Scarlet met 1 abonnement voor vast, mobiel en breedband

Nieuws omtrent telecom
Bluebird

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar sinds kort kan men nu ook ADSL nemen als men op meer dan 5km van de centrale verwijderd is.
Waarom dit plots kan weet ik niet maar misschien heeft het daar iets mee te maken?
Dus dat Scarlet nog de oude instellingen gebruikt (of is dat door die downgrade dat het nu wel kan?).
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

"Scarlet one kent nog kinderziektes.", volgens een woordvoerder van de Scarletshop in Vilvoorde. "Er kunnen problemen zijn met mutaties van Belgacom-telefoonabonees. Het gaat om 28 gevallen die plots niet meer bereikbaar zijn per telefoon maar toch nog kunnen surfen. Er wordt dringend naar een oplossing gezocht en die zal er pas zijn over anderhalve week."
Bluebird

Zou iemand die met Scarlet One belt eens kunnen bellen naar 0800/79.790 (XBOX helplijn) en kijken of hij/zij binnen geraakt?
Ik bel momenteel via Scarlet Phone en ik krijg het typische "geen aansluiting op dit nummer geluidje" als ik naar dit nummer bel.
Ik moet via Belgacom (1551) bellen om dit te kunnen bereiken.
Ik heb naar Scarlet gebeld hoe dit komt en ze zeggen mij dat dit een fout in de centrale is (rare uitleg) maar dat als ik Scarlet One zou nemen (waarvoor ik ook belde) dat ik dat probleem niet meer zou hebben.

Raar is dat ik vorig jaar dit nummer ook eens gebeld heb (had ook al Scarlet Phone toen) en toen geraakte ik meestal na de 2e poging toch binnen.

Nog een nummer dat niet met Scarlet Phone is te bereiken: +32-0-78150231 en dan '2' kiezen voor nederlands of '1' voor frans. Bij scarlet wordt de verbinding verbroken maar bij belgacom wordt je doorverbonden.
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Als je tegelijkertijd telefoneerd en dan je senlheid test is de adsl snelheid dan veel lager of speelt dit geen rol???
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Nee, er is geen merkbaar verschil in snelheid.
stefke
Pro Member
Pro Member

Black box is een router als ik dit goed bekijk, mag ik de firewall en dergelijke ook mee opstarten???
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Bluebird schreef:Zou iemand die met Scarlet One belt eens kunnen bellen naar 0800/79.790 (XBOX helplijn) en kijken of hij/zij binnen geraakt?
Ik bel momenteel via Scarlet Phone en ik krijg het typische "geen aansluiting op dit nummer geluidje" als ik naar dit nummer bel.
Ik moet via Belgacom (1551) bellen om dit te kunnen bereiken.
Ik heb naar Scarlet gebeld hoe dit komt en ze zeggen mij dat dit een fout in de centrale is (rare uitleg) maar dat als ik Scarlet One zou nemen (waarvoor ik ook belde) dat ik dat probleem niet meer zou hebben.

Raar is dat ik vorig jaar dit nummer ook eens gebeld heb (had ook al Scarlet Phone toen) en toen geraakte ik meestal na de 2e poging toch binnen.

Nog een nummer dat niet met Scarlet Phone is te bereiken: +32-0-78150231 en dan '2' kiezen voor nederlands of '1' voor frans. Bij scarlet wordt de verbinding verbroken maar bij belgacom wordt je doorverbonden.
Probeer eens bij de taalkeuze in plaats van 2 een #2 te tijpen ? Bij ons op het werk moet dit ook om de verbinding te behouden. Waarom weet ik niet juist, maar 't heeft te maken met de telefooncentrale.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

stefke schreef:Black box is een router als ik dit goed bekijk, mag ik de firewall en dergelijke ook mee opstarten???
Blackbox, da's toch KVM over IP?
BosmaN

Even ter info:

Wat ben ik te weten gekomen in mijn internet zoektocht voor poorten te openen.
De Scarlet One box is eigenlijk een Copperjet 816-2P van Allieddata :

Afbeelding

Productpagina + Firmwares

De Manual kan je hier downloaden of bekijken in pdf.

