hallo,
ik heb een siemens santis 50 router, een win2003 server als terminal server. binnen mijn netwerk kan ik de terminal server perfect bereiken, nu had ik deze ook graag via internet kunnen gebruiken. op de router heb ik dus virtual server ingesteld die poort 3389 forward naar een fixed ip-adres van de server; als ik dit echt test krijg ik steeds de melding dat de server niet bereikbaar is. heeft iemand hier ervaring mee? please, geen antwoorden à la: check google of RTFM, dit heb ik namelijk al gedaan en ik volg die FM, maar wat er in die die FM staat, daarmee kom ik dus geen stap verder. Thankxxx. greetzZz
ip forwarding
Poort 3389 forwarden naar het juiste ip is het enige wat je moet doen.
Als je test, doe je dit dan vanaf een pc uit je lan, of vanaf een remote pc?
Je kan namelijk je interne lan niet bereiken door je isp ip adres te gebruiken.
(snappie? of moet ik het anders formuleren?)
Als je test, doe je dit dan vanaf een pc uit je lan, of vanaf een remote pc?
Je kan namelijk je interne lan niet bereiken door je isp ip adres te gebruiken.
(snappie? of moet ik het anders formuleren?)
Bij de meeste routers kan je vanuit je interne lan, je externe ip niet aanspreken.ban schreef:ik snap het in ieder geval niet ..
waarom zou hij zijn interne lan niet kunnen bereiken via het ip van zijn isp ?
hij heeft net een forwarding ingesteld ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De router moet dan namelijk eerst NAT naar buiten doen, dan terug naar binnen via reverse NAT, terug naar buiten.... de meeste routers struikelen daar inderdaad over.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Ik vrees dat ban niet goed gelezen heeft.
@Ban: lees de tweede post eens goed opnieuw.
EDIT: Lukske was inderdaad niet zo duidelijk (ik had het wel direct gesnapt:)).
Hij schreef: "Je kan namelijk je interne lan niet bereiken door je isp ip adres te gebruiken". En dan moet zijn "Je kan namelijk je interne lan niet bereiken door je isp ip adres te gebruiken als je zelf in datzelfde interne netwerk zit.'
@Ban: lees de tweede post eens goed opnieuw.
EDIT: Lukske was inderdaad niet zo duidelijk (ik had het wel direct gesnapt:)).
Hij schreef: "Je kan namelijk je interne lan niet bereiken door je isp ip adres te gebruiken". En dan moet zijn "Je kan namelijk je interne lan niet bereiken door je isp ip adres te gebruiken als je zelf in datzelfde interne netwerk zit.'
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Inderdaad, maar dan is dat al niet meer van het interne netwerk hé, maar vanaf de terminal servertrobbelke schreef:tenzij je connecteert naar een Terminal Server, en dan van in die sessie, terug connecteert naar je eigen netwerk, dat werkt wel