heb was 403 geloof ik.
heb heel wat gelezen in de entries van Philippe en dat heeft me geholpen.
het is alweer online.
BBOX vervangen door Fritzbox ? Mogelijk ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Daarvoor dient het Forum hé
De FritzBox is natuurlijk een leercurve, want het beidt vele mogekijkheden, die je stilaan gaat ontdekken.
Als ik het goed begrijp heb je:
Tenzij je in de Ardennen ook een aparate VoiP login hebt?
Gezien je nu 2 FritzBoxen hebt op 2 locaties, kan je ook experimenteren met de LAN-LAN VPN.
Hiermee kan je beide FritzBoxen met mekaar verbinden via een veilige VPN verbinding. Voordelen zijn bijvoorbeeld:
De FritzBox is natuurlijk een leercurve, want het beidt vele mogekijkheden, die je stilaan gaat ontdekken.
Als ik het goed begrijp heb je:
- - thuis (Aalter): Scarlet Trio (met VoIP telefonie)?
- op locatie (Ardennen): Scarlet internet only?
Tenzij je in de Ardennen ook een aparate VoiP login hebt?
Gezien je nu 2 FritzBoxen hebt op 2 locaties, kan je ook experimenteren met de LAN-LAN VPN.
Hiermee kan je beide FritzBoxen met mekaar verbinden via een veilige VPN verbinding. Voordelen zijn bijvoorbeeld:
- je kan in de Ardennen een telefoontoestel aansluiten dat meebelt met thuis (dan registreer je de Scarlet VoIP maar éénmaal).
- je kan vanuit de Ardennen de toestellen thuis bereiken (voorbeeld je NAS), en omgekeerd ...
- off-site back-up van je data.
- van thuis uit een camera in de gaten houden die in je weekendverblijft staat ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
Philippe,
klopt wat je zegt.
in Aalter heb ik internet en voip van scarlet
en in de ardennen heb ik enkel internet.
en ja op beide plaatsen een 7490
wij hebben reeds 2 camera systemen van dahua draaien op beide lokaties.
werkt perfect.
We hoeven daarom geen vpn connectie te leggen. Ik zie de camera's overal via smartpss en op de smartphone. De systemen hebben een ddns configuratie via dahuddns en via no-ip ddns. Dus dat is ok.
Maar ik wil wel eens zo'n vpn opzetten al was het maar om te testen. Kan je me een duwtje in de rug geven zodat ik van start kan gaan ?
Wat moet ik doen op beide lokaties in de fritzbox ?
maar zeker het feit dat ik het in de ardennen kan laten bellen als iemand naar aalter belt ? Dat mag je me eens uitleggen hoe ik dat moet doen want dat interesseert me wel.
ik ben al aan het onderzoeken op de fritzbox hoe ik een VPN op zet.
Daarbij staat duidelijk vermeldt in de fritzbox dat het REMOTE NETWORK DIFFERENT moet zijn van het lokale netwerk. En dat is NIET het geval. Beide lans zijn 192.168.1.1/24. Gaat dat dan überhaupt wel werken ?
Ik heb gelezen als je remote-lan fritzbox het ip address 192.168.1.1 heeft dat je moet invullen 192.168.1.0 en omgekeerd. De vpn definite is gebeurd langs beide zijden, maar de status (led) blijft grijs en wordt dus NIET GROEN ???
klopt wat je zegt.
in Aalter heb ik internet en voip van scarlet
en in de ardennen heb ik enkel internet.
en ja op beide plaatsen een 7490
wij hebben reeds 2 camera systemen van dahua draaien op beide lokaties.
werkt perfect.
We hoeven daarom geen vpn connectie te leggen. Ik zie de camera's overal via smartpss en op de smartphone. De systemen hebben een ddns configuratie via dahuddns en via no-ip ddns. Dus dat is ok.
Maar ik wil wel eens zo'n vpn opzetten al was het maar om te testen. Kan je me een duwtje in de rug geven zodat ik van start kan gaan ?
