Dit is een verhaal dat ik jullie toch niet wil onthouden....
Onlangs kreeg ik een brief in de bus van parking.brussels.
Uw wagen van merk X met nummerplaat Y heeft een contributie niet betaald op datum van blabla wegens niet betaald parkeren in de *****straat in Anderlecht.
Vreemd, het is wel één van mijn nummerplaten maar het merk klopt niet en die wagen is nog nooit in Anderlecht geweest, het is dus een vergissing, dat is duidelijk.
Op de brief staat een telefoonnummer voor inlichtingen, ik probeer dus te bellen. Eerst taalkeuze, dan een hele resem menu's om dan een gemeente te kiezen.... een minuut wachtmuziek en dan een melding dat extensie xxxx niet kan antwoorden.
Ok, ik zoek de website op, blijken ze daar vrijdagnamiddag niet te werken maar je kan ook per email reageren, staat op de website. Zo gezegd, zo gedaan.
Maandag toch nog maar "eens" proberen te bellen, uiteindelijk van 'smorgens tot een stuk in de namiddag met tussenpozen proberen te bellen, nooit antwoord, altijd zelfde scenario.
Andere gemeente gekozen, algemeen nummer gezocht (blijkt er op de website ook nog een 0800 nummer te staan dat op hetzelfde menu uitkomt maar geen algemeen nummer), zelfs voor frans gekozen, altijd hetzelfde probleem, niemand neemt daar de telefoon op.
Op donderdag, omdat ik nog steeds geen antwoord op mijn mail mocht ontvangen, begin ik terug te proberen, bij de nederlandse taalkeuze geen antwoord, dus probeer ik nog eens in het frans.
Tot mijn, ondertussen, grote verbazing krijg ik iemand aan de lijn. Ik expliqueer in mijn beste frans het probleem en ze kijkt het na, geen probleem meneer, die nummerplaat is verkeerd gelezen, u mag die brief verscheuren.
Fijn, ik vermeld nog eens dat ik bij de nederlandse taalkeuze niemand te pakken krijg en dan komt het.... hou u vast...
"Oh ja, de person die nederlands spreekt is ziek meneer en trouwens u moet klachten normaal per brief of email sturen."
Ik verwijs naar mijn email van vrijdagnamiddag "maar u hebt die in het nederlands gestuurd zeker ?"...
Ik denk dus dat er daar in heel het gebouw maar 1 persoon nederlands spreekt en als die ziek is of, laat ons hopen van niet, sterft dan... tja
De procedure op de website vermeld echter dat je bij klachten, dus alleen in te dienen per brief of email, toch best eerst betaalt. Je kan er maar mee wegkomen hé.
Maar wat ik niet goed begrijp is dat ze adhv mijn nummerplaat wel mijn naam en adres hebben maar niet het merk van mijn wagen. Dat zou toch veel misfacturatie uitsluiten.
Het hele system is toch wel erg onklantvriendelijk, stel ik zomaar vast.
J.
parking.brussels - kafka
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je mag dan misschien gelijk hebben... bij het niet betalen van je contributie gaat alles naar een deurwaarder en die zorgt gewoon voor de uitvoering van de opdracht.
Je hebt er dus alle belang bij netjes het parkeer bedrijf te contacteren en de fout recht te zetten (waarbij je best een bevestiging via mail vraagt)... met grote woorden haal je je in dit geval enkel een hoop ellende op de nek.
Je hebt er dus alle belang bij netjes het parkeer bedrijf te contacteren en de fout recht te zetten (waarbij je best een bevestiging via mail vraagt)... met grote woorden haal je je in dit geval enkel een hoop ellende op de nek.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Indeed. Een klein halfjaar geleden parkeerde ik op een andere plek wegens rommelmarkt en de auto is daar een week blijven staan. Was blijkbaar een blauwe zone. Er zaten vijf papiertjes achter mijn ruitenwisser.r2504 schreef:Je mag dan misschien gelijk hebben...
Ik dacht dat die papiertjes die ze achterlaten een soort van kennisgeving was en dat er nog wel een brief ging volgen. Die papiertjes kunnen toch wegvliegen of weggenomen worden hé?
Ik had er vijf maar in theorie had ik er 14 kunnen gekregen hebben. (de aanrekening is per halve dag)
Bij het bestuderen van die papiertjes en de website bleek snel dat ze veronderstellen dat je dat papiertjes gaat vinden. Als je niet binnen een paar dagen gaat betalen sturen ze een brief met toeslag.
