![Afbeelding](https://i.imgur.com/SZYfhNt.png)
In de meterkast merk ik een een transfo op voor de deurbel (misschien handig om weten bij vervanging). Ik zou nu graag alsnog een andere deurbel installeren. Liefst dan wel eentje met een videofunctie want we kunnen niet zien wie er aan de deur staat zonder deze te openen.
Heeft er iemand een idee wat er met de bekabeling van zo'n gewone deurbel mogelijk is? De deurbel hangt links van de deur en er is geen utp-bekabeling voorzien (ja, ik weet het, dom), enkel de standaard bekabeling van de bel. Het liefst zou ik daar iets op aansluiten, maar dat wordt vermoedelijk moeilijk zonder utp-bekabeling? In het slechtste geval kan ik rechts van de deur een nieuwe bel monteren met utp-bekabeling want daar kan ik vanuit de garage naar buiten boren.
Een draadloze bel heb ik ook overwogen, maar voor mij is het struikelblok daar de batterij. Je weet in feite nooit of die plat is tenzij je hem regelmatig zelf test. Bovendien hebben mijn schoonouders zo'n draadloze bel gehangen en de helft van de tijd werkt die niet goed en moet je drie of vier keer op de bel drukken voordat er leven in komt.