Wat moet ik doen op beide lokaties in de fritzbox ?
maar zeker het feit dat ik het in de ardennen kan laten bellen als iemand naar aalter belt ? Dat mag je me eens uitleggen hoe ik dat moet doen want dat interesseert me wel.
ik ben al aan het onderzoeken op de fritzbox hoe ik een VPN op zet.
Daarbij staat duidelijk vermeldt in de fritzbox dat het REMOTE NETWORK DIFFERENT moet zijn van het lokale netwerk. En dat is NIET het geval. Beide lans zijn 192.168.1.1/24. Gaat dat dan überhaupt wel werken ?
Ik heb gelezen als je remote-lan fritzbox het ip address 192.168.1.1 heeft dat je moet invullen 192.168.1.0 en omgekeerd. De vpn definite is gebeurd langs beide zijden, maar de status (led) blijft grijs en wordt dus NIET GROEN ???
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Neen, dat gaat niet werken.Stefaand schreef:Daarbij staat duidelijk vermeldt in de fritzbox dat het REMOTE NETWORK DIFFERENT moet zijn van het lokale netwerk. En dat is NIET het geval. Beide lans zijn 192.168.1.1/24. Gaat dat dan überhaupt wel werken ?
Je moet één van beide FritzBoxen een andere IP range geven, bijvoorbeeld 192.168.2.1/24
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
Philippe,
ja maar dan moet ik de volledige lan veranderen : alle toestellen met een vast ip address 192.168.1.x moeten nu het ip address krijgen 192.168.2.x
dat is een heel werk hoor en ook de camera's en port redirections, stroomblokken,...alles moet aangepast worden.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
ja maar dan moet ik de volledige lan veranderen : alle toestellen met een vast ip address 192.168.1.x moeten nu het ip address krijgen 192.168.2.x
dat is een heel werk hoor en ook de camera's en port redirections, stroomblokken,...alles moet aangepast worden.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Dat gaat toch moeten, als je met VPN wilt werken. Anders weet de router niet waar welk apperaat staat wat je wilt bereiken.
Eventueel zo zoiets met een bridged netwerk kunnen werken (maar ook dan mag je geen dubbels hebben) maar da's iets wat echt niet aan te raden valt. (oa performance,, configuratie en waarschijnlijk niet mogelijk met fritzboxen/standaard vpn)
Eventueel zo zoiets met een bridged netwerk kunnen werken (maar ook dan mag je geen dubbels hebben) maar da's iets wat echt niet aan te raden valt. (oa performance,, configuratie en waarschijnlijk niet mogelijk met fritzboxen/standaard vpn)
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
ok bedankt voor de informatie.
Maar ik ga afzien van VPN denk ik.
Maar dan kan ik de telefoon ook niet doorlinken denk ik naar de 2de locatie ? Daarvoor moet je VPN hebben denk ik ?
Maar ik ga afzien van VPN denk ik.
Maar dan kan ik de telefoon ook niet doorlinken denk ik naar de 2de locatie ? Daarvoor moet je VPN hebben denk ik ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Niet noodzakelijk.
FritzBox A
Kies een sterk user-id en paswoord, en controleer wel regelmatig je gesprekslijsten (op misbruik) ...
FritzBox A
- - maak een nieuw telefonie device aan (IP phone).
- geeft dit een strong paswoord.
- tik de optie aan "Allow registration from the Internet".
- vervolledig de instellingen (welke lijn er gebruikt wordt inkomend/uitgaand).
- - maak een nieuw telefoonnummer aan (SIP provider).
- Username en paswoord zoals je het in FritzBox A hebt aangemaakt.
- Registrar = intern IP adres van FritzBox A (192.168.1.1).
- Proxy = extern IP adres van FritzBox (of zijn dyndns host name).
Kies een sterk user-id en paswoord, en controleer wel regelmatig je gesprekslijsten (op misbruik) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
waarbij fritzbox A de site is waar ik een voip verbinding heb met scarlet ?
