ja sorry maar als ik geld (en ruimte...) had om 31!! zonnepanelen te leggen zou ik ook meer elektra opwekken dan ik verbruik...Het bewijs: zijn woning - een huishouden van 5 personen - produceert meer elektriciteit dan ze verbruikt, het gasverbruik is omlaag geknald van 1500 naar 500 kubieke meter en het benzineverbruik is dankzij de plug-in hybride VW Passat op de oprit eveneens naar beneden gegaan, van een slordige 1000 liter per jaar naar 200 liter. De VW tankt gratis elektriciteit dankzij de 31 zonnepanelen op het dak en heeft met zijn accu een bereik van vijftig kilometer. “Gemiddeld is een rit in Nederland tien kilometer.”
en dan zou je dus de gasketel buiten kunnen gooien en op elektra verwarmen e.d.
dit vind ik een staaltje "rijk stelt het weer simpel voor", want zeg zelf... welke doorsnee mens heeft het geld EN de ruimte om maar liefst 31 zonnepanelen te leggen en dan nog een hybride te kopen etc etc.
let op, het is hem gegund he, maar alweer eentje dat een boek schrijft over iets waar de doorsnee mens niets mee is maar wel weer door verleid zou kunnen worden "want het is toch zo simpel als een boekske kopen"