Sinds enkele weken zakt mijn proximus internet snelheid dramatisch: vanmorgen was het 40.55 down en 14.71 up, (nog vrij redelijk), Rond 16.00 u. was het gezakt naar 2,39 down en 11.11 up (volgens ookla). Dat is toch niet normaal meer, fotos downloaden gaat stilletjes aan, vergelijkbaar met een trage inbel modem vroeger...Als ik dan hier zie dat er hier velen rond de 200 Mpbs zitten ... Hoe doe je dat om zo'n ookla speedtest onderaan te posten?
Enfin , niet lang meer ,7 Maart komt Orange hier de boel aansluiten... Tot nooit meer Proximus, 90 € per maand voor internet comfort, tv, en 2 gsm's met 1 hele gig data per maand, en alle maanden bijbetalen .
Bij Orange zou ik 80 € betalen voor het zelfde (love) maar die geven tenminste 3 gig data...
Snel internet.
-
- Premium Member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Zo post je een ookla speedtest foto:
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Premium Member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Edit: Nevermind
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wat is uw sync? Aangezien je een UL van 14 hebt, zal je wel een mooie sync hebben, lijkt me?
Welke modem gebruik je?
Test je bedraad of draadloos?
Andere toestellen actief op uw netwerk, die uw lijn dichttrekken? Indien niet, verander uw WPA2 paswoord van uw netwerk eens naar iets randoms.
Je hebt wel een heel hoge ping.
Ik zit bij EDP en mijn ping is 8-9ms.
Welke modem gebruik je?
Test je bedraad of draadloos?
Andere toestellen actief op uw netwerk, die uw lijn dichttrekken? Indien niet, verander uw WPA2 paswoord van uw netwerk eens naar iets randoms.
Je hebt wel een heel hoge ping.
Ik zit bij EDP en mijn ping is 8-9ms.
Wooow, 94.23 Mbps bij Orange, ik kijk er al naar uit.... Ik test mijn snelheid op mijn desktop pc, bedraad, heb geen andere toestellen aangesloten, en gebruik een "gewoon" paswoord. Die sync, hoe kan ik die meten? Ik gebruik de laatste nieuwe modem van Proximus, v4, of hoe heet die... De snelheid varieerd nogal, van 40 Mbps s'morgens tot 2,39 Mbps s' middags en alles wat daat tussen zit... (maar meestal tussen de 5 a 7 Mbps)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
http://www.speedtest.net/my-result/d/36136553
mag ook nie klagen, draadloos en mijn partner is nog iets aan het downloaden dus zal de 200 bijna evenaren.
mag ook nie klagen, draadloos en mijn partner is nog iets aan het downloaden dus zal de 200 bijna evenaren.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nee, dat is niet normaal... maar heb je hier Proximus al over gecontacteerd ?luigi schreef:Dat is toch niet normaal meer
Vaak komen mensen hier klagen zonder eerst hun provider erover aan te spreken...
Ik doe de moeite niet meer, 7 maart komen ze hier Orange aansluiten, iets goedkoper, maar een hogere snelheid en 3 gig data op de gsm, meer heb ik niet nodig...
Enkele maanden geleden hadden ze tijdens straatwerken een kabel over getrokken, natuurlijk op vrijdagmiddag, dus 3 dagen zonder tv of internet, maandag stond hier een technieker, ja uw koperpaar is "dood", maar ik zie hier nog een tweede koperpaar, ik zal u daarop aansluiten, sindsdien is de miserie hier begonnen...
Enkele maanden geleden hadden ze tijdens straatwerken een kabel over getrokken, natuurlijk op vrijdagmiddag, dus 3 dagen zonder tv of internet, maandag stond hier een technieker, ja uw koperpaar is "dood", maar ik zie hier nog een tweede koperpaar, ik zal u daarop aansluiten, sindsdien is de miserie hier begonnen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Dus in plaats van je provider te contacteren en dat te melden met de vraag of er iets mogelijk is ga je maar ineens op een andere provider? Laten we hopen dat je bij Orange goed zit maar als je zo snel wisselt... jah .
Die kunnen niet rieken dat er iets misloopt he.
Die kunnen niet rieken dat er iets misloopt he.
@ Gunther, ik volg alleen maar de goede raad op van onze minister Alexander De Croo :dat jullie zoveel moeten betalen voor energie en telecom is jullie eigen fout, vergelijken moet je doen. Wel, ik ben al een tijdje aan het vergelijken, en buiten de 2 grote is er weinig keus. In mijn vriendenkring zijn er verschillende overgestapt op Scarlet, 39€ per maand voor internet en tv, maar wat heb je dan, witte product van proximus.
Enkele maanden geleden werd ik opgebeld door proximus , of ik interesse had in een trouwe klant korting van 7 €, even dacht ik nog van wauwww, 7€ minder betalen per maand, tot bleek dat ze hier en daar hun prijzen hadden aangepast, natuurlijk naar boven, en ik uiteindelijk 1€ meer moest betalen(en uiteindelijk nog veel meer, want ik kom niet meer toe met 1,5 gig data per maand )
Zo ben ik bij Orange beland, iets lagere prijs, sneller internet, iig meer dan de 2,39 Mbps down die ik hier van de week mat, en een royale 3 gig data....
Enkele maanden geleden werd ik opgebeld door proximus , of ik interesse had in een trouwe klant korting van 7 €, even dacht ik nog van wauwww, 7€ minder betalen per maand, tot bleek dat ze hier en daar hun prijzen hadden aangepast, natuurlijk naar boven, en ik uiteindelijk 1€ meer moest betalen(en uiteindelijk nog veel meer, want ik kom niet meer toe met 1,5 gig data per maand )
Zo ben ik bij Orange beland, iets lagere prijs, sneller internet, iig meer dan de 2,39 Mbps down die ik hier van de week mat, en een royale 3 gig data....
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Als je minder wil betalen, dan zal je ook minder krijgen. Zo werkt dat nu eenmaal. Je kan niet verwachten dat mensen die bijna de helft betalen, dezelfde diensten krijgen.
Ik vind je beredenering wel raar. Er is iets mis op je lijn. Ipv het te melden verander je gewoon van provider. Hoe kan je nu verwachten dat iets opgelost of beter zal worden zonder feedback te geven. Das bijna hetzelfde als iemand ontslaan zonder eens één keer gezegd te hebben wat hij/zij verkeerd gedaan heeft.
Ik vind je beredenering wel raar. Er is iets mis op je lijn. Ipv het te melden verander je gewoon van provider. Hoe kan je nu verwachten dat iets opgelost of beter zal worden zonder feedback te geven. Das bijna hetzelfde als iemand ontslaan zonder eens één keer gezegd te hebben wat hij/zij verkeerd gedaan heeft.
Leer eens lezen: ik kom niet toe met 1,5 gig data, en ik vind dat ik teveel betaal, 2 problemen die Proximus niet zal oplossen. Dus ben ik weg, naar andere oorden, waar het (hopelijk) beter is...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Inderdaad beter orange nemen dan.