[opgelost] garantie service coolblue
-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
- Locatie: Tessenderlo
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Op 11Jan is mijn ds1815+ nas stuk gegaan na 23maanden, toestel meteen terug gestuurd naar coolblue, ondertussen zijn we bijna een maand later en nog steeds geen oplossing buiten de standaard mails van "uw product is in behandeling" blablabla. Vorige week werd mij uiterlijk op of voor 8/2 een oplossing beloofd, wat ook een leugen is want vandaag weten ze plots van niets meer. Duurdere aankopen heb ik steeds bij coolblue gedaan omwille van hun goede service, wat ook maar een fabeltje blijkt te zijn eens het er op aan komt. Vanaf nu gaan al mijn aankopen via amazon.de en het is nog een pak goedkoper ook.
Laatst gewijzigd door Buster 08 feb 2018, 17:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Vreemd, ik heb namelijk erg goede ervaringen met hun service. Zo ooit eens een camera (IP cam) gehad die wel nog beeld gaf, maar precies alsof er een roze filter voor het scherm zat : alles was gewon roze. Dit probleem gemeld, retour gestuurd en 2 weken later lag er een nieuwe (!) camera voor de deur...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Zelfde ervaringen hier Krisken.
Nu, 23 maanden is heel dicht bij einde van de garantie, en sowieso de periode voorbij waarbij gewoon een nieuw toestel zal worden gegeven.
Dus dan moet eerst het probleem bekeken worden, evt in samenspraak met de fabrikant, en dan moet er beslist worden of men een herstelling, omruiling, of winkeltegoed aanbied binnen de garantieregeling.
Dan kan het idd al eens even duren.
Nu, 23 maanden is heel dicht bij einde van de garantie, en sowieso de periode voorbij waarbij gewoon een nieuw toestel zal worden gegeven.
Dus dan moet eerst het probleem bekeken worden, evt in samenspraak met de fabrikant, en dan moet er beslist worden of men een herstelling, omruiling, of winkeltegoed aanbied binnen de garantieregeling.
Dan kan het idd al eens even duren.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=51307. Het is blijkbaar niet zo eenvoudig om hier nog garantie op te geven hoewel ik die wél zou eisen: 2 jaar is 24 maanden en geen dag korter.
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
- Locatie: Tessenderlo
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Het gaat om een productie fout van synology en ze hebben zelf de garantie periode opgetrokken naar 36maanden...en klopt, ik had ook alleen maar goede dingen gehoord over de garantie service van coolblue, daarom ook dat ik duurdere items via hen kocht ipv amazon. Maar nu ik er zelf met te maken heb ben ik toch van mening veranderd. Ik begrijp dat sommige dingen langer kunnen duren maar die belofte dat er uiterlijk op of voor 8/2 sowiezo een oplossing ging zijn en dat ze nu plots van niets meer weten is er me teveel aan.
-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
- Locatie: Tessenderlo
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Lijkt wel of ze hier meelezen, een uurtje geleden was het absoluut niet mogelijk om een waardebon te krijgen en nu plots kan het wel.
Eind goed al goed zeker, meteen een 1817+ 8GB besteld.
Eind goed al goed zeker, meteen een 1817+ 8GB besteld.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmm Misschien moet ik dan ook mijn relaas/coolblue ervaring (van vandaag) hier even zetten. Wie weet wat ik dan ga krijgen
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Ik heb de afgelopen dagen anders toch wel wat meegemaakt met CB en Bpost zeker
Ik had eind januari in het week-end een kleine tuinfrees gekocht. Ze mocht pas donderdag erop geleverd worden. Donderdag niets, vrijdag niets. Gemaild naar klantendienst. Ik kon een papier invullen waarin ik bevestig niets te hebben ontvangen. Tot ergens 14 uur er plots weer beweging was. Alles geannuleerd en opnieuw wachten. Tot maandag en dinsdag. Tuinfrees plots retour wegens geweigerd. Maar niemand aan de deur geweest.
Wel waren ze zo vriendelijk om 40 euro terug te storten omdat de frees in prijs was verlaagd.
