proximus TV is down.

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Het heeft voor sommige klanten blijkbaar langer geduurd.

bij mij was tv kijken en tv replay geen enkel probleem maar tot gisteren ging het niet om opnames aan te klikken. na lang wachten lukte het dan wel gisteren en verliep het vlekkeloos.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Lokale opnames zullen niet gewerkt hebben, maar hoe zat het eigenlijk met de cloud opnames tijdens die panne? Kunnen die mensen daar nu naar kijken of zijn die ook mislukt? :)
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

EEn geplande opname van die avond op één is hier mislukt en niet te bekijken...
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Was het een opname op je harde schijf of opname op het netwerk?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

je kan thuis van die dag niet herbekijken via de 36u terugspoel functie en alsook niet via de opnames.
althans bij mijn moeder kon het toch niet.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Normaal wordt een opname op decoders met harde schijf zoals V4 en V5 niet alleen op de harde schijf opgenomen maar tezelfdertijd ook op de server.
Indien de opname van Thuis verloren gegaan is zowel op de schijf als op de server en ook niet kan bekeken worden via TV Replay dan is er nog maar één mogelijkheid en dat is Thuis bekijken via VRT nu, zowel op de website als via de app maar dan moet men wel over een internet aansluiting beschikken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Proximus kan er ook voor zorgen dat verloren opnames teruggezet worden, je moet er wel om vragen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_even ... 6=eengeste

Datum is bekend :)

We geven je de 2 komende weken meer tv wegens het ongemak van de voorbije dagen. Van 17 tot 31 januari activeren we automatisch en gratis voor alle tv-klanten de kanalen van het Belgisch voetbal, Studio 100 Hits en Movies & Series.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

TiTanium schreef:We geven je de 2 komende weken meer tv wegens het ongemak van de voorbije dagen. Van 17 tot 31 januari activeren we automatisch en gratis voor alle tv-klanten de kanalen van het Belgisch voetbal, Studio 100 Hits en Movies & Series.
hmm, movies&series lijkt me wel iets waar ik wat aan kan hebben, afhankelijk van het aanbod...
hoewel ik eigenlijk amper tv kijk dus op dat vlak kan het best zijn dat ik begin februari de tv aanzet en denk "oja... shit"
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het schijnt dat ze bij Scarlet als tegemoetkomen een korting zullen geven op de volgende factuur.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ik heb de vraag naar Scarlet net verstuurd...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik krijg vandaag mijn maandelijkse Scarlet factuur,we zullen zien.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Hou er rekening mee bij het opnemen in de cloud (nPVR) dat je opname ontoegankelijk wordt als de zender verdwijnt of je je pakket stopzet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jackho schreef:Het schijnt dat ze bij Scarlet als tegemoetkomen een korting zullen geven op de volgende factuur.
Wat kost Proximus TV bij Scarlet? 15€ per maand?
2 uurtjes zonder TV = 15€ x 2 / 720 = €0.04 korting op je volgende factuur?
liber! schreef:Hou er rekening mee bij het opnemen in de cloud (nPVR) dat je opname ontoegankelijk wordt als de zender verdwijnt of je je pakket stopzet.
Volgens mij ook lokale opnames als de zender verdwijnt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Dat voorlaatste even tegenspreken:
Ik heb een tijd "All Entertainment" gehad.
Op 1 van de kanalen die hierin zit, had ik een serie opname gepland.

Ondertussen zit ik al bijna een jaar zonder "All Entertainment", en toch zie ik nog dagdagelijks een opname via nPVR verschijnen.
Zonet getest: ik kan deze nog bekijken.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Proximus TV bij Scarlet(One) staat aangegeven als €13.5/maand.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

philippe_d schreef:
jackho schreef:Het schijnt dat ze bij Scarlet als tegemoetkomen een korting zullen geven op de volgende factuur.
Wat kost Proximus TV bij Scarlet? 15€ per maand?
2 uurtjes zonder TV = 15€ x 2 / 720 = €0.04 korting op je volgende factuur?
____________________________________________________________________
Ze geven wel € 3 korting dus toch iets meer dan €0.04 korting :wink:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

philippe_d schreef:Volgens mij ook lokale opnames als de zender verdwijnt ...
Oei, dus bij de verhuis van Studio 100 is iedereen bij Telenet ook zijn opnames van die zender kwijt? Dat mensen dat nog pikken op den duur, als vroeger een zender verdween keek je gewoon verder op je DVD's of video's :? (Bij Proximus stelt dat probleem zich al niet meer, de nieuwe decoders is enkel cloud opname helaas). Vooruitgang is toch niet altijd vooruit gaan.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

De rekening van Scarlet is hier zoals alle voorgaande,er is geen enkele vermelding v/e vergoeding voor de TV storing hier.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Zojuist, net na de factuur, een antwoord gekregen van Scarlet:
Beste klant,

Helaas hebben we een ernstige onderbreking van onze dienstverlening gekend. Gelieve ons hiervoor te excuseren.

Deze problemen zijn ondertussen opgelost. Toch willen we je een éénmalige compensatie van 3 euro aanbieden. Dit bedrag zal automatisch van de volgende factuur afgetrokken worden.

