SSL cert expired
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
userbase.be uses an invalid security certificate. The certificate expired on February 13, 2018, 8:23 PM. The current time is February 13, 2018, 8:31 PM. Error code: SEC_ERROR_EXPIRED_CERTIFICATE
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Maar effe een uitzondering toegevoegd...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
En we zijn weer gesteld voor enkele maanden
Vervelend als je Let's Encrypt-certificaten manueel moet managen omdat ik geen enkele client aan de praat krijg
Vervelend als je Let's Encrypt-certificaten manueel moet managen omdat ik geen enkele client aan de praat krijg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Caddyserver FTWmeon schreef:En we zijn weer gesteld voor enkele maanden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Meon, wat is het host OS? Ik heb ook al veel gesukkeld met lets-encrypt automatisatie op windows hosts, maar op linux hosts nog geen issues gehad.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Dingen die ik al tegengekomen ben, die ervoor zorgen dat het automatisch updaten niet lukt.
* Htaccess
* Nginx: Op 1 server moeten we altijd eerst Nginx stoppen en dan pas kunnen we automatisch vernieuwen
* Htaccess
* Nginx: Op 1 server moeten we altijd eerst Nginx stoppen en dan pas kunnen we automatisch vernieuwen
-
- Plus Member
- Twitter: IkTjilp
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Misschien eens aanmelden bij certificatemonitor.org? Dan krijg je regelmatig melding binnen als de einddatum in zicht komt.
Ook uptimerobot kan je een melding sturen. Moet je wel de beveiligde versie van je website laten controleren.
Ik gebruik beide maar meestal vernieuwen mijn certificaten zichzelf en mocht het op mijn server niet lukken dan krijg ik daar bericht van. In het verleden ook al tegen problemen gelopen. Nieuw certificaat was er maar oude zat soms nog ergens in een cache en gaf dan foutmelding.
Ook uptimerobot kan je een melding sturen. Moet je wel de beveiligde versie van je website laten controleren.
Ik gebruik beide maar meestal vernieuwen mijn certificaten zichzelf en mocht het op mijn server niet lukken dan krijg ik daar bericht van. In het verleden ook al tegen problemen gelopen. Nieuw certificaat was er maar oude zat soms nog ergens in een cache en gaf dan foutmelding.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Expired, https://www.xolphin.com/sslcheck/userbase.be
"userbase.be; its security certificate expired"
"userbase.be; its security certificate expired"
-
- Elite Poster
ja gewoon cerbot installen voor auto renewal, desnoods op aparte VM die als reverse proxy dient, misschien beste via apache in dit geval
normaal stuurt letsencrypt emails op voorhand als het gaat vervallen
normaal stuurt letsencrypt emails op voorhand als het gaat vervallen
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
hier doet een script van mij het normaal, maar had laatste renewal gemerkt dat certbot het idd ook automatisch deed.
voor mij een enorm nadeel, want dan loopt mijn script natuurlijk niet en merkt het niet tijdig op dat er nieuwe tlsa records moeten aangemaakt worden.
voor mij een enorm nadeel, want dan loopt mijn script natuurlijk niet en merkt het niet tijdig op dat er nieuwe tlsa records moeten aangemaakt worden.
-
- Elite Poster
cronjob disablen dan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Gewoon Caddy Server gebruiken.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Je kan nog steeds een scriptje meegeven dat certbot moet oproepen na het vernieuwen. Zo doe ik het en dat werkt al een tijdje feilloos.Splitter schreef:hier doet een script van mij het normaal, maar had laatste renewal gemerkt dat certbot het idd ook automatisch deed.
Code: Selecteer alles
certbot renew --post-hook /bla/renewscript
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Hier met linux mint19 machine: Firefox belet elke verbinding, Chromium daarentegen laat verbinding maken!
Edit: alles weer normaal
Edit: alles weer normaal
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Fixed it. Certificate monitor had zichzelf verwijderd wegens "IP subscription removed from: Removed automatically because to many
errors occured."
Ik kan op UB helaas geen certbot of andere scripts gebruiken (krijg er geen enkele aan de praat), dus moet manueel telkens aan domain validation doen en heel veel strings copy/pasten om 't certificaat te vernieuwen ...
errors occured."
Ik kan op UB helaas geen certbot of andere scripts gebruiken (krijg er geen enkele aan de praat), dus moet manueel telkens aan domain validation doen en heel veel strings copy/pasten om 't certificaat te vernieuwen ...
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik kom nog van voor de tijd dat certbot al die crap kon en heb met mijn scripts net wat meer vrijheid e.d. (ik gebruik trouwens de manual auth en cleanup hooks).bitbite schreef:Je kan nog steeds een scriptje meegeven dat certbot moet oproepen na het vernieuwen. Zo doe ik het en dat werkt al een tijdje feilloos.Code: Selecteer alles
certbot renew --post-hook /bla/renewscript
maar bij een van die updates vonden ze het leuk om default een cron te activeren die 2x/daags al de certificaten controleert, en daardoor verviel mijn script zijn functionaliteit natuurlijk
mischien dat mijn scripts wel kunnen helpen, ik stuur je zo ff een PMmeon schreef:Ik kan op UB helaas geen certbot of andere scripts gebruiken (krijg er geen enkele aan de praat), dus moet manueel telkens aan domain validation doen en heel veel strings copy/pasten om 't certificaat te vernieuwen ...
Laatst gewijzigd door Splitter 11 okt 2018, 20:29, in totaal 1 gewijzigd.