Het is een vreemde situatie, er zijn regelmatige onderbrekingen op de LAN poort van de B-Box3 V+ en de PC.
Het maakt niet uit op welke poort ik de PC aansluit, op ieder poort heb ik een onstabiele connectie.
Doordat de WiFi & VOIP normaal blijft werken, mogen we wel veronderstellen dat er geen problemen zijn met de externe lijn.
Mijn eerst conclusie was, dat de LAN interface van de modem of PC defect kon zijn.
Maar als ik nu een switch plaatst, dan werkt alles terug stabiel.
Is er hier een verklaring voor te vinden?
B-BOX 3V+ Onstabiele LAN connectie
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb je al eens een andere utp geprobeerd?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
@krisken
Geeft geen verandering in de situatie. Jammer, maar alle suggesties zijn welkom.
@jackho
Het is inderdaad een realtek netwerk kaart. Het installeren van de meest recent driver is reeds gebeurd.
Het veranderen van de speed naar half duplex geeft inderdaad een stabielere verbinding. 100 Mbps full duplex geeft dezelfde problemen.
Half duplex is niet echt de beste eind oplossing zeker op snelheid. Of vergis ik mij daarin?
Geeft geen verandering in de situatie. Jammer, maar alle suggesties zijn welkom.
@jackho
Het is inderdaad een realtek netwerk kaart. Het installeren van de meest recent driver is reeds gebeurd.
Het veranderen van de speed naar half duplex geeft inderdaad een stabielere verbinding. 100 Mbps full duplex geeft dezelfde problemen.
Half duplex is niet echt de beste eind oplossing zeker op snelheid. Of vergis ik mij daarin?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
beste oplossing is het niet, maar als je de pc zonder switch er tussen gebruikt, was het de enige oplossing die ik gevonden had waarmee het bij mij stabiel wilde werken met een realtek kaart, 'k heb ondertussen al een andere pc dus het probleem doet zich bij mij niet meer voor