Dus naast de sip verbinding met scarlet moet ik NOG EEN ander telefonie device aanmaken op die fritzbox ?
ik maak dus een IP telephone aan op dezelfde fritzbox waar ik mijn VOIP telefoon heb met scarlet.
Daarna ben ik via elogd op de nuc pc in de remote site.
ik klik daar op "new telephone number" in telephony numbers.
ik selecteer : Use Internet phone number" .
ik kies "sip trunking with various telephone numbers".
ik geef mijn telefoonnummer is van de lijn in de remote site....en het internal nummer.
en dan als username : de naam die ik in de andere site heb opgegeven
paswoord : ook paswoord van de lijn van de andere site
registrar : 192.168.1.1
proxy server: mijn remote fritzbox-account-address. https://xxxxxxxxxxxx.myfritz.net;123456 heb ook al met mijn ddns adres geprobeerd...
en ik vink aan " always register via an internet connection"
en ik vink ook aan " provider does not support REGISTER-fetch."
klikl ok
maar de lijn wordt niet groen...hij kan zich niet connecteren ?
moet er geen port forwarding staan op de fritzbox die de internet connectie ontvangt ?
Dus naast de sip verbinding met scarlet moet ik NOG EEN ander telefonie device aanmaken op die fritzbox ?
ik maak dus een IP telephone aan op dezelfde fritzbox waar ik mijn VOIP telefoon heb met scarlet.
Daarna ben ik via elogd op de nuc pc in de remote site.
ik klik daar op "new telephone number" in telephony numbers.
ik selecteer : Use Internet phone number" .
ik kies "sip trunking with various telephone numbers".
ik geef mijn telefoonnummer is van de lijn in de remote site....en het internal nummer.
en dan als username : de naam die ik in de andere site heb opgegeven
paswoord : ook paswoord van de lijn van de andere site
registrar : 192.168.1.1
proxy server: mijn remote fritzbox-account-address. https://xxxxxxxxxxxx.myfritz.net;123456 heb ook al met mijn ddns adres geprobeerd...
en ik vink aan " always register via an internet connection"
en ik vink ook aan " provider does not support REGISTER-fetch."
klikl ok
maar de lijn wordt niet groen...hij kan zich niet connecteren ?
moet er geen port forwarding staan op de fritzbox die de internet connectie ontvangt ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Correct.Stefaand schreef:ik maak dus een IP telephone aan op dezelfde fritzbox waar ik mijn VOIP telefoon heb met scarlet.
Zorg er wel voor dat je in de Eigenschappen van deze IP phone bij Account Information de optie "Allow registration from the Internet" hebt aangevinkt.
Kies hier gewoon "Other provider"Stefaand schreef:ik kies "sip trunking with various telephone numbers".
ik geef mijn telefoonnummer is van de lijn in de remote site....en het internal nummer.
Bij telefoonnummer mag je 2 keer hetzelfde zetten, dat mag jou Scarlet nummer zijn.
Proxy server = xxxxxxxxxxxx.myfritz.net geen https, geen poort (alleen het extern ip-adres of hostname).Stefaand schreef:registrar : 192.168.1.1
proxy server: mijn remote fritzbox-account-address. https://xxxxxxxxxxxx.myfritz.net;123456
"always register via an internet connection" is alleen nodig indien een VLAN ingesteld staat bij Telephony, maar het kan geen kwaad.Stefaand schreef:en ik vink aan " always register via an internet connection"
en ik vink ook aan " provider does not support REGISTER-fetch."
"provider does not support REGISTER-fetch" niet aanvinken.
Dat zou moeten werken.
Jouw remote FritzBox wordt dus als het ware een "binnentoestel" van je FritzBox thuis (**620)
- Jouw Scarlet VoIP lijn zal meebellen op de remote site.
Als je vandaar wil uitbellen, zal je uitbellen net alsof je thuis bent.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
ik heb het opnieuw gedaan en OTHER PROVIDER geselecteerd, waardoor je onmiddellijk ook minder settings krijgt.
heb exact gedaan zoals je beschreven hebt.