Nog mss nuttige links :
http://speedyron.op.het.net/CopperJet81X.htm
http://www.speedxs.nl/index/support/doc_view?did=13
http://www.nutz.nl/pubdoc/techniek/816-2P

SAVE UW CONFIG in het flash geheugen of alles is na stroomonderbreking weer standaard en in slechtste geval kan je weer inloggegevens enz.. ingeven.

GreetZ BosmaN
stefke
Pro Member
Pro Member

Dit zijn zeer nutige links. Ga daar eens rustig alles lezen.
bosman
Starter
Starter

Ben er ook in geslaagd hem enkel als modem te laten fungeren en mijn gewone router te gebruiken , want poorten openzetten is niet zo simpel .

:evil: Open zetten wel , maar verkeer erdoor krijgen is wat anders :twisted:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bosman schreef:Ben er ook in geslaagd hem enkel als modem te laten fungeren en mijn gewone router te gebruiken , want poorten openzetten is niet zo simpel .
Zet het ding gewoon in bridged mode... dan heb je geen probleem met het openzetten van poorten. Maar ik vraag me dan eigenlijk wel af hoe het zit met z'n VoIP gedeelte... enfin, have fun with it.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik hoop dat scarlet vlug verhoogt want die 3,3mbit pffff dat ze maar es de lucht in gaan. :-D
Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Kurt Breezer schreef:Ik hoop dat scarlet vlug verhoogt want die 3,3mbit pffff dat ze maar es de lucht in gaan. :-D
hmm, ik zit al van bij het begin met mijn Scarlet One op 4Mb/512Kb.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Maglor schreef:
Kurt Breezer schreef:Ik hoop dat scarlet vlug verhoogt want die 3,3mbit pffff dat ze maar es de lucht in gaan. :-D
Ik hoop dat die snelheid bij mij ook zo is :-D
Soltek
Starter Plus
Starter Plus

Het is geen enkel probleem om de scarlet box in bridge te zetten.
Sterker nog, het is zelfs beter.
Als je hem gewoon gebruikt ben je beperkt in het max aan tal connections.
Dit zal je merken als P2P grogramma's draait of online games speelt en een deel servers binnenhaalt.
De scarletbox kan dan vast lopen en/of de telefoonverbinding valt uit.
Hier staat hij al een heel tijdje in bridge en vanaf toen geen problemen meer gehad.
Afbeelding
stefke
Pro Member
Pro Member

Soltek schreef:Het is geen enkel probleem om de scarlet box in bridge te zetten.
Sterker nog, het is zelfs beter.
Als je hem gewoon gebruikt ben je beperkt in het max aan tal connections.
Dit zal je merken als P2P grogramma's draait of online games speelt en een deel servers binnenhaalt.
De scarletbox kan dan vast lopen en/of de telefoonverbinding valt uit.
Hier staat hij al een heel tijdje in bridge en vanaf toen geen problemen meer gehad.
Hoe doe je dit dan??? Durf niet veel te prutsen heb vroeger al zo eens mijn alcatel modemke om zeep geholpen met te willen tweaken :oops:
bosman
Starter
Starter

Maglor schreef:
Hier ook van het begin op 4Mb/512kb

Maar zit nu wel zonder foon atm , belagcom heeft de switch gisteren gedaan en natuurlijk is het nu ne feestdag :evil:

Gelukkig bestaat er nog zoiets als ne GSM :P Maar ik bel daar niet mee naar de helpdesk zenne :roll: .

Zal wel ff bij mijn ouders gaan fonen :P
bosman
Starter
Starter

r2504 schreef:
bosman schreef:Ben er ook in geslaagd hem enkel als modem te laten fungeren en mijn gewone router te gebruiken , want poorten openzetten is niet zo simpel .
Zet het ding gewoon in bridged mode... dan heb je geen probleem met het openzetten van poorten. Maar ik vraag me dan eigenlijk wel af hoe het zit met z'n VoIP gedeelte... enfin, have fun with it.
Da zei ik toch dat hij nu enkel modem part doet ( dus bridged met Cable/DSL router ) :lol:
Soltek
Starter Plus
Starter Plus

stefke schreef:Hoe doe je dit dan??? Durf niet veel te prutsen heb vroeger al zo eens mijn alcatel modemke om zeep geholpen met te willen tweaken :oops:
Hoe zet je nu die Scarlet box in bridge?