Als de tuinfrees retour kwam, kon ik een nieuwe zending aanvragen, of een tegoedbon krijgen. Nu omdat ze toch retour ging heb ik,gekozen voor een nieuwe, ik ging toch het geld terug krijgen als ze weer bij hun was. Maar ook op de retourzendingen waren een vertragingen. Ze is pas vandaag bij hun toegekomen.
Nu De 40 euro heb ik reeds gehad en nu is het wachten op de resterende 200 euro. De tuinfrees van de tweede levering kwam zonder probleem toe in een afhaalpunt en is reeds gebruikt voor een klein stukje grond om te frezen.
Alles komt goed, je moet wat geduld hebben.
Zelf had ik ook een 1815 die retour ging naar CB wegens de fout. maar hiervan heb ik een tegoedbon ontvangen waarvan ik ook een 1817 heb aangeschaft na enkele weken.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 13#p732213
Ik had eind januari in het week-end een kleine tuinfrees gekocht. Ze mocht pas donderdag erop geleverd worden. Donderdag niets, vrijdag niets. Gemaild naar klantendienst. Ik kon een papier invullen waarin ik bevestig niets te hebben ontvangen. Tot ergens 14 uur er plots weer beweging was. Alles geannuleerd en opnieuw wachten. Tot maandag en dinsdag. Tuinfrees plots retour wegens geweigerd. Maar niemand aan de deur geweest.
Wel waren ze zo vriendelijk om 40 euro terug te storten omdat de frees in prijs was verlaagd.
Als de tuinfrees retour kwam, kon ik een nieuwe zending aanvragen, of een tegoedbon krijgen. Nu omdat ze toch retour ging heb ik,gekozen voor een nieuwe, ik ging toch het geld terug krijgen als ze weer bij hun was. Maar ook op de retourzendingen waren een vertragingen. Ze is pas vandaag bij hun toegekomen.
Nu De 40 euro heb ik reeds gehad en nu is het wachten op de resterende 200 euro. De tuinfrees van de tweede levering kwam zonder probleem toe in een afhaalpunt en is reeds gebruikt voor een klein stukje grond om te frezen.
Alles komt goed, je moet wat geduld hebben.
Zelf had ik ook een 1815 die retour ging naar CB wegens de fout. maar hiervan heb ik een tegoedbon ontvangen waarvan ik ook een 1817 heb aangeschaft na enkele weken.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 13#p732213
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Welke tuinfrees heb je gekocht misschien?
Dit is wat er hier gisteren (en vandaag) is gebeurd met CoolBlue. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het de eerste keer is op 5 jaar dat ik CoolBlue gebruik dat het zo grof fout is gelopen ...
Beste,
Gisterenavond heeft mijn vriendin bij jullie volgende laptop besteld : "Lenovo Ideapad 320S-14IKB 80X400BJMB Azerty". Het originele product (https://www.laptopshop.be/product/78243 ... zerty.html) was niet langer te bestellen, maar er was wel een zeer interessant tweedekansje voor €646 (https://www.coolblue.be/nl/tweedekans-p ... ifications). Deze bestelling gebeurde telefonisch rond 18u30.
De calltaker zei dat tweedekansproducten normaliter niet werden afgeleverd in een winkel, maar daar wij de komende dagen overdag niet thuis zijn (en de BPost punten hier open zijn tijdens onze werkuren), ging hij dat wel even fixen dat dit prima kon...
Ik kreeg diezelfde avond nog een mailtje dat ik mijn bestelling (order 27481473) de volgende dag kon ophalen in jullie winkel te Lochristi.
Deze ochtend rond 9u30 stond ik in jullie winkel, maar toen blijk dat deze laptop daar niet geleverd was. Geen probleem volgens de verkoper (een zekere Dimitri), ik moest gewoon even betalen en hij ging er voor zorgen dat ik de bestelling met de "VandaagNog" service vanavond zou geleverd worden. Een service van normaal €10, maar hij kon dat gratis regelen. Leek mij helemaal perfect, dus ik betaalde de €646 met bancontact. Hij vertelde me dat ik van jullie partner Dynalogic binnen het half uur een aantal mailtjes zou krijgen.