De telephony checking heeft heel lang geduurd, maar toch krijg ik telephony check failed.
ik ben zeker van mijn username en paswoord dat ik in de remote site heb opgezet.
ik gebruik voor registrar de 192.168.1.1
en voor proxy server het fritzbox addrss zonder http:// en zonder poort nummer.
ok...en ook user number to register...
en ja ik krijg groen licht.
nu moet ik wachten tot dit weekend en daar een telefoon inpluggen in port 1
en dan testen of ik ook kan bellen en gebeld worden.
ik heb de remote call list open staan.
ik bel met de gsm naar mijn vast nummer van scarlet.
de telefoon rinkelt hier maar ik zie in de call list GEEN INCOMING call binnen komen ?
heb exact gedaan zoals je beschreven hebt.
De telephony checking heeft heel lang geduurd, maar toch krijg ik telephony check failed.
ik ben zeker van mijn username en paswoord dat ik in de remote site heb opgezet.
ik gebruik voor registrar de 192.168.1.1
en voor proxy server het fritzbox addrss zonder http:// en zonder poort nummer.
ok...en ook user number to register...
en ja ik krijg groen licht.
nu moet ik wachten tot dit weekend en daar een telefoon inpluggen in port 1
en dan testen of ik ook kan bellen en gebeld worden.
ik heb de remote call list open staan.
ik bel met de gsm naar mijn vast nummer van scarlet.
de telefoon rinkelt hier maar ik zie in de call list GEEN INCOMING call binnen komen ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- eens de call list "refreshen" ?
- op de remote site een telefoontoestel (FON1) instellen, zodat het "meebelt" met deze inkomende lijn (zelfs zonder toestel kan je dat al doen).
- gezien de remote site een "binnentoestel" is van thuis, moet je jezelf niet opbellen om te testen: bel gewoon het interne nummer van dit toestel (in principe **620), of bel de "algemene oproep" **9.
- proxy server is natuurlijk niet je remote fritzbox "my fritz" address, maar dat van thuis!
- op de remote site een telefoontoestel (FON1) instellen, zodat het "meebelt" met deze inkomende lijn (zelfs zonder toestel kan je dat al doen).
- gezien de remote site een "binnentoestel" is van thuis, moet je jezelf niet opbellen om te testen: bel gewoon het interne nummer van dit toestel (in principe **620), of bel de "algemene oproep" **9.
- proxy server is natuurlijk niet je remote fritzbox "my fritz" address, maar dat van thuis!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
ja refresh ook gedaan.
maar ik zie geen incoming call verschijnen
de lijn is groen...dus is actief...
ja de telephony device on port 1 staat outgoing calls xxxxxx mijn telefoonnummer
en incoming calls "react to all numbers" .
misschien wordt de incoming call daar niet gelogd maar enkel op de andere fritzbox ?
En ja, als ik daarben in het weekend plug ik een analoge telefoon in en ga ik testen of ik kan naar buiten bellen en als ie mee"rinkelt".
nog een test, de IPPHONE staat met preselectie **620
als ik dat intik, dan krijg ik een bezettoon .... ik dacht via **620 te kunnen bellen naar de telefoon 1 op de remote fritzbox ?
maar ik zie geen incoming call verschijnen
de lijn is groen...dus is actief...
ja de telephony device on port 1 staat outgoing calls xxxxxx mijn telefoonnummer
en incoming calls "react to all numbers" .
misschien wordt de incoming call daar niet gelogd maar enkel op de andere fritzbox ?
En ja, als ik daarben in het weekend plug ik een analoge telefoon in en ga ik testen of ik kan naar buiten bellen en als ie mee"rinkelt".
nog een test, de IPPHONE staat met preselectie **620
als ik dat intik, dan krijg ik een bezettoon .... ik dacht via **620 te kunnen bellen naar de telefoon 1 op de remote fritzbox ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je hebt toch als proxy het adres gegeven van de Fritzbox thuis (niet van de remote Fritzbox)?
