Goedeavond allemaal,
Ik heb sinds vandaag mijn lijn op EDPnet geactiveerd (mailtje activatie ontvangen) en probeer in te loggen in mijn bbox3 (gekocht op 2dehands en nog getest op Proximus - werkte perfect tot gisteren (vandaag autom. afsluiting door Edpnet via easyswitch) maar ik slaag er niet in om een werkende verbinding te krijgen. Ik log in met mijn achternaam.voornaam@EDPNET en dan het bijgevoegde wachtwoord. Ik heb 'PPP enable' ook ingeschakeld, maar ik krijg geen werkende verbinding
Iemand enig idee wat ik vergeten zou kunnen hebben? Alvast heel erg bedankt.
EDPnet op bbox3 - geen verbinding
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Is achternaam.voornaam@EDPNET jouw DSL username? Lijkt meer op een e-maildadresfibrbuzz1 schreef:ik log in met mijn achternaam.voornaam@EDPNET en dan het bijgevoegde wachtwoord. Ik heb 'PPP enable' ook ingeschakeld, maar ik krijg geen werkende verbinding
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Mijn excuses, ik verwar met Proximus Als je inlogt op EDPnet heb je een 'xVDSL login' waar o.a. je postcode inzit, met een ander wachtwoord, ik heb daar eens mee geprobeerd maar hetzelfde resultaat: géén connectie. Nochtans bij de opleveringsstatus op de site van EDPnet lijkt alles oké te zijn. Ik vind het echt jammer dat ik voor zo'n dingen op een forum moet gaan zoeken, tot nu toe toch wel een teleurstelling
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Ondertussen zie ik een rood lampje op de bbox3. De logingegevens die er in staan zijn nog steeds diegene vermeld bij 'xdsl login' op de site van edpnet.
Na een reboot is het pinkend blauw geworden. Nog steeds geen verbinding.
Na een reboot is het pinkend blauw geworden. Nog steeds geen verbinding.
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Het is gelukt om verbinding te maken, na lang zoeken. Ik heb bij de xDSL instellingen op mijn EDPnet profiel eens het wachtwoord veranderd. Dan lukt het om in te loggen met de xdsl-naam@EDPNET en het bijbehorende wachtwoord.
Nu lijkt er echter een probleem te zijn met mijn profiel. Bij Proximus had ik 100/40, nu maar 30/10! Met dezelfde modem en dezelfde binnenbekabeling (er is qua hardware niets veranderd tov van Proximus).
Ik vermoed dat ik eens een TBF moet doen, waar kan ik het lijnnummer vinden dat EDPnet voor mijn lijn gebruikt? Thanks!
Update: Ik heb ondertussen mijn lijnnummer opgevraagd (modem uittrekken & analoog telefoontoestel aansluiten, daarmee bellen naar 1924 en het nummer wordt voorgelezen) en een TBF kunnen doen, wat mij terug op 70/30 gebracht heeft! Waarden zien er nu terug normaal uit, ik geraak wel niet verder dan 25mbps download. Waarschijnlijk eens aan EDPnet vragen dat ze meer bandbreedte inkopen? Ik ben hier hoogstwaarschijnlijk de enige EDPnet klant
Nu lijkt er echter een probleem te zijn met mijn profiel. Bij Proximus had ik 100/40, nu maar 30/10! Met dezelfde modem en dezelfde binnenbekabeling (er is qua hardware niets veranderd tov van Proximus).
Ik vermoed dat ik eens een TBF moet doen, waar kan ik het lijnnummer vinden dat EDPnet voor mijn lijn gebruikt? Thanks!
Update: Ik heb ondertussen mijn lijnnummer opgevraagd (modem uittrekken & analoog telefoontoestel aansluiten, daarmee bellen naar 1924 en het nummer wordt voorgelezen) en een TBF kunnen doen, wat mij terug op 70/30 gebracht heeft! Waarden zien er nu terug normaal uit, ik geraak wel niet verder dan 25mbps download. Waarschijnlijk eens aan EDPnet vragen dat ze meer bandbreedte inkopen? Ik ben hier hoogstwaarschijnlijk de enige EDPnet klant
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Neen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 7 keer
is deze info op de site van EDPnet dan niet relevant ??
hier schrijven ze toch dat je een Fritzbox automatisch kan laten installeren en configureren ??
https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... reren.html
hier schrijven ze toch dat je een Fritzbox automatisch kan laten installeren en configureren ??
https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... reren.html
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Herlees eens de 3 laatste posts ...
- jij vroeg of EDPNet, net zoals Proximus, de gegevens automatisch pusht naar een B-box3
- ik antwoord neen
- en nu verwijs je naar info over het pushen van inloggevens naar een Fritzbox
Deze topic gaat toch over het gebruiken van een B-box3 voor EDPNet?
- jij vroeg of EDPNet, net zoals Proximus, de gegevens automatisch pusht naar een B-box3
- ik antwoord neen
- en nu verwijs je naar info over het pushen van inloggevens naar een Fritzbox
Deze topic gaat toch over het gebruiken van een B-box3 voor EDPNet?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.