Vaganzza schreef:Heb ook de indruk dat de uitzend kwaliteit van de commerciële zenders hoger is dan van de VRT (op die ene 4k serie na dan uiteraard). Of heb ik het daar verkeerd voor?
Heb eens snel gekeken (op basis van een random video):
Bij Vier zijn alle videos 800x450
Bij VTM maximum 1024x576 (variabele versies - afhankelijk van netwerk snelheid)
Bij VRT NU maximum 960x540 (variabele versies - afhankelijk van netwerk snelheid)
Omtrent het probleem:
Bij Vier was het inderdaad een kleine API verandering (die het verassend genoeg vergemakkelijkt om de video streams op te halen, misschien zelfs een fout?). Indien die verandering toch weer ongedaan zou gemaakt worden, zullen de Vier-videos automatisch de oude API-flow moeten gebruiken.
Bij VTM en Q2 hebben ze de gewone HLS streams verwijderd. Er zijn nu enkel nog de geëncrypteerde HLS streams, HLS-Fairplay en DASH.
Het is mij gelukt om de geëncrypteerde HLS streams te laten afspelen door het voorziene framework van Apple in tvOS. Voor HLS-Fairplay en DASH zou de SDK nodig zijn waarmee ze hun DRM toepassen. Hopelijk blijven de geëncrypteerde HLS streams dus nog even beschikbaar!
Voor diegene in het buitenland heb ik BVN-Live toegevoegd (suggestie door Koen).
Verder ook de balk per zender smaller gemaakt in de TV-Gids en icoontjes verwijderd (suggestie door @spunk)
Ik probeer de update vandaag nog beschikbaar te maken.