De test met **620 zou moeten werken.
User en paswoord moeten verschillend zijn.
Paswoord moet min. 8 tekens bevatten.
De test met **620 zou moeten werken.
User en paswoord moeten verschillend zijn.
Paswoord moet min. 8 tekens bevatten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
o ik dacht dat je als proxy altijd het adres van de andere fritzbox moest opgeven ...
dus voor alle duidelijkheid. Ik geef in de fritzbox in de ardennen als proxy het adres van de pritzbox in Aalter waar de scarlet telefoon aan hangt.
Dat is toch correct ? Want hij meot zich toch inloggen in de fritzbox waar de telefoon gedefineerd is (de scarlet telefoon) ?
ik heb nu 2 telefoonnummers toegevoegd op de site in de ardennen en 1 ervan is groen en actief.
die andere niet.
als ik die andere dan wegdoe, dan gaat de eerste (die groen was) ook offline en wordt grijs.
Heel bizar allemaal.
dus ik laat nu de 2 telefoonnummers staan, waarvan er 1 online is.
dus voor alle duidelijkheid. Ik geef in de fritzbox in de ardennen als proxy het adres van de pritzbox in Aalter waar de scarlet telefoon aan hangt.
Dat is toch correct ? Want hij meot zich toch inloggen in de fritzbox waar de telefoon gedefineerd is (de scarlet telefoon) ?
ik heb nu 2 telefoonnummers toegevoegd op de site in de ardennen en 1 ervan is groen en actief.
die andere niet.
als ik die andere dan wegdoe, dan gaat de eerste (die groen was) ook offline en wordt grijs.
Heel bizar allemaal.
dus ik laat nu de 2 telefoonnummers staan, waarvan er 1 online is.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja inderdaad, dus niet de proxy van de "remote" FritzBox zoals je eerder aanhaalde (met remote begreep ik de Ardennen) .Stefaand schreef:dus voor alle duidelijkheid. Ik geef in de fritzbox in de ardennen als proxy het adres van de pritzbox in Aalter waar de scarlet telefoon aan hangt.
Dat is toch correct ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
Ach Philippe,
ik heb al vanalles geprobeerd. Dat wil je niet weten.
maar het werkt niet goed.
In aalter hb ik een ip phone gedefinieerd met allow registration via internet. Een account met username en paswoord
en in de ardennen probeer ik er dus een link naar te leggen met username ne paswoord en met als registrar : 192.168.1.1 en als proxy het ddns adres van de fritzbox in Aalter.
Maar werkt niet hoor.
ik krijg alsmaar : The telephony check failed. Registration with the telephony provider failed. Check the account information you entered for telephony.
ik heb in REGISTRAR ook al eens de ddns naam van de fritzbox in Aalter gezet in plaats van 192.168.1.1
de allow registration from internet is aangevinkt in het ip device in Aalter.
en het telephone number in de ardennen daar gebruik ik other provider en het juiste username en paswoord.
ik begrijp het niet waarom het soms wel gaat en dan weer niet.
is niet logisch...
als ik als provider kies : SIP DDI LINE en dan hetzelfde invul maar moet dan ook DDI offset en switchboard extention gaan invullen....
als ik dat doe : dan maakt ie 2 telephone numbers aan....waarvan er 1 online gaat (groen).
ik begrijp er niets meer van .....
ik heb al vanalles geprobeerd. Dat wil je niet weten.
maar het werkt niet goed.
In aalter hb ik een ip phone gedefinieerd met allow registration via internet. Een account met username en paswoord
en in de ardennen probeer ik er dus een link naar te leggen met username ne paswoord en met als registrar : 192.168.1.1 en als proxy het ddns adres van de fritzbox in Aalter.
