Ervaringen Surfadsl met overschrijden van je limiet ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
freeke
Starter Plus
Starter Plus

Zijn er al mensen die over hun limiet zijn geweest met surfadsl , en waarvan ze dan ook effectief die extra giga's aanrekenen .

Of weten er al mensen iets meer over volumepacks bij kopen .

Ik moet wel zeggen dat op de Nederlandse kant van de hun website maar weinig info staat tegen over de Franse kant .

http://www.surfadsl.be/
Genghis
Pro Member
Pro Member

op #userbase kanaal zit er wel iemand die kan beamen dat ze over-usage aanrekenen (mss enkel als het echt erg word, dunno), maar de facturatie hiervoor gebeurt wel vrij laat zo te horen...
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Ik had een maand eens 23 gb gedownload, toen stuurden ze gewoon een waarschuwingsmail waarop stond dat als ik dit nog meer deed ze extra gingen aanrekenen.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Genghis schreef:op #userbase kanaal zit er wel iemand die kan beamen dat ze over-usage aanrekenen (mss enkel als het echt erg word, dunno), maar de facturatie hiervoor gebeurt wel vrij laat zo te horen...

Die zijn meter werkte wel maandenlang niet hé.
En het is #userbase.be ;) .
znoppels
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

ik denk dat ze pas na 3 maanden factureren
freeke
Starter Plus
Starter Plus

Jumbo pack 50 giga per maand .

De eerste 4 maand werkte diene Traffic meter langs geen kanten . Dus wat doe downloaden dat het niet meer normaal is .

Ok dan , Na 5 maanden krijg ik een factuur waar het volgende instaat .
"Ik moet wel zeggen we zijn ondertussen 2 maanden verder , en heb nog altijd geen factuur gekregen .

Dus daar staan de termijnen in van de eerste 4 maanden en wat ik teveel verbruikt heb . En dat was geen klein beetje moet ik erbij zeggen.
Daarom gaan ze voor elke gigabyte één Euro aanrekenen .
Dus rekenen ze 100 giga aan ipv de *** giga als die binnen een redelijke periode betaald word.

Dan staat er " Je krijgt de factuur de eerst volgende dagen "
Gelijk ik gezegd heb we zijn 2 maand verder en ik heb nog niets gehad.

Als ik dit mailtje gekregen heb , heb ik dan ook meteen naar de helpdesk gebeld . Want ik verstond het niet , diene meter heeft langs geen kanten gewerkt . En dan sturen ze mij zo'n mail , zonder dat ik daarvan bewijzen heb.
En nog iets op de Nederlandse kant van hun website , als je daar naar de Stats (trafficmeter) gaat kijken , dan zie je enkel de meter van één maand , de maand waar je momenteel in surft .
Maar je ziet niets van de vorige maanden .

Wat doe ik 2 dagen geleden klik ik toevallig is op de Franse zijde van hun website , en wat zie ik daar , deze kant wordt constant vernieuwd met hun nieuwe produkten , uitleg , ....

Ik ga daar is kijken naar mijn stats , en daar zie ik de trafficmeters wel van de vorige maanden . Raar hé .

Zitten er nog mensen in die situatie .
freeke
Starter Plus
Starter Plus

Eindelijk duidelijkheid :

Antwoord van Surfadsl in forum :

http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=19721

Wel in Frans !!!!!!!
amj2005
Member
Member

silence
Laatst gewijzigd door amj2005 13 jul 2005, 07:56, in totaal 1 gewijzigd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

freeke schreef:Eindelijk duidelijkheid :

Antwoord van Surfadsl in forum :

http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=19721

Wel in Frans !!!!!!!

'k heb het een beetje vertaald -- lees op eigen risico :-D
(1)-- We hebben al een aantal maanden niet meer gereageerd op sommigen op dit forum die, met een 20GB basislimiet, regelmatig de 100, 120, 160 en zelfs 400 en 600GB per maand overschreden. Ik zeg wel degelijk 600GB!

(2)-- We hebben niet gereageerd omdat we dit zelf eerst wilden verifiëren, aangezien de volumes ons hallucinant leken?! SurfADSL heeft niet als doel om zoveel mogelijk te factureren, en zeker niet zonder eerst zeker te zijn van de cijfers. Na een lange periode van strijd met Scarlet en Belgacom hebben we hun cijfers gekregen, en die vergeleken met de onze. Uiteindelijk bleken ze exact te zijn, op enkele GB na, en we zijn zelfs binnen de mogelijkheden van Scarlet.

(3)-- Eindelijk kunnen we een einde stellen aan wat we als misbruik door enkelen kunnen omschrijven en dit ter bescherming van zij die wel verantwoordelijk omgingen en die we niet hoefden te herinneren aan hun 20GB limiet. 25, 30GB okee, maar geen 80 of 160GB.

(4)-- Het gaat om een gedeelde breedband -- dat vergeten sommigen blijkbaar. "Gedeeld" betekent niet het zich toe-eigenen van 80% van de aanwezige bandbreedte, en de overschotjes aan de anderen te laten die zich dan moeten afvragen waarom alles zo traag gaat.