Ga naar WAN instellingen en delete de huidige instellingen.
Create a new service en kies het bovenste RFC1483 bridge bij Service
attached to the Bridge.
Let op! bij de onderste keuzes staat dat dit voor een router is (niet kiezen)
Bij de bovenste keuze worden alle verbingen transparant doorgegeven.
Nu moet je niets veranderen behalve de instelling VPI: 0 moet VPI: 8 worden
Let erop dat de DHCP-server uit staat (disable, zit nog een bug in).
Bewaar alle instellingen (save config).
Daarna doe je een restart (anders werkt het niet).

Nu is de scarlet box klaar en moet je je router instellen.
Dit is voor ieder merk anders.

Ga naar de instellingen van de WAN en kies Connection Type: PPPoE
Zet WAN IP op Obtain IP Automatically en vul de login + password in.
Kies Connect on demand.
Bewaar instellingen en doe een restart.
Deze instellingen zijn voor een US Robtics. Je zal voor jou werk wel iets
gelijkaardigs vinden van benaming.
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Soltek schreef:Nu moet je niets veranderen behalve de instelling VPI: 0 moet VPI: 8 worden
VCI : 8 en VPI : 0? Of omgekeerd? ;)
Afbeelding
Soltek
Starter Plus
Starter Plus

VPI:8
VCI:35
:|
Afbeelding
stefke
Pro Member
Pro Member

Het telefoon gedeelte blijft toch werken hoop ik???
Soltek
Starter Plus
Starter Plus

stefke schreef:Het telefoon gedeelte blijft toch werken hoop ik???
Ja dit blijft werken :lol: of moet ik zeggen dan werkt het pas echt :!:
Afbeelding
stefke
Pro Member
Pro Member

Is dus gelukt. ikke nu fier.

Heb wel even gezweet, was vergeten min username met hoofdletters te schrijven. dommerik ikke dus.

Nu werkt da ding in bridge mode. Ben benieuwd???
Uranium
Starter
Starter

Dag,

Ook wij hebben Scarlet One besteld, en hopelijk laten ze ons niet te lang (meer) wachten.

Maar mijn vraag gaat eigenlijk over het Mobile-gedeelte. Is het bij iedereen standaard ingesteld dat er na 4 belsignalen al overgeschakeld wordt naar de voice-mail ? Ik vind dit wel heel snel ...

Kan je dit ergens instellen ?

John
pointbreak
Member
Member
Twitter: debeuckelaer
Bedankt: 1 keer

Uranium schreef:Dag,

Ook wij hebben Scarlet One besteld, en hopelijk laten ze ons niet te lang (meer) wachten.

Maar mijn vraag gaat eigenlijk over het Mobile-gedeelte. Is het bij iedereen standaard ingesteld dat er na 4 belsignalen al overgeschakeld wordt naar de voice-mail ? Ik vind dit wel heel snel ...

**61*+32486191933**30# verzenden

John
Jazeker kan je dit instellen, je vindt alle antwoorden op de support pagina.
Onderwerp mobile
Je kan het uitstellen tot 30 sec. of uitschakelen.
Alles staat keurig beschreven en het werkt nog ook.

Succes
Laatst gewijzigd door pointbreak 17 mei 2005, 19:51, in totaal 1 gewijzigd.
jajest
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

ik herinner me niet meer hoeveel de scarlet box kosttte.
Nu willen ze mij 99EUR aanrekenen. Was dit de afspraak ?

ik lees wel op hun site dat het gebruik v/d hardware gratis is:

link: http://www.scarlet.be/nl/consumer/one/specs/

daar staat dat de scarletbox gratis is maar iets bhoger staat er : activering 50EUR

hoe zit dat nu juist ?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Sinds 1 maart 2005 gelden er nieuwe voorwaarden voor Scarlet One en de Scarlet Box in het bijzonder.