Maar werkt niet hoor.
ik krijg alsmaar : The telephony check failed. Registration with the telephony provider failed. Check the account information you entered for telephony.
ik heb in REGISTRAR ook al eens de ddns naam van de fritzbox in Aalter gezet in plaats van 192.168.1.1
de allow registration from internet is aangevinkt in het ip device in Aalter.
en het telephone number in de ardennen daar gebruik ik other provider en het juiste username en paswoord.
ik begrijp het niet waarom het soms wel gaat en dan weer niet.
is niet logisch...
als ik als provider kies : SIP DDI LINE en dan hetzelfde invul maar moet dan ook DDI offset en switchboard extention gaan invullen....
als ik dat doe : dan maakt ie 2 telephone numbers aan....waarvan er 1 online gaat (groen).
ik begrijp er niets meer van .....
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
ik ga even verder met testen.
in de event log van de fritzbox in de ardennen, die wil connecteren met de fritzbox in Aalter staat dus constant :
Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
Waarom reageert de remote site niet ? Ik tik de juiste dns naam in.
Is het noodzakelijk de LINE SETTINGS te wijzigen ?
Use a separate connection (PVC) for Internet telephony
The information required for the separate telephone connection is supplied by your Internet provider.
Enter the values for the ATM settings.
VPI
VCI
Is account information required?
Yes
No
Select this option only if you do not require account data for the separate telephone connection.
Obtain the IP address automatically (DHCP)
Configure the IP address manually
Enter the protocol used
Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
Routed IP LLC NLPID (ISO)
Routed IP LLC Snap
Routed IP Raw
IP address . . .
Subnet mask . . .
Default gateway . . .
Primary DNS se
of moet er op de remote fritzbox een port forwarding gebeuren of zo ?
ik krijg constant TIMEOUTS ...
in de event log van de fritzbox in de ardennen, die wil connecteren met de fritzbox in Aalter staat dus constant :
Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
Waarom reageert de remote site niet ? Ik tik de juiste dns naam in.
Is het noodzakelijk de LINE SETTINGS te wijzigen ?
Use a separate connection (PVC) for Internet telephony
The information required for the separate telephone connection is supplied by your Internet provider.
Enter the values for the ATM settings.
VPI
VCI
Is account information required?
Yes
No
Select this option only if you do not require account data for the separate telephone connection.
Obtain the IP address automatically (DHCP)
Configure the IP address manually
Enter the protocol used
Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
Routed IP LLC NLPID (ISO)
Routed IP LLC Snap
Routed IP Raw
IP address . . .
Subnet mask . . .
Default gateway . . .
Primary DNS se
of moet er op de remote fritzbox een port forwarding gebeuren of zo ?
ik krijg constant TIMEOUTS ...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat je het te ver zoekt ....
Ergens maak je een foutje
Ik wil het gerust eens nakijken (via remote toegang) .
Ergens maak je een foutje
Ik wil het gerust eens nakijken (via remote toegang) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
Philippe heeft het nagekeken via teamviewer en is er ook niet in geslaagd de remote telefoon te koppelen aan de telefoon thuis.
(Hartelijke dank aan Philippe !!!)
Op de fritzbox(remote) krijgen we telkens de foutmelding dat de fritzbox thuis NIET ANTWOORT.
Het gekke was ook, als philippe de SECURITY wou bekijken in de DIAGNOSTICs menu, dat die NIET te voorschijn kwam op de fritzbox thuis ?
Zou dat er iets mee te maken hebben ? BUG in de beta versie ?
De info over de fritzbox thuis is :
Fritzos : 06.98-48487 BETA
(Hartelijke dank aan Philippe !!!)
Op de fritzbox(remote) krijgen we telkens de foutmelding dat de fritzbox thuis NIET ANTWOORT.
Het gekke was ook, als philippe de SECURITY wou bekijken in de DIAGNOSTICs menu, dat die NIET te voorschijn kwam op de fritzbox thuis ?
Zou dat er iets mee te maken hebben ? BUG in de beta versie ?
De info over de fritzbox thuis is :
Fritzos : 06.98-48487 BETA
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
ok...goed idee.
ik heb een ticket geopend bij hen en het probleem zo goed mogelijk proberen beschrijven.
en dit is hun antwoord :
Goedendag meneer ,
Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.
