Ik wilde dit weekend eens wat experimenteren met vpn's.
Ik had op de bbox3v+ een oude d-link dir-865L aangesloten en deze op een apart subnet gezet.
bbox op 192.168.1.1 en d-link op 192.168.2.1
De bedoeling is dat alles wat aangesloten is op de d-link via de vpn server zou gaan.
Op te testen of de router werkt even de computer en de dlink aangesloten en getest of ik op internet kon, wat lukte, dus dat was oke.
Nadien de dlink ingesteld met pptp en bij wijze van test wat gratis vpn gezocht om te testen.
ik heb dan verschillen vpn servers met user en paswoord ingevuld, maar met geen enkele kon ik op internet.
Ontbreekt er nog iets aan de instellingen of zou bovenstaande moeten werken?
2de router als vpn client instellen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je hebt de D-link toch ingesteld als VPN Client (en niet als VPN server).sky schreef:Nadien de dlink ingesteld met pptp en bij wijze van test wat gratis vpn gezocht om te testen.
ik heb dan verschillen vpn servers met user en paswoord ingevuld, maar met geen enkele kon ik op internet.
Je hebt de username en paswoord van de geteste VPN servers toch ingevuld op de D-link?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Ja, dat bedoelde ik met "ik heb dan verschillen vpn servers met user en paswoord ingevuld, maar met geen enkele kon ik op internet."
Maar was misschien niet helemaal duidelijk.
Maar dus inderdaad vpn server, usernaam en het paswoord ingesteld op de d-link.
Op de status pagina van de router blijft dan busy staan waar er anders connected zou moeten staan.
Maar was misschien niet helemaal duidelijk.
Maar dus inderdaad vpn server, usernaam en het paswoord ingesteld op de d-link.
Op de status pagina van de router blijft dan busy staan waar er anders connected zou moeten staan.