpolation kan afgezet worden (of de judder manueel beter afgesteld kan worden). Bij onze LG tv wordt alle beeldverwerking uitgezet in 'Game mode' maar 'Cinema mode' bleek een betere mix van instellingen te geven.
De mix van HD en SD kanalen noodzaakt sowieso een compromis in de afstelling van scherpte en beeldverbetering, anders versterk je soms de beeldfouten ('artifacts') die optreden bij slecht gecomprimeerde beelden. Bij een 4K scherm is een SD beeld ongeveer de grootte van een postkaart dat opeens uitgerokken wordt naar meer dan een meter breed -- fouten worden dus evenzeer enorm uitvergroot.
Bij onze LG tv was er in het begin ook een probleempje met de automatische aspect ratio instelling die bij sommige kanalen plots een groene lijn bovenaan het scherm gaf (hier ook Scarlet). Misschien dus ook eens proberen om die aspect ratio vast te zetten op 16:9 formaat.
Die link geeft de volgende informatie=jackho schreef:kijk ook eens op Proximus internetsnelheid wat je daar krijgt als resultaat
Je moet niet wachten tot morgen om te weten dat je via Telenet 50.000 kbps of meer kan halen, dat weten we nu alroadkill schreef:Via Telenet https://shop.telenet.be/shop/nl/speed kan je 'berekenen' hoeveel je max. kan halen op je adres, echter lijken die waarden me zeeeer algemeen en dus weinig betrouwbaar. (abbo 'internet fiber 200' geselecteerd). Als ik morgen zou weten dat ik via Telenet 50.000 kbps of meer kan halen, zou ik zo overstappen.
Hiermee word bedoeld dat jouw DSLAM geen vectoring ondersteunt.roadkill schreef:Wat wordt er juist bedoeld met "ROP compatible = no"
De resultaten laten inderdaad vermoeden dat jouw snelheid beperkt zal blijven als bij Proximus (of gelijk welke andere VDSL2 provider) blijft.roadkill schreef:Als ik zo lees, ga ik nooit veel meer dan 19,3 Mbps halen, tenzij nu en dan 36,4 Mbps? Of komen Proximus en Telenet in een andere kast toe en zou ik via Telenet hogere snelheden kunnen behalen?
Ik ga morgen even langs de Telenet winkel in Leuven om te informeren ivm een overstap naar hun dienstephilippe_d schreef:Je moet niet wachten tot morgen om te weten dat je via Telenet 50.000 kbps of meer kan halen, dat weten we nu alroadkill schreef:Via Telenet https://shop.telenet.be/shop/nl/speed kan je 'berekenen' hoeveel je max. kan halen op je adres, echter lijken die waarden me zeeeer algemeen en dus weinig betrouwbaar. (abbo 'internet fiber 200' geselecteerd). Als ik morgen zou weten dat ik via Telenet 50.000 kbps of meer kan halen, zou ik zo overstappen..
Zelfs met het goedkoopste Telenet abonnement (Basic) haal je 50 mbps down (50/5).
Hiermee word bedoeld dat jouw DSLAM geen vectoring ondersteunt.roadkill schreef:Wat wordt er juist bedoeld met "ROP compatible = no"
Dat zou kunnen betekenen dat jij internet krijgt vanuit de centrale (LEX) en niet vanuit de straatkast (ROP). In principe zijn alle ROPs intussen gemigreerd naar Broadcom (= vectoring).
De resultaten laten inderdaad vermoeden dat jouw snelheid beperkt zal blijven als bij Proximus (of gelijk welke andere VDSL2 provider) blijft.roadkill schreef:Als ik zo lees, ga ik nooit veel meer dan 19,3 Mbps halen, tenzij nu en dan 36,4 Mbps? Of komen Proximus en Telenet in een andere kast toe en zou ik via Telenet hogere snelheden kunnen behalen?
Telenet komt niet uit "een andere kast" maar levert internet via het coax netwerk. Als je echt voor snelheid wil kiezen, heb je geen andere keuze dan over te stappen naar Telenet (of Orange, die ook de Telenet coax gebruikt als "last mile").
Offtopic:roadkill schreef:.....
Met het oog op de aankoop van een nieuwe televisie - die tegenwoordig allemaal 4K ondersteunen - en mits upgrade van m'n Netflix abbo naar 4K resolutie lijkt het me nogal dom om bij Proximus te blijven.
....
Downstream current bit rate: 100.404 kbps
Upstream current bit rate: 35.000 kbps
Downstream max bit rate: 117.882 kbps
Upstream max bit rate: 41.002 kbps
Downstream attenuation: 13,6 dB
Downstream noise margin: 11,9 dB
Upstream noise margin: 9,3 dB
Estimated distance: 305 m
Proximus profile name: 100/35
Downstream current bit rate: 29,998 kbps
Upstream current bit rate: 10,000 kbps
Downstream max bit rate: 47,818 kbps
Upstream max bit rate: 10,742 kbps
Downstream attenuation: 15.8 dB
Downstream noise margin: 25.8 dB
Upstream noise margin: 11.3 dB
DSL profile: 8b
Estimated distance: 454 m
Proximus profile name: 30/10
Proximus DLM profile: no
Downstream current bit rate: 39,999 kbps
Upstream current bit rate: 10,000 kbps
Downstream max bit rate: 52,959 kbps
Upstream max bit rate: 10,742 kbps
Downstream attenuation: 15.8 dB
Downstream noise margin: 20.4 dB
Upstream noise margin: 11.3 dB
DSL profile: 8b
Estimated distance: 454 m
Proximus profile name: 40/10
De downstream attenuation (15.8 dB) en de geschatte afstand (454m) passen niet zo goed bij elkaar ..warpozio2 schreef:Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0 -------------------------- Device: B-Box 3 Sagem Downstream max bit rate: 52,959 kbps Downstream attenuation: 15.8 dB DSL profile: 8b Estimated distance: 454 m Proximus profile name: 40/10
Jammer heb ik geen glazen bol.ygeffens schreef:De eerste is 1 dag na aansluiting bij Proximus, de 2 de een dag later.
Zit er nog verbetering in, of zal het dit worden?
Zou geen verschil mogen geven:ygeffens schreef:En bijkomende vraag/bedenking:
Wanneer ik binnen enkele weken/maanden overga naar EDPnet, gaat het wisselen naar een Fritzbox 7530 verschil geven (minder goed) of mag ik aannemen dat het hetzelfde zal blijven ?
Dat is een "schatting" door de FritzBox aan de hand van de lijnwaarden.ygeffens schreef:Waar haalt de Fritzbox dat mijn maximale kabelcapaciteit 70/12 is ?
Mijn conclusie van de vorige keer blijft onveranderdphilippe_d schreef:Indien Proximus jou een 17a VDSL2 profiel zou geven, dan zou je wellicht gemakkelijk op 100/30 komen?
Een TBF, of een behulpzame Proximus medewerker, zou hier misschien meer info kunnen geven.