Natuurlijk kunt u altijd een Beta-firmware gebruiken.
U kunt ons ook via het betreffende formulier via de Website
een feedback geven.
Helaas bieden wij geen support voor het gebruik van een beta-firmware.
In onze support wordt allen de actuele Firmware ondersteunt.
U kunt natuurlijk altijd weer de ondersteunde firmware inspelen,
Kijk hiervoor in de Handleiding die u bij het installeren van de beta ontvangen hebt.
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Jürgen Wienand (AVM Support)
ik heb een ticket geopend bij hen en het probleem zo goed mogelijk proberen beschrijven.
en dit is hun antwoord :
Goedendag meneer ,
Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.
Natuurlijk kunt u altijd een Beta-firmware gebruiken.
U kunt ons ook via het betreffende formulier via de Website
een feedback geven.
Helaas bieden wij geen support voor het gebruik van een beta-firmware.
In onze support wordt allen de actuele Firmware ondersteunt.
U kunt natuurlijk altijd weer de ondersteunde firmware inspelen,
Kijk hiervoor in de Handleiding die u bij het installeren van de beta ontvangen hebt.
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Jürgen Wienand (AVM Support)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb dat hier ook met de BETA.Stefaand schreef:Het gekke was ook, als philippe de SECURITY wou bekijken in de DIAGNOSTICs menu, dat die NIET te voorschijn kwam op de fritzbox thuis ? Zou dat er iets mee te maken hebben ? BUG in de beta versie ?
Fritzos : 06.98-48487 BETA
Misschien wil AVM niet dat je weet via welke poort ze meekijken op hun Beta versies .
Dat is inderdaad zo, en staat in de voorwaarden die je moet aantikken voor je de Beta kan downloaden .Stefaand schreef:Helaas bieden wij geen support voor het gebruik van een beta-firmware.
In onze support wordt allen de actuele Firmware ondersteunt.
Inderdaad niet aan de praat gekregen, mijn reputatie als FritzBox goeroe naar de vaantjes .Stefaand schreef:Philippe heeft het nagekeken via teamviewer en is er ook niet in geslaagd de remote telefoon te koppelen aan de telefoon thuis.
Ik heb Stefaand (en iedereen die een FritzBox heeft op meerdere locaties heeft) aangeraden om de FritzBoxen met elkaar te verbinden via een permanente LAN_LAN VPN. Hiervoor moeten echter de lokale netwerk ranges verschillend zijn, je moet dus één van beide Fritzen in een ander subnet steken (vb 192.168.1.0/24 en 192.168.2.0/24).
Ik begrijp de terughoudendheid voor deze oplossing, als je op beide locaties een uitgebreid netwerk hebt, met een aantal vaste IP adressen, die je dan stuk voor stuk moet aanpassen, maar die miserie is slechts éénmalig.
Via deze VPN kan je altijd toestellen op de andere locatie bereiken, geen Teamviewer nodig, of een PC die hiervoor moet blijven draaien, telefonie tussen beide is "intern" (via de VPN tunnel), off-site back-ups, enz ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
tja de mensen van support van AVM weten het ook niet hoe het komt.
het zou best kunnen dat het enkel over VPN gaat.
Maar ja het was het proberen waard.
Misschien kan het wel in de volgende release van de firmware ? Who knows ?
het zou best kunnen dat het enkel over VPN gaat.
Maar ja het was het proberen waard.
Misschien kan het wel in de volgende release van de firmware ? Who knows ?
-
- Pro Member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Hoi Stefaan,
In de discussie wou ik nog even vragen: heeft u uiteindelijk van Scarlet voor uw tweede verblijf de login gegevens gekregen?
Of heeft u EDPnet genomen?
Met vriendelijke groet
In de discussie wou ik nog even vragen: heeft u uiteindelijk van Scarlet voor uw tweede verblijf de login gegevens gekregen?
Of heeft u EDPnet genomen?
Met vriendelijke groet