Rond 11u besloot ik om CoolBlue zelf even te bellen, ik had immers nog niks ontvangen van mailtjes. De medewerker aan de telefoon liet me weten dat hij niet weet wat er gebeurd is, of hoe dit kon gebeuren, maar dat de laptop in kwestie niet meer verkocht werd en hij het geld ging retourneren, en meteen het order cancelen. Bijzonder jammer, maar goed.
Echter bleek dat 2 minuten na dit telefoontje deze laptop gewoon terug te koop stond op jullie website! Tegen exact dezelfde prijs! Dus terug even naar jullie gebeld, héél de uitleg opnieuw gedaan en jawel, de medewerkster in kwestie begreep het probleem : de vorige medewerker had enkel tussen de nieuwe producten gekeken, en niet tussen de tweedekansjes. Want, hij was zeker nog aanwezig! Prima, kan gebeuren ... Dus deze dame bestelde deze laptop opnieuw voor mij.
De vreugde was echter van korte duur want om 12u22 kreeg ik een nieuwe mail van CoolBlue : "Een product uit je bestelling is niet op voorraad". Dus weer de telefoon nemen, weer bellen, weer het hele verhaal doen. Soit, de medewerkster bekeek het probleem en stelde mij 2 keuzes voor : ofwel even wachtmuziek krijgen, ofwel ging ze mij terug bellen. Ik ging akkoord met dit laatste, zo kreeg ze alle tijd om te kijken wat er fout was.
Daar ik het bijzonder vreemd vond dat ik ruim een uur later nog geen telefoon had gekregen belde ik maar even opnieuw binnen met de vraag wat de status nu was. De medewerkster zag dat er al een pak gecommuniceerd was, en wist me te vertellen dat de laptop zeker nog binnen CoolBlue aanwezig was, maar ze gewoon niet wisten waar hij juist lag in het magazijn. Een uitleg die ik zeker niet gewoon ben bij CoolBlue. Deze medewerkster stelde me dan ook voor om een andere laptop te kiezen. Dit is uiteraard een mogelijkheid, maar ik heb ook een budget om me aan te houden en bepaalde wensen. Helaas was er binnen dit budget geen laptop die voldeed aan mijn wensen dus sloeg ik dit aanbod af en vermelde dat ik hoopte dat de laptop de komende dagen wel ergens zou opduiken in jullie magazijn, en dat deze alsnog tot bij mij zou komen.
Echter kijk ik nu naar mijn bestellingen bij Coolblue en wat blijkt : mijn bestelling is gewoon weg. Foetsie? Vreemd, want aangezien ik de €646 betaald heb via jullie winkel te Lochristi zou je toch denken dat de bestelling blijft staan op mijn naam zodat - als de laptop teruggevonden word - men deze per direct kan opsturen naar mij?
Nu dus een zeer lastige keuze voor mij :
1. Wachten of de laptop welke ik gekozen heb bij CoolBlue (en "ergens" in de magazijnen is verdwaald) opnieuw opduikt, en blijven bij deze keuze.
OF
2. Het geld terugvorderen via CoolBlue, een week wachten tot het geld op mijn rekening staat, om vervolgens bij Carrefour dezelfde laptop te kopen. Welliswaar met een 13 inch scherm ipv 14 inch, Core I5 ipv Core I7 en 20 euro duurder. En hopen dat deze over een week (als het geld van CoolBlue op mijn rekening staat) er nog steeds te koop is...
Zeer moeilijke keus, aangezien een Ultrabook met een Core I7 voor die prijs wel héél aantrekkelijk is. Blijft de vraag of deze ooit zal opduiken in de CoolBlue magazijnen...
Ik bestel jaarlijks meerdere malen bij CoolBlue, en op de 5 jaar tijd dat ik (vaste) klant ben bij jullie is dit de eerste keer dat ik zoiets mee maak. CoolBlue is dus zeker niet afgeschreven bij mij of mijn vriendin, maar ergens had ik toch gehoopt op een betere communicatie, duidelijkheid en transparantie. Zeker aangezien er reeds deze week nog e-mails naar CoolBlue zijn gestuurd betreffende deze laptop.
