Ik heb een vreemd probleem op verschillende iPhones met verschillende simkaarten.
Als aanbieder staat terug Mobistar vermeld in plaats van Orange.
Linksboven krijg ik weliswaar Orange B te zien, maar als aanbieder in instellingen staat Mobistar.
Ook als ik manueel netwerk wil selecteren krijg ik de keuze voor Mobistar ipv Orange.
Zie eerste twee screenshots.
Dit is zo op verschillende toestellen in huis, allen met nieuwe Orange simkaart. Zelfs een nieuwe tempo aangeschaft om ook eens te testen en is ook het geval op een volledig nieuw nummer.
Met een ander toestel met Proximus simkaart beschikbare netwerken laten kiezen, en daar zie ik dan wel Orange B als netwerk. (screenshot 3)
Ook met simkaart in een Samsung toestel komt de naam Mobistar tevoorschijn bij kiezen van beschikbare netwerken, dus lijkt me niet toestel of ios gebonden.
Vervelend vooral in combinatie met carkit van auto die dan Mobistar toont ipv Orange.
Het heeft geen impact op dagelijks gebruik qua netwerk en of snelheid, maar ik ik vind het persoonlijk gewoon vervelend om dit zo te zien, zijn zo van die kleine dingen die me toch wel irriteren
Heeft er nog iemand die voor, of ooit voorgehad heeft en een oplossing kent?
Ook gemeld via klantendienst Orange maar die begrepen niet helemaal denk ik en konden me niet verder helpen.
aanbieder terug weergegeven als Mobistar ipv Orange
-
- Plus Member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
is het toevallig nog een Mobistar sim-kaart dat ge hebt ipv een orange kaart? Had da ook toen 't pas verandert was van Mobistar naar Orange. M'n oud toestel gaf telkens mobistar aan totdat ik een nieuwe simkaart was gaan halen wegens nieuw toestel. Sindsdien enkel orange zichtbaar.
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
- Twitter: coolbram
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Hebben Orange-simkaarten. Zelf nieuwe startsim van Tempo touch in Orange verpakking getest en hebben zelfde voor.PHENOM schreef:is het toevallig nog een Mobistar sim-kaart dat ge hebt ipv een orange kaart?
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
- Twitter: coolbram
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Ik dacht ook eerst aan een iOs issue, maar na een test op een samsung had ik hetzelfde voor: ook hier werd opnieuw de naam Mobistar vermeld.Didymus schreef:Zit die mapping van het mobile network code naar de naam niet in iOS ingebakken?
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20 nov 2017, 21:01
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Onlangs Orange klant geworden met nieuwe simkaart en bij mij staat er overal Mobistar. Zelfs linksbovenaan het scherm.
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Hier ook op mijn iPhone 6s Mobistar bij aanbieder.
Vreemde is dat op mijn vrouw haar toestel iPhone 5s wel Orange staat.
Simkaarten zijn even oud.
Ik dacht bij een carrierupdate zal dit wel verdwijnen, helaas niet gebeurd.
Vreemde is dat op mijn vrouw haar toestel iPhone 5s wel Orange staat.
Simkaarten zijn even oud.
Ik dacht bij een carrierupdate zal dit wel verdwijnen, helaas niet gebeurd.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
- Twitter: coolbram
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
heb hiervoor meerdere contacten gehad met medewerkers van Orange.
Blijkbaar is het vooral simkaart afhankelijk.
Sommige reeksen van simkaarten zouden dit probleem hebben, los van hun branding met ofwel Orange of Mobistar logo.
In begin van rebranding pasten ze systematisch (binnen de 24u) deze simkaarten aan via een OTA-update.
Blijkbaar nu niet meer, maar mijn contacten konden me geen specifiekere info geven.
Op mijn abo's ondertussen wel in orde na nogmaals een simswap.
Zelfde nummer, zelfde toestel maar met andere simkaart.
Blijkbaar is het vooral simkaart afhankelijk.
Sommige reeksen van simkaarten zouden dit probleem hebben, los van hun branding met ofwel Orange of Mobistar logo.
In begin van rebranding pasten ze systematisch (binnen de 24u) deze simkaarten aan via een OTA-update.
Blijkbaar nu niet meer, maar mijn contacten konden me geen specifiekere info geven.
Op mijn abo's ondertussen wel in orde na nogmaals een simswap.
Zelfde nummer, zelfde toestel maar met andere simkaart.