Indien je nog een storing ondervindt, raden we je aan om de decoder en/of modem opnieuw op te starten. Dat doe je door de stekker enkele seconden uit het stopcontact te halen en nadien terug aan te koppelen.

Voor verdere vragen, kan je ons telefonisch contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren) of reageren op deze mail.

Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog andere vragen hebt, gelieve op deze e-mail te reageren. Voor dringende vragen, gelieve ons telefonisch te contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren).
Voor een antwoord op de meest gestelde vragen kan je de klok rond terecht op http://www.scarlet.be/help.

Met vriendelijke groeten,
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

3 euro, met of zonder BTW :)
Geven ze nu in dat bericht mee dat de storingen nog niet helemaal opgelost zijn?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Joe de Mannen,ik zie dat U voor Uw laatste bericht,de vraag aan Scarlet(over een compensatie)gestuurd heeft.Nu vraag ik mij wel af of alleen de mensen die zgz.een vraag voor compensatie aangekaart hebben er ook krijgen,en de andere klanten ...niets??
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat weet ik dus niet...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Rekening ontvangen op woe 10/1 maar niets van korting te zien hier.

Had ook geen compensatie gevraagd overigens. Ik stuur ze nu wel eens een mailtje en hou jullie op de hoogte.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het is niet zo dat Scarlet bij iedere klant een korting toekent, je moet om een compensatie vragen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

bij mij is de mail ivm de korting ook pas na de factuur gekomen hoor. het zal dus voor de volgende factuur zijn.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dus je hebt er dan niet zelf moeten om vragen?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik heb een vraag geopend om te kijken of er voor 'ons' ook een compensatie inzat, omdat Proximus aan het uitdelen was.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

sdecoster schreef:Rekening ontvangen op woe 10/1 maar niets van korting te zien hier.

Had ook geen compensatie gevraagd overigens. Ik stuur ze nu wel eens een mailtje en hou jullie op de hoogte.
Dat bedoel ik inderdaad,bij mij ook geen korting,en ik heb wel de helpdesk gebeld,wel voor een ander vraag,maar er is niets gezegd over een korting.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik heb hen de vraag ook eens gemaild. Ben benieuwd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Daarnet(van ongeveer 9.15h tot 9.50h)zonder internet en tv,de lampjes op de modem waren uit,of gingen flikkeren,zelf controle en reset brachten geen zoden aan de dijk.,vanaf 11h en dit tot de maandag(22/1) zonder internet en tv.
Ik heb nu net(maandag 22/1) een bericht op mijn gsm gekregen dat ze gaan komen voor een technische interventie,maar internet en tel. werken terug(lampje tel blijft wel rood).
Laatst gewijzigd door fluppie op 22 jan 2018, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Hier (regio St truiden 011) geen problemen
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

4 dagen geleden bericht naar Scarlet gestuurd. Vandaag (na weekend) antwoord. Ik weet niet of ze dit naar alle klanten gaan sturen maar vermoedelijk enkel naar de klanten die er specifiek naar vragen. Ik stuurde mijn vraag om compensatie naar [email protected] trouwens.
Ben benieuwd of die 3 euro er volgende maand zal afgetrokken zijn. Dat verdient een paar :beerchug:


Beste klant,

Helaas hebben we een ernstige onderbreking van onze dienstverlening gekend. Gelieve ons hiervoor te excuseren.

Deze problemen zijn ondertussen opgelost. Toch willen we je een éénmalige compensatie van 3 euro aanbieden. Dit bedrag zal automatisch van de volgende factuur afgetrokken worden.

Voor verdere vragen, kan je ons telefonisch contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren) of reageren op deze mail.

Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog andere vragen hebt, gelieve op deze e-mail te reageren. Voor dringende vragen, gelieve ons telefonisch te contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren).
Voor een antwoord op de meest gestelde vragen kan je de klok rond terecht op http://www.scarlet.be/help.

Met vriendelijke groeten,

(naam vd medewerker)
Scarlet klantendienst
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hier vorige week gestuurd maar nog geen antwoord gekregen. Nuja, als het van de factuur af gaat is het ook ok.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Vanavond al de hele tijd haperingen op TV , krijg dan melding op het scherm onverwacht probleem om dan na een minuut weer verder te gaan..... ?!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Mijn problemen zijn opgelost,er was blijkbaar iets aan de hand met de centrale waar ik op aangesloten ben,(ik heb een andere lijn gekregen,blijkbaar gaat dat)) bovendien is er hier ook een kabel vervangen.
Vrijdag ook nog Scarlet aan de lijn gehad,die hebben gewoon gevraagd of alles nu wel in orde was.
Meteen ook gevraagd naar een compensatie,en die is mij ook toegezegd(via tel.) men wist nog wel niet hoeveel korting er ging zijn,het zou wel gaan om een eenmalig bedrag die volgende keer van de factuur zou gaan,er zou vooral gekeken worden hoelang men klant is,hoeveel betalingen men gemist heeft(de eerste keer niet of te laat betaald,of een tweede factuur gekregen) en de problemen die men de laatste tijd ondervonden heeft.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”