Paniekmails over gsm-kaart

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Op internet steken de berichten over fraude met gsm-kaarten weer de kop op. De operatoren laten weten dat de paniek onterecht is. SIM-kaarten zijn niet te kopiëren.

,,Momenteel is er een bende actief die u belt op uw gsm en zich voordoet als iemand van de provider waarbij u bent aangesloten. Men vraagt u tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw toestel. Doe dit niet en verbreek meteen de verbinding. (...)

Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende: u ontvangt een bericht op uw GSM met verzoek om nummer 014-1455114 terug te bellen. Als u dit doet, kan diegene die u dat bericht heeft gestuurd op uw kosten bellen.'' Zo luidt het bericht dat sinds vorige week weer op e-mail rondgaat.

De gsm-operatoren zijn duidelijk: de SIM-kaart is goed beveiligd, het is onmogelijk de technische gegevens ervan te wijzigen.

Bron: Nieuwsblad
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Komaaaaaaan!

Het nieuwsblad weeral ... Kunnen die nu echt niet inspelen op RECENT nieuws?
Die kettingmails zijn dus letterlijk jaren en jaren oud. Omdat ze daar op de redactie daar weer 2 mails hebben ontvangen zijn die weer in paniek naar de telecomoperatoren gaan bellen, die mogen voor de zoveelste keer hetzelfde antwoord geven, ...

Ik word er moe van pfft.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

idd :D die is oud

nieuwsblad noem ik ook geen echte krant
enfin staat daar alleen maar zacht nieuws in
ma et laatste nieuws is nog erger

geef mij maar de standaard of de morgen
de pispaal <<
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Niks tegen het Nieuwsblad hé, de kwaliteitskrant van Vlaanderen :twisted:. Wiens bronnen echt tussen het volk zitten !!! :D
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Zerror
Member
Member

Tiens, ik dacht altijd al dat HLN en HNB krak hetzelfde waren?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”