Uittreksel uit de Algemene Voorwaarden:

6.5 De Klant zal bij beëindiging van de Overeenkomst om welke reden dan ook de Scarlet Box in haar oorspronkelijke staat, normale slijtage uitgezonderd, binnen de dertig dagen terugbezorgen aan Scarlet. In geval van abnormale slijtage of beschadiging zal de Klant Scarlet vergoeden voor de herstelling van de Scarlet Box in haar oorspronkelijke staat. Ingeval de Scarlet Box niet tijdig wordt teruggeven zal Scarlet de Klant hiervoor een bedrag factureren. Ingeval van beëindiging van de Overeenkomst voor het einde van de initiële duurtijd van 15 maanden wordt € 99,00 aangerekend. Bij beëindiging van de Overeenkomst tijdens de periode vanaf maand 16 tot en met maand 27 wordt € 50,00 (incl. BTW) aangerekend. Ingeval van beëindiging van de Overeenkomst tijdens de periode vanaf maand 28 tot en met maand 36 wordt € 25,00 (incl. BTW) aangerekend. Vanaf de derde verjaardag van de Activatie wordt niets meer aangerekend en wordt de Scarlet Box eigendom van de Klant.

Abonnees die hun Scarlet Box hebben aangekocht aan € 99,00 voor 1 maart 2005, blijven eigenaar van de Box.
Dus als ge abbonement van voor 1 maart hebt kan da wel kloppen.

'k Vind het wel erg dat ge ze €50 moet als ge uw abbo stopt na 16maanden en €25 na 28maanden. Het is pas gratis om af te sluiten na 3jaar!!! :roll:
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Uranium schreef:Dag,

John
Moeste ge het nog nie gevonden hebben, het is *61*+32486191933**30# voor dertig seconden (30 kan vervangen worden door 05, 10, 15, 20 of 25)
Uranium
Starter
Starter

Bedankt voor de antwoorden i.v.m. de in te stellen tijd alvorens voicemail geactiveerd wordt.

Het werkt perfect !

Groeten,

John
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

ff posten hoe het nu staat met mijn verbinding, ik heb een paar maand terug gezet dat ik nog altijd geen scarlet box had ontvangen.

Huidige stand van zaken:

Abbonement aangevraagd op 02/12/2004

Nu heb ik drie weken geleden mijn scarletbox eindelijk ontvangen (na een half jaar dus al), mijn nummerportering wou niet starten en ze hadden mij dan manueel overgezet. Ik zit nu sinds donderdag zonder telefoon omdat er blijkbaar nog iets mis was. Ik mag dus nu constant met de gsm zitten bellen.

Als ik vraag wanneer het in orde zal zijn weten ze het niet, ze weten volgens mij niet eens goed wat het probleem is. Ik zit dus al een 7 maand te wachten om het product te laten werken. Heb al meer dan 20 uur naar die helpdesk zitten bellen en nog steeds niets.

We geven ze nog tot vrijdag en anders zijn we terug naar belgacom. De helpdesk mensen zijn vriendelijk maar scarlet zelf kent het woord SERVICE NIET, zolang wachten op een aansluiting, kei lange wachttijden bij helpdesk. Gaat er wat over !!!!

Sander
Gast

ondertussen al verbetering ?
Bij mij is het ondertussen al een 2tal weken volledig in orde :) heb aangevraagd rond 20/2/2005 ... Toen ze mij mailde dat de box opgestuurd werd heeft het nog anderhalve maand geduurt eer hij er was ... maar vanaf toen gebeld voor nummerportatie en na 5 dagen was ik volledig scarlet (ook voor inkomende gesprekken) .. die acs is er nu volledig uit :)
Sindsdien gelukkig geen enkel probleem gehad .... in die 3 weken geen enkele keer zonder kiestoon gezeten ...
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

nee, zit nog steeds zonder telefoon, ze hadden beloofd dat het tegen morgen ten laatste zou werken, maar dat betwijfel ik of dat gaat lukken :)

als het morgen niet werkt, zijn we weg
Block

Ik heb mijn scarlet-one verbinding eindelijk in orde. 4 Techniekers over de vloer gehad. Maar nu na een weekje goed te werken, verliest dat modempje om de tien minuten het adsl-signaal. Zelfs tijdens het telefoneren verlies ik verbinding. Ik denk dat het een misstap was om over te schakelen naar scarlet.. Jammer het is nochtans een sterke prijs dat ze neerzetten voor in theorie een goed produkt.
stefke
Pro Member
Pro Member

Heb nu al 3 maanden scarlet one. Heb nog steeds geen problemen gehad signaal is 100 %.

