eigen server

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
grey_pug
Starter
Starter

Is het toegestaan bij skynet om je website vanaf thuis (Windows 2003 server standard edition) te draaien? Ik had daar ergens een artikel over gelezen dacht ik (maar weet niet meer juist waar).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat ligt aan je abonnement. Op een Go en een Plus mage het officieel niet, al gaat niemand er over vallen dat je dat wel doet ...
Support moet je in elk geval niet verwachten.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Verkoopsvoorwaarden kan je hier vinden omtrent Adsl Go en Plus. Daar staat alles in over servers etc :).
I love it when a plan comes together!
zerone
Starter
Starter

Moeten we dat hier uithalen:

Artikel 7 Aansprakelijkheid van de Klant
7.1 De Klant dient als een goede huisvader te waken over het
correcte gebruik van de Dienst. De overdracht van de
eigendom en de risico's met betrekking tot de Uitrusting
en/of de Toebehoren gebeurt op het ogenblik van de
levering.
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

zerone, nu post je in een topic van 2 jaar oud..

Welkom op de UB tussen haakjes
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Je upload is echt te traag om een eigen server te draaien, tenzij het een teksbestandje is , maar die kun je ook op je gewoon skynet homepage zetten.
wem
Premium Member
Premium Member

brooklyn schreef:Je upload is echt te traag om een eigen server te draaien, tenzij het een teksbestandje is , maar die kun je ook op je gewoon skynet homepage zetten.

er is nergens gezegd wat voor server he, als het bv. webserver met php-ondersteuning, of remote-control ofzo ...
zerone
Starter
Starter

bke schreef:zerone, nu post je in een topic van 2 jaar oud..

Had ik dan opnieuw een post moeten beginnen? Maakt niet veel uit denk ik.

bke schreef:Welkom op de UB tussen haakjes

Danku.
zerone
Starter
Starter

wem schreef:
brooklyn schreef:Je upload is echt te traag om een eigen server te draaien, tenzij het een teksbestandje is , maar die kun je ook op je gewoon skynet homepage zetten.

er is nergens gezegd wat voor server he, als het bv. webserver met php-ondersteuning, of remote-control ofzo ...

voorbeeld een ssh server/ telnet server. (is niet veel upload.)

Mag dit wel?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Zolang het voor eigen gebruik is zal je ISP er niet moeilijk over doen. Als je er maar geen misbruik van maakt.

Cheers
Afbeelding
satori
Plus Member
Plus Member

Ik twijfel er niet aan dat het reeds eerder op de forum gepost is, maar met de zoek-functie valt er niet veel te vinden...

Ik vroeg mij af welke poorten (buiten 25) er precies geblokkeerd worden door Skynet :???:
Misschien interessant om deze gegevens ook in het provider-overzicht te publiceren?

Thx & Peace
Piracy is such a harsh word.
I prefer to call it... ARRR-chiving...
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

satori schreef:Ik twijfel er niet aan dat het reeds eerder op de forum gepost is, maar met de zoek-functie valt er niet veel te vinden...

Ik vroeg mij af welke poorten (buiten 25) er precies geblokkeerd worden door Skynet :???:
Misschien interessant om deze gegevens ook in het provider-overzicht te publiceren?

Thx & Peace

De volgende poorten werden afgesloten:

• 25 : TCP-protocol - binnenkomende communicatie: dit om te verhinderen dat bepaalde personen mailservers zouden plaatsen. Door de voortdurende toename van spam afkomstig van ons netwerk, geraakten onze servers overbelast. Omdat een aantal klanten onbeveiligde mailservers hebben, werden wij bovendien regelmatig op zwarte lijsten gezet. Uiteraard leidt dit tot problemen met de verzending van uw berichten.
  • 135: UDP-protocol: deze poort werd gesloten, want deze werd gebruikt om bepaalde tekortkomingen van Windows op het gebied van beveiliging uit te buiten. Voor meer informatie hieromtrent kunt u surfen naar de volgende pagina: http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=541
  • 137, 138 en 139: UDP-protocol: door deze poorten te sluiten, kunt u de gegevens van uw systeem beveiligen. Als u de optie "Delen van bestanden en printers" hebt geactiveerd in uw netwerkconfiguratie, zullen kwaadwillige personen daarvan evenwel kunnen profiteren om uw computer binnen te dringen. Daarom werden die poorten dus gesloten.
  • 445: TCP - protocol: deze poort wordt gebruikt door het virus Deloder.A. Alle informatie hieromtrent vindt u op de volgende pagina: http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=451
  • 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081: al deze poorten werden gesloten. Deze poorten worden immers vaak gebruikt voor proxy servers. Dit biedt om het even wie de mogelijkheid een verbinding te maken met uw systeem en spam te verzenden vanuit uw computer.
Laatst gewijzigd door meon 20 mei 2005, 21:32, in totaal 1 gewijzigd.
satori
Plus Member
Plus Member

Hmm vreemd dan heb ik hier wel een probleemke, kheb hier al op meerdere poorten ne webserver gedraaid
(om preview van webdesign gemakkelijker toegankelijk te maken, zeker niet voor permanent gebruik :wink: )
en ik krijg altijd ne 404... :?

Kheb geprobeerd met Apache (XAMPP) en met LiteServe, maar geen van beiden geven resultaat...
Port forwarding is deftig ingesteld op router & ik draai geen firewall...

//EDIT: kheb net ook getest met IIS, ook zonder resultaat.
Lokaal werkt alles perfect, en als ik mijn WAN-IP ping dan krijg ik schoon
resultaat terug van de juiste LAN-IP, maar telnetten naar poort 80 levert
ook nix op... Is er iets wat ik over het hoofd zie ???
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Ik weet in ieder geval dat als ik naar mijn lokale server probeer te surfen met het ip van mijn provider dat het niet lukt als ik zelf van dat adres surf, het werkt dus wel als ik van op een andere lokatie surf anders moet ik het interne ip gebruiken.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

tenzij ge ne goeie router hebt ;)

satori, effe gespieked naar uw ip, als ik daar op connecteer krijg ik een basic authentication (ge hebt blijkbaar xampp geïnstalleerd ;))
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Is wel raar dat hij een 404 krijgt. Normaal krijg je meestal een time-out als je van achter NAT probeert met je eigen externe ip te communiseren.
satori
Plus Member
Plus Member

Achzooo, fantastisch :-D En ik kreeg idd eigenlijk gwn een time-out ipv 404. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”