Resultaat : binnen het half uur een telefoontje van CoolBlue met de vraag of deze kon voldoen aan mijn verwachtingen : https://www.coolblue.be/nl/product/7933 ... zerty.html. Ze konden de prijs van €699 laten zakken tot dezelfde prijs als degene ik oorspronkelijk wou (€646), een voucher van €15, en hij zou vanavond nog geleverd worden via de VandaagNog service. Niet lang moeten nadenken dus
Dit is wat er hier gisteren (en vandaag) is gebeurd met CoolBlue. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het de eerste keer is op 5 jaar dat ik CoolBlue gebruik dat het zo grof fout is gelopen ...
Beste,
Gisterenavond heeft mijn vriendin bij jullie volgende laptop besteld : "Lenovo Ideapad 320S-14IKB 80X400BJMB Azerty". Het originele product (https://www.laptopshop.be/product/78243 ... zerty.html) was niet langer te bestellen, maar er was wel een zeer interessant tweedekansje voor €646 (https://www.coolblue.be/nl/tweedekans-p ... ifications). Deze bestelling gebeurde telefonisch rond 18u30.
De calltaker zei dat tweedekansproducten normaliter niet werden afgeleverd in een winkel, maar daar wij de komende dagen overdag niet thuis zijn (en de BPost punten hier open zijn tijdens onze werkuren), ging hij dat wel even fixen dat dit prima kon...
Ik kreeg diezelfde avond nog een mailtje dat ik mijn bestelling (order 27481473) de volgende dag kon ophalen in jullie winkel te Lochristi.
Deze ochtend rond 9u30 stond ik in jullie winkel, maar toen blijk dat deze laptop daar niet geleverd was. Geen probleem volgens de verkoper (een zekere Dimitri), ik moest gewoon even betalen en hij ging er voor zorgen dat ik de bestelling met de "VandaagNog" service vanavond zou geleverd worden. Een service van normaal €10, maar hij kon dat gratis regelen. Leek mij helemaal perfect, dus ik betaalde de €646 met bancontact. Hij vertelde me dat ik van jullie partner Dynalogic binnen het half uur een aantal mailtjes zou krijgen.
Rond 11u besloot ik om CoolBlue zelf even te bellen, ik had immers nog niks ontvangen van mailtjes. De medewerker aan de telefoon liet me weten dat hij niet weet wat er gebeurd is, of hoe dit kon gebeuren, maar dat de laptop in kwestie niet meer verkocht werd en hij het geld ging retourneren, en meteen het order cancelen. Bijzonder jammer, maar goed.
Echter bleek dat 2 minuten na dit telefoontje deze laptop gewoon terug te koop stond op jullie website! Tegen exact dezelfde prijs! Dus terug even naar jullie gebeld, héél de uitleg opnieuw gedaan en jawel, de medewerkster in kwestie begreep het probleem : de vorige medewerker had enkel tussen de nieuwe producten gekeken, en niet tussen de tweedekansjes. Want, hij was zeker nog aanwezig! Prima, kan gebeuren ... Dus deze dame bestelde deze laptop opnieuw voor mij.
De vreugde was echter van korte duur want om 12u22 kreeg ik een nieuwe mail van CoolBlue : "Een product uit je bestelling is niet op voorraad". Dus weer de telefoon nemen, weer bellen, weer het hele verhaal doen. Soit, de medewerkster bekeek het probleem en stelde mij 2 keuzes voor : ofwel even wachtmuziek krijgen, ofwel ging ze mij terug bellen. Ik ging akkoord met dit laatste, zo kreeg ze alle tijd om te kijken wat er fout was.