Nu ik moet wel zeggen dat de box onmiddelijk naast de hoofdkabel van de telefoon is gezet. Dus verlies van de binneninstallatie kan ik niet hebben. Had dit vroeger ook zo bij adsl en toen ook nooit problemen gehad.

Scarlet one is ook gevoelig aan de kwaliteit van de binneninstallatie net zoals adsl dat ook is.... Perfecte bekabeling zal dan ook geen probleem geven denk ik.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Heb hier ook scarlet one. Bijna geen problemen, af en toe dat we geen kiestoon hebben (maar meestal na korte tijd opgelost). Internet is ook meestal normaal. Wel één keer gehad dat internet HEEL traag was ( ongeveer 2-3 dagen geleden). En nu heb ik altijd zo'n wisselvallige upload als ik speedtest doe :???: Nog iemand problemen mee ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik heb hier dus ook Scarlet One, en ben er niet tevreden van ...

het is een lang verhaal geworden, maar ik denk dat het wel goed geargumenteerd is ... thanks for reading :)

Mijn aanvraag voor Scarlet One is net in orde gekomen (nummerportering van belgacom naar scarlet wordt nu doorgevoerd).

Ik heb dus sinds maandag die fameuze Scarlet One Box in mijn bezit, en correct geinstalleerd. Maar laat ik daar nu zéér ontevreden van zijn, wat ik voordat ik het apparaat in mijn bezit had al vreesde....

Voor Jan en Corneel van op de hoek zal het allemaal wel voldoende werken, maar voor mij zijn er serieuze tekortkomingen...

Een kleine opsomming:

Snelheid
De snelheid is een aanzienlijke hoeveelheid lager dan met mijn Thompson Speedtouch 510 (over dezelfde bedrading, zelfde account). Een doodnormale active FTP sessie stroomde bij de speedtouch binnen aan 410 Kb/s (*) - met de Scarlet One Box haal ik nog met moeite 300 Kb/s. Dat is toch 25%, dat die VoDSL diensten wat bandbreedte happen is normaal, maar 25%?

(*) geluk bij een ongeluk, Belgacom heeft mij per vergissing een 4mbit/512kbit verbinding geinstalleerd, ipv de gebruikelijke 3.3/512...

Compatibiliteit
Een even doodsimpele SSL FTP connectie is niet meer mogelijk via die Scarlet One Box, terwijl die ook aan 410 Kb/s binnenkomt op m'n Speedtouch. Ik heb alle opties van de Scarlet One Box bestudeerd (veel documentatie is er niet over), en vind niets wat dit zou verhinderen...

Een simpele STAT -al (alternatieve LS -L via FTP) stalled voor 10 seconden als ik gebruik maak van de Scarlet One Box, met de Speedtouch krijg ik het directory-overzicht onmiddelijk.

Gebruiksgemak
Dat ik de webinterface onduidelijk vind t.o.v. mijn speedtouch is uiterst subjectief, maar er zijn limieten... Doodnormale dingen als een portmap zijn niet gemakkelijk toegankelijk.

Voorzover ik kon zien ondersteunt de Scarlet One Box geen uPNP, maar dat is ook een punt waarop ik redelijk alleen sta (uPNP heeft niet zo'n goede reputatie, maar toch nog nooit problemen mee gehad)

Kwaliteit
Die Scarlet One Box wordt zo warm dat ik er schrik van krijg, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die mogelijks in brand vliegt! Dit probleem is echter gekend bij Scarlet.
De kwaliteit (afwerking) laat ook zéér te wensen over. De aansluitingen van de Scarlet One Box vanachter zijn van zo'n lage kwaliteit, dat je het apparaat eens aangesloten niet meer mag bewegen, of ze deconnecteren ... vooral de Ethernet aansluiting heeft hier last van, maar de Stroomvoorziening heeft me hier ook al op getrakteerd.

