Ik had graag aflevering 1 van gent west bekeken
Dit kan hier blijkbaar
https://www.vier.be/video/gentwest/gent ... levering-1
Nu zou ik dit willen op een stick zetten, zo kan ik het op mijn tv bekijken, hou niet van kijken op pc.
Is dit mogelijk? zo ja hoe?
tv aflevering gemist, kan ik die ergens downloaden
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Via youtube-dl kan het voor VRTNU, vermoedelijk ook wel voor Vier.
-
- Deel van't meubilair
De enige kunst is de URL te vinden... tenzij je de GUI's gebruikt.lucdec schreef:ziet er ingewikkeld uit, bestaat niks beters?
Ik gebruik louter youtube-dl.exe ... kan je gewoon commandline aanroepen en heeft verder niets nodig.
-
- Deel van't meubilair
De .EXE heeft dan ook geen GUI... je moet dus eerst een command window openen.
Hier type je dan youtube-dl <url>
Voor VRTNU kan je die eenvoudig vinden met Edge door de serie af te spelen, F12 te drukken en onder de netwerk tab te gaan kijken naar een URL van het type "application/json".
Hier type je dan youtube-dl <url>
Voor VRTNU kan je die eenvoudig vinden met Edge door de serie af te spelen, F12 te drukken en onder de netwerk tab te gaan kijken naar een URL van het type "application/json".
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 43 keer
Of je kan het je gemakkelijker maken en bv. GemistDownloader gebruiken die alles voor je uitzoekt zonder CLI gedoe en uitpluizen van html-code. (hier op dit forum al eens gepasseerd). Dat gebruikt ook achterliggend youtube-dl.
-
- Deel van't meubilair
Bij deze... zoeken achter playlist.m3u8 file (nog eenvoudiger als bij VRTnu).
Code: Selecteer alles
>youtube-dl https://vod.streamcloud.be/vier_vod_geo/mp4:_definst_/gent-west/volledigeafleveringen/20180207_GentWest_afl1/playlist.m3u8
Ik ben geen fan van zomaar vanalles en nog wat te installeren op m'n PC...TimoLimo schreef:Of je kan het je gemakkelijker maken en bv. GemistDownloader gebruiken die alles voor je uitzoekt
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 43 keer
Wat ook een mogelijkheid is, is om bepaalde browser extensions/plugins te gebruiken die de video's ook kunnen downloaden. Bv. Video Downloadhelper (maar dat werkt in mijn ervaring niet zo goed als de hierboven vermelde oplossingen, ten minste voor de Vlaamse zenders)
Los daarvan, blijft het spijtig dat de Vlaamse zenders in relatief lage kwaliteit streamen (576p of lager). Maar ja, gratis heeft ook een prijs he dus dat valt wel te begrijpen.
Los daarvan, blijft het spijtig dat de Vlaamse zenders in relatief lage kwaliteit streamen (576p of lager). Maar ja, gratis heeft ook een prijs he dus dat valt wel te begrijpen.
-
- Deel van't meubilair
Is dat tegen mij ? Ik wil namelijk niets... en gebruik gewoon de CLI (en dat werkt prima).h0us3cat schreef:Alles willen maar er niks voor willen doen dus?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Gent west staat volledig op News...
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Volgens mij was dat tegen de TS.r2504 schreef:Is dat tegen mij ? Ik wil namelijk niets... en gebruik gewoon de CLI (en dat werkt prima).h0us3cat schreef:Alles willen maar er niks voor willen doen dus?
Ik kijk gewoon op tablet en als mijn vrouw mee wil kijken zet ik de laptop op de TV.
Maar concreet voor Gent-West, je kan ook kijken naar Orange is the new black, net hetzelfde.