butskristof schreef:iPad Pro + Apple Pencil werkt heel netjes. Er is ook een groot aanbod aan notitie-apps, beetje afhankelijk van je noden welke de beste is voor jou.
iPad Pro had ik ook al naar gekeken. Echter is deze vrij duur om enkel als notitie-tablet te gebruiken. Ik heb reeds een Pixel C en merk dat ik minder en minder een tablet gebruik. Ook is de Apple Pencil als accessoire bovenop de iPad Pro een redelijke meerkost. Deze moet ook steeds opgeladen worden in tegenstelling tot bijvoorbeeld ReMarkable.
butskristof schreef:Zelf heb ik een iPad Air 2 + Wacom Bamboo Fineline 3, en die werkt.. Ongeveer. In de officiële app werkt hij redelijk goed en kan je er wel goede notities in maken, maar er geen efficiente manier om deze om te zetten naar geschreven tekst of zelfs de images van de notities makkelijk te syncen. Ook niet veel ondersteuning qua alternatieve apps dus daar heb ik nog niet echt een oplossing voor gevonden.
Vroeger heb ik ook nog een Wacom pennetje gehad voor op een iPad 2. Ik vond het niet zo makkelijk schrijven vooral omdat je hand niet mag rusten op het scherm. Dat is dus niet echt een optie meer.
butskristof schreef:Ik gebruik zelf PDF Expert redelijk veel om aantekeningen etc te maken, en die ondersteunt de Wacom dus niet. Hij werkt wel, maar wordt niet gekoppeld en heeft geen palm rejection of zo dan.
Al bij al is de Apple Pencil dan een beter allround product met daarbovenop heel goede ondersteuning door allerlei apps.
Ik heb nog in mijn Apple account GoodNotes zitten dat ik zoveel tijd geleden eens gekocht had voor mijn iPad 2. Was op zich een goede app behalve dat schrijven op een iPad toen allesbehalve handig was. Met de Apple Pencil kan dat beter zijn, maar deze combo (iPad Pro - Pencil) is toch vrij duur... Mocht dit uiteraard een hele goede oplossing zijn valt dit toch te overwegen.
Niemand al ergens in de kennissenring, op het werk of dergelijke iets gelezen over de ReMarkable ?
Sinna schreef:Hier zeer tevreden gebruikers van een Lenovo Yoga 260 en een Yoga 370.
Hmm... Dit zijn volwaardige notebooks dus niet echt een optie. Heb nog niet zo lang een nieuwe notebook
r2504 schreef:dirkr07 schreef:Inderdaad IPad pro met eventueel GoodNotes app en zeker de pencil eens bekijken.
Je kan verschillende notebooks maken, stationary opladen als pdf en alles wordt nog eens geindexeerd om eenvoudig te zoeken.
Volgens mij wil hij aantekening maken IN/BIJ een PDF... niet apart aantekeningen maken (en daar dan een PDF van maken).
Dit zijn dus twee totaal verschillende dingen. Google eens op "annotate PDF" zou ik zeggen... massa's tools.
Veel tools, maar dan heb je ook de hardware nodig waarmee je kan schrijven. Liefst geen al te performance beest aangezien het gewoon over simpele notities gaat... Een notebook heb ik maar daar kan ik niet op schrijven
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)