Daar ik het bijzonder vreemd vond dat ik ruim een uur later nog geen telefoon had gekregen belde ik maar even opnieuw binnen met de vraag wat de status nu was. De medewerkster zag dat er al een pak gecommuniceerd was, en wist me te vertellen dat de laptop zeker nog binnen CoolBlue aanwezig was, maar ze gewoon niet wisten waar hij juist lag in het magazijn. Een uitleg die ik zeker niet gewoon ben bij CoolBlue. Deze medewerkster stelde me dan ook voor om een andere laptop te kiezen. Dit is uiteraard een mogelijkheid, maar ik heb ook een budget om me aan te houden en bepaalde wensen. Helaas was er binnen dit budget geen laptop die voldeed aan mijn wensen dus sloeg ik dit aanbod af en vermelde dat ik hoopte dat de laptop de komende dagen wel ergens zou opduiken in jullie magazijn, en dat deze alsnog tot bij mij zou komen.
Echter kijk ik nu naar mijn bestellingen bij Coolblue en wat blijkt : mijn bestelling is gewoon weg. Foetsie? Vreemd, want aangezien ik de €646 betaald heb via jullie winkel te Lochristi zou je toch denken dat de bestelling blijft staan op mijn naam zodat - als de laptop teruggevonden word - men deze per direct kan opsturen naar mij?
Nu dus een zeer lastige keuze voor mij :
1. Wachten of de laptop welke ik gekozen heb bij CoolBlue (en "ergens" in de magazijnen is verdwaald) opnieuw opduikt, en blijven bij deze keuze.
OF
2. Het geld terugvorderen via CoolBlue, een week wachten tot het geld op mijn rekening staat, om vervolgens bij Carrefour dezelfde laptop te kopen. Welliswaar met een 13 inch scherm ipv 14 inch, Core I5 ipv Core I7 en 20 euro duurder. En hopen dat deze over een week (als het geld van CoolBlue op mijn rekening staat) er nog steeds te koop is...
Zeer moeilijke keus, aangezien een Ultrabook met een Core I7 voor die prijs wel héél aantrekkelijk is. Blijft de vraag of deze ooit zal opduiken in de CoolBlue magazijnen...
Ik bestel jaarlijks meerdere malen bij CoolBlue, en op de 5 jaar tijd dat ik (vaste) klant ben bij jullie is dit de eerste keer dat ik zoiets mee maak. CoolBlue is dus zeker niet afgeschreven bij mij of mijn vriendin, maar ergens had ik toch gehoopt op een betere communicatie, duidelijkheid en transparantie. Zeker aangezien er reeds deze week nog e-mails naar CoolBlue zijn gestuurd betreffende deze laptop.
Resultaat : binnen het half uur een telefoontje van CoolBlue met de vraag of deze kon voldoen aan mijn verwachtingen : https://www.coolblue.be/nl/product/7933 ... zerty.html. Ze konden de prijs van €699 laten zakken tot dezelfde prijs als degene ik oorspronkelijk wou (€646), een voucher van €15, en hij zou vanavond nog geleverd worden via de VandaagNog service. Niet lang moeten nadenken dus
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Wel mooie afhandeling van coolblue uiteindelijk.
Maar niet netjes dat het misgelopen is.
Nuja ik heb 1 keer met een levering van dynalogic via coolblue ook miserie gehad.
Ooit al geweten dat je iets op afspraak besteld en dat het de postbode is die komt leveren?
Reden is dat ik niemand had gezien en men pakje kon halen in het postpunt.
Eigenlijk altijd is dat dynalogic die levert bij een afspraak.
Maar niet netjes dat het misgelopen is.
Nuja ik heb 1 keer met een levering van dynalogic via coolblue ook miserie gehad.
Ooit al geweten dat je iets op afspraak besteld en dat het de postbode is die komt leveren?
Reden is dat ik niemand had gezien en men pakje kon halen in het postpunt.
Eigenlijk altijd is dat dynalogic die levert bij een afspraak.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
De MTD T 30 E. Ik heb het voordeel van lichte bosgrond te hebben waardoor deze 1400 watt meer dan genoeg is.krisken schreef:Welke tuinfrees heb je gekocht misschien?
Wat ik nu wel vervelend vind is dat het volledige order van de eerste levering niet meer te vinden is. Ik had op dezelfde bon een ssd staan waardoor de garantie claimen, mocht dat nodig zijn, iets moeilijker word.