Dat was het zowat voor de Scarlet One Box ... kan zijn dat ik er binnenkort nog wat ontdek...

Om nu bij het eigelijk probleem aan te komen:

Ik had van de Scarlet One Box verwacht dat het geen goed apparaat ging zijn, dus heb ik tijdens het telefoongesprek van m'n Scarlet One aanvraag met de Scarlet helpdesk uitdrukkelijkb gevraagd of ik m'n oude modem nog kon gebruiken. Een medewerker van de helpdesk zei me toen (17 december 2004) dat dit absoluut mogelijk was. Er zou een optie op de Scarlet One Box zitten, die toeliet het ADSL signaal te forwarden naar een ander apparaat (mijn Speedtouch) bijvoorbeeld.

Nu dat het apparaat hier staat, blijkt dit toch niet mogelijk te zijn. Via de supportwebsite van Scarlet en via de helpdesk kwam ik te weten dat alleen de scarlet one box wordt ondersteund. Moest ik geweten hebben dat het niet mogelijk zou zijn om een andere modem te gebruiken, had ik Scarlet One nooit aangevraagd!

Ik heb geen informatie over dat telefoongesprek waarin ik vroeg of m'n oude modem kon blijven, geen datum, geen uur, geen contactpersoon...
Hier zit ik dus vast, alhoewel ik betwijfel of de Scarlet medewerker die ik aan de lijn heb gehad het zich nog herinnert dat hij/zij mij zulke informatie gegeven heeft.

Welke opties heb ik nu allemaal?

* Ik wijger die Scarlet One Box te gebruiken, maar aan de andere kant van het vuur staat terug Belgacom, want geen Scarlet One Box is ook geen Scarlet One abbonement.
* Wat kan ik allemaal vragen van Scarlet? Wat kan ik 'eisen' dat zij doen van hun kant om me toch Scarlet One te laten gebruiken in combinatie met m'n Speedtouch modem?

Ik weet het even niet meer ... de simpele oplossing zou nog zijn: Scarlet overboord te gooien, terugkruipen bij Belgacom en dan RealDSL aanvragen ... maar daar ken ik de peeringkwaliteit niet van, aan de andere kant kan ik er maar op vooruitgaan, want die van Scarlet was ook niet denderend ....

Anyway .... k moest het even schrijven .. misschien komen er wat goede reacties op, die me helpen om te beslissen hoe ik verder moet ... sigh...
PHO
Pro Member
Pro Member

selder schreef: De snelheid is een aanzienlijke hoeveelheid lager dan met mijn Thompson Speedtouch 510 (over dezelfde bedrading, zelfde account). Een doodnormale active FTP sessie stroomde bij de speedtouch binnen aan 410 Kb/s (*) - met de Scarlet One Box haal ik nog met moeite 300 Kb/s. Dat is toch 25%, dat die VoDSL diensten wat bandbreedte happen is normaal, maar 25%?

(*) geluk bij een ongeluk, Belgacom heeft mij per vergissing een 4mbit/512kbit verbinding geinstalleerd, ipv de gebruikelijke 3.3/512...
Blijkbaar ben je vergeten dat Belgacom sinds het voorjaar officieel 4Mbit/s download aanbiedt. Die 4Mbit was dus geen vergissing.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Het is wel een vergissing, want in mijn contract staat een 3.3mbit verbinding, en geen 4mbit. Ik heb dit reeds gemeld aan de helpdesk van Scarlet, en daar zeiden ze dat ze dat zo laten staan, het kost te veel moeite om het terug op 3.3mbit te laten overschakelen.

Ik geef graag m'n 4mbit verbinding af, en neem terug een 3.3mbit verbinding, als daarmee alle problemen van de baan zijn ...

Ik heb ook contact gehad met de verkoopsafdeling van Thompson. Volgende maand komt de Speedtouch 716/716(g) uit. In dat apparaat heb ik véél meer vertrouwen dan die verrotte Allied Data Copperjet met Scarlet opdruk... Ik denk dat ik het maar eens met die Speedtouch 716 ga proberen, werkt het daar nog niet mee, dan stap ik op bij Scarlet One, en neem terug Scarlet ADSL Premium.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”