Ik betaalde direct al de rekeningen en stuurde een e-mail met de vraag of dat alle uitstaande aanrekeningen waren. In het Nederlands. Drie dagen later kreeg ik de reactie dat alles wat er te betalen was in orde was. Dat was beging september. Blijkbaar was die ene Nederlandstalige toen nog niet ziek.
-
- Pro Member
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 19 keer
Die deurwaarder mag zonder een rechterlijk vonnis ook maar alleen aan jou vragen om te betalen dacht ik? dit omdat het gaat om een retributie en niet om een penale boete.r2504 schreef:Je mag dan misschien gelijk hebben... bij het niet betalen van je contributie gaat alles naar een deurwaarder en die zorgt gewoon voor de uitvoering van de opdracht.
Je hebt er dus alle belang bij netjes het parkeer bedrijf te contacteren en de fout recht te zetten (waarbij je best een bevestiging via mail vraagt)... met grote woorden haal je je in dit geval enkel een hoop ellende op de nek.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Voor een parkeerbedrijf wanbetalers doorgeeft aan een deurwaarder is er een rechterlijk vonnis... anders zou de deurwaarder nooit kunnen uitvoeren.
-
- Pro Member
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik kan morgen een deurwaarder naar u sturen voor een minnelijke invordering, veel (parkeer)bedrijven proberen het eerst zo.r2504 schreef:Voor een parkeerbedrijf wanbetalers doorgeeft aan een deurwaarder is er een rechterlijk vonnis... anders zou de deurwaarder nooit kunnen uitvoeren.
https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... eurwaarder
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Wij doen het zo.
1.factuur
2. Paar weken na afloop betaaltermijn 1e aanmaning, afbetalingsplan kan na contact met ons
3. Maand later ingebrekestelling met extra kosten
3. Naar advocaat (alle facturen hoger dan 5 euro). Die doet dan
3a. Brief met in gebrekestelling en laatste mogelijkheden tot minnelijke regeling
3b. Rechtbank
De meest problematische dossiers zijn van jammerlijk overleden personen al dan niet met nalatenschap.
1.factuur
2. Paar weken na afloop betaaltermijn 1e aanmaning, afbetalingsplan kan na contact met ons
3. Maand later ingebrekestelling met extra kosten
3. Naar advocaat (alle facturen hoger dan 5 euro). Die doet dan
3a. Brief met in gebrekestelling en laatste mogelijkheden tot minnelijke regeling
3b. Rechtbank
De meest problematische dossiers zijn van jammerlijk overleden personen al dan niet met nalatenschap.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In Antwerpen krijg je voor zover ik weet eerst drie brieven van het parkeerbedrijf... help een brief van de deurwaarder is dus een flauw excuus.cybersurfr schreef:Ik kan morgen een deurwaarder naar u sturen voor een minnelijke invordering, veel (parkeer)bedrijven proberen het eerst zo.
Ik denk dat trouwens geen enkel bedrijf meteen na het eerste "factuur" een deurwaarder gaat inschakelen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Toch inderdaad wel wat mee oppassen. Op een medewerker die aan de telefoon zegt dat je de brief mag verscheuren zou ik het toch niet nemen. Minstens een bevestiging van de vergissing via e-mail zodat je alles schriftelijk kan aantonen moest er zever van komen.
Trouwens, als je betaalt, ga je dan niet onmiddellijk akkoord met de boete en 'beken' je zogezegd je fout? Heeft men mij toch ingehamerd toen mijn auto verkeerdelijk was weggetakeld en ik hem moest proberen terug te krijgen.
Trouwens, als je betaalt, ga je dan niet onmiddellijk akkoord met de boete en 'beken' je zogezegd je fout? Heeft men mij toch ingehamerd toen mijn auto verkeerdelijk was weggetakeld en ik hem moest proberen terug te krijgen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het is geen boete he, het is een rekening voor een halve of hele dag.
Ik zie nu dat ik niet vermeld heb dat ik een kwartier later een antwoord op mijn mail kreeg, in het nederlands...
J.
Ik zie nu dat ik niet vermeld heb dat ik een kwartier later een antwoord op mijn mail kreeg, in het nederlands...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...