(5)-- Enkele honderden gebruikers hebben we gevraagd om hun misbruik te stoppen, en laten weten dat we ons anders in de toekomst verplicht zien om alles wel te gaan factureren. Bij sommigen was het meergebruik zo hoog dat het onmogelijk is dit als onwetendheid te beschouwen. 160GB is een serieus volume op een HardDisk, en dus hebben we hen 50 of 100 euro aangerekend voor die overschrijdingen -- waar andere operatoren 300 à 400 euro zouden hebben gevraagd -- en dit als simpele waarschuwing. Het is spijtig dat sommigen pas rekening gaan houden met de rechten en vrijheden van anderen vanaf het moment dat er een sanctie dreigt. Als bewijs daarvan: deze maand is het gebruik fors lager - toeval?!

(6)-- We kunnen in de toekomst ook de procedures van Belgacom en Scarlet toepassen die gaan van het plaatsen op smallband tot het verbreken van de lijn. Dit is niet ons doel. We hopen dat we in de toekomst verder kunnen werken en diensten kunnen aanbieden aan verantwoordelijke gebruikers, wetende dat het kleine operatoren als SurfADSL, Belcenter, EDPNet, etc. zijn die de vrijheden waarborgen en hun werk serieus opvatten. Dat is van kapitaal belang in een markt waar slechts 2 belangrijke operatoren overblijven - Scarlet en Belgacom. Ik nodig U uit om bepaalde forums eens te bezoeken en te zien wat dat betekent ...(?) "en dat dit de doodsteek was voor kleine operatoren." (?)

(7)-- Bij SurfADSL, net als bij andere kleine operatoren, proberen we positief en opbouwend te zijn. Fouten maken is menselijk, en indien nodig zijn we de eersten om onze eigen fouten toe te geven. Als U onregelmatigheden in Uw volumeberekeningen vindt, laat ons dat weten en dan doen we de nodige controles en aanpassingen. Bandbreedte kost ons geld, en als we onze leveranciers kunnen aantonen dat er fouten zijn, dan kunnen we onze kosten verminderen, en U meer bandbreedte aanbieden.

Blijkt dus dat er gewoon geen regeling was ivm overschrijding van de limiet, en dat er blijkbaar stevig op los geleecht is! We zijn dus eigenlijk te laat -- hoewel men de kosten toch nog enigszins tracht te verhalen op de misbruikers, maar zou dat wel legaal zijn?

De mensen die erop reageerden lijken wel tevreden met de stabiliteit en diensten van SurfADSL, maar ik zou toch wel meer duidelijk eisen voor ik in zo'n semi-FUP systeem stap.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Er is dan ook geen sprake van een semi-FUP-systeem. Ze hebben een harde limiet van 20GB. Ze doen alleen niet direct lastig als je er over gaat. Dus als jij het volgens de regels van je contract speelt moet je onder de 20GB blijven zoniet kunnen ze je op smallband zetten. Maar ze doen dit niet omdat ze de klanten iets gunnen. Je gaat toch ook niet klagen als je meer krijgt dan waarvoor je betaalt hebt?

Cheers
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Sub Zero schreef:Er is dan ook geen sprake van een semi-FUP-systeem. Ze hebben een harde limiet van 20GB. Ze doen alleen niet direct lastig als je er over gaat. Dus als jij het volgens de regels van je contract speelt moet je onder de 20GB blijven zoniet kunnen ze je op smallband zetten. Maar ze doen dit niet omdat ze de klanten iets gunnen. Je gaat toch ook niet klagen als je meer krijgt dan waarvoor je betaalt hebt?

Cheers

Juist, maar ik maak uit het hele verhaal toch op dat er nogal zwaar op de 'fair use' ingesteldheid van de gebruiker werd/wordt gerekend, aangezien ze blijkbaar geen enkele regeling hadden voor het overschrijden of uitbreiden van de limiet.
Gast

cptKangaroo schreef:
Sub Zero schreef:Er is dan ook geen sprake van een semi-FUP-systeem. Ze hebben een harde limiet van 20GB. Ze doen alleen niet direct lastig als je er over gaat. Dus als jij het volgens de regels van je contract speelt moet je onder de 20GB blijven zoniet kunnen ze je op smallband zetten. Maar ze doen dit niet omdat ze de klanten iets gunnen. Je gaat toch ook niet klagen als je meer krijgt dan waarvoor je betaalt hebt?

Cheers

Juist, maar ik maak uit het hele verhaal toch op dat er nogal zwaar op de 'fair use' ingesteldheid van de gebruiker werd/wordt gerekend, aangezien ze blijkbaar geen enkele regeling hadden voor het overschrijden of uitbreiden van de limiet.

Het gaat er ook om , die traffic meter werkte langs geen kanten , en wat doe je dan , downloaden . Zonder dat ze je verwittigen dat je over je limiet bent . En dan na 4 maand krijg je zo'n mooi factuurtje in je mailbox , van dat je honderd Euro moet betalen .

Moest die traffic meter nu juist werken , gelijk nu wel het geval is . Dan zou ik dat begrijpen . Want vorige maand zat ik met 5 Gb over mijn limiet en hebben ze dan ook een waarschuwing gestuurd , maar dat ze dat nog niet gingen factureren , dus een simpele waarschuwing .

En dan bel je naar hun helpdesk , en dan zeggen ze dat diene Meter wel perfect werkte .
Wat kan je daar op antwoorden , je kan dat moeilijk bewijzen dat de traffic meter half en half werkte .
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”