Computer: P3, 500 MHz, 512 MB - rom, 20 GB-HD, 2 WERKENDE poorten USB 1.1 ( 1 voor ADSL en 1 voor externe HD 120 GB) F-Secure Internet Security 2005.
Zopas geüpgraded van Windows 98SE naar Windows XP met Service Pack 2. Werkt veel stabieler.
Maar bij de installatie van een nieuwe BELKIN Hi-Speed USB 2.0 3-Port PCI Card (F5U219) loopt het fout.
Volg nauwgezet de instructie's v.d. fabrikant : de kaart inbouwen (stroomloos) en onder XP zou de computer bij het opstarten
de kaart moeten detecteren en de stuurprogramma's moeten installeren. Maar vóórdat het bureaublad volledig beschikbaar wordt
toont hij een ballonnetje met de vermelding" Nieuwe hardware gevonden : NEC PCI naar USB open Host-controller"
en bevriest de computer volledig. Kan hem alleen uitschakelen door langer dan 4 sec. op de aan/uitschakelaar te
drukken . Om de computer terug te kunnen gebruiken moet ik de pci-kaart uitbouwen.
Installeer ik de drivers eerst vóórdat de kaart ingebouwd wordt - en met tijdelijk F-Secure op non-actief - dan vindt ik ze terug
in C:\Windows\Drivers\ousb2 met :
- ousb2 Setupgegevens 22 kB,
- ousbehci Systeembestand 39 kB,
- ousb2hub Systeembestand 53 kB.
...maar na inbouwen van de kaart en terugopstarten bevriest hij ook voordat het bureaublad beschikbaar is.
What's wrong ? De verpakking En de handleiding v.d. kaart vermelden duidelijk dat ze geschikt is voor Windows XP; zou de Service Pack 2
er voor iets tussenzitten, of zit het probleem in het feit dat het om een upgrade van Windows gaat en géén Full-version ?
PCI USB 2.0
Dat zou inderdaad aan de nieuwe hardware kunnen liggen, daar WindowsXP controleert op de bestaande Hardware in uw computer.
Het inbouwen van de BELKIN kaart zou de oorzaak kunnen zijn.
Nu, als het functioneerde vóór je die kaart inbouwde...
Nog iemand?
Het inbouwen van de BELKIN kaart zou de oorzaak kunnen zijn.
Nu, als het functioneerde vóór je die kaart inbouwde...
Nog iemand?
![Afbeelding](http://upload.userbase.be/upload/bar_userbasemoderator.png)
Klinkt idd IRQ-achtig. Is de PC apic of pic?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- Edward
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Awel,
Ik heb hier net hetzelfde voor.
Ik heb een Dell laptopje van een viertal jaren oud. Was voorgeïnstalleerd met Win98se. Werkte heel goed, maar ik heb dan toch maar beslist om XP te installeren, alleen al omwille van de goede ondersteuning voor mijn draadloos usb-stokje en wegens beter geheugenbeheer.
Ik heb echter slechts 1 usb 1.1 poortje en daarom kocht ik mij een PCMCIA usb 2.0 kaartje met 2 extra usb poortjes. Er was ook nog een voedingkabeltje bij om in te pluggen in de usb 1.1 poort voor extra stroom.
Wel de pc slaat helemaal tilt als ik die usb 2.0 drivers durf te gebruiken.
Gewoon inpluggen en gebruiken als extra usb 1.1 poortjes is geen probleem, maar als ik mijn draadloos usb 2.0 stokje durf in te pluggen geeft hij geen teken van leven meer. Ik heb het voorlopig opgegeven.
Maar ik zal natuurlijk deze draadjes wel volgen.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik heb hier net hetzelfde voor.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik heb een Dell laptopje van een viertal jaren oud. Was voorgeïnstalleerd met Win98se. Werkte heel goed, maar ik heb dan toch maar beslist om XP te installeren, alleen al omwille van de goede ondersteuning voor mijn draadloos usb-stokje en wegens beter geheugenbeheer.
Ik heb echter slechts 1 usb 1.1 poortje en daarom kocht ik mij een PCMCIA usb 2.0 kaartje met 2 extra usb poortjes. Er was ook nog een voedingkabeltje bij om in te pluggen in de usb 1.1 poort voor extra stroom.
Wel de pc slaat helemaal tilt als ik die usb 2.0 drivers durf te gebruiken.
Gewoon inpluggen en gebruiken als extra usb 1.1 poortjes is geen probleem, maar als ik mijn draadloos usb 2.0 stokje durf in te pluggen geeft hij geen teken van leven meer. Ik heb het voorlopig opgegeven.
Maar ik zal natuurlijk deze draadjes wel volgen.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- flamenca
- Pro Member
- Contacteer:
Domme opmerking mss: ik heb in februari nieuwe pc gekocht, maar moest zelf nog de drivers enzo installeren voor VIA USB2.0...
MET SP2 : njet
ZONDER SP2 (enkel SP1): geen probleem...
Vraag me niet waarom, maar heb het meermaals geprobeerd en zonder SP2 was de enige mogelijkheid voor mij...
flamenca
MET SP2 : njet
ZONDER SP2 (enkel SP1): geen probleem...
Vraag me niet waarom, maar heb het meermaals geprobeerd en zonder SP2 was de enige mogelijkheid voor mij...
flamenca
Wij hebben op't werk verleden week een gelijkaardig probleem gehad met modem drivers.
Driver op XP SP1: geen probleem
Driver op XP with SP2: blue screens
Oplossing: XP SP1 installeren, modem installeren, SP2 erover. Geen blue screens meer.
Ge kunt het maar proberen he![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Driver op XP SP1: geen probleem
Driver op XP with SP2: blue screens
Oplossing: XP SP1 installeren, modem installeren, SP2 erover. Geen blue screens meer.
Ge kunt het maar proberen he
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]