Telecomaanbieder Proximus stopt met het idee van de zero rating, waarbij het bedrijf aan gebruikers geen mobiele data aanrekent voor bepaalde gesponsorde applicaties. Dat meldt de krant De Tijd. De verwachte oorzaak zijn de strengere Europese regels die gesponsorde apps verbieden.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/pro ... 53179.html
Proximus stopt met gesponsorde mobiele data
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nee, dat is net wat er stopt... je keuze van favoriete app was op basis van gesponsorde mobiele data.Kenniey schreef:Maar ze gaan dan wel verder met de onbeperkte data voor je favoriete app in hun Tuttimus?
Dit heeft ALLES met netneutraliteit te maken die zegt dat je iedere dienst gelijkwaardig behandelt... al zag Proximus en het BIPT dit anders, men vertraagde namelijk de concurrentie niet (dus op netwerk niveau was er geen verschil) maar gaf sommige data dus wel gratis (wat wel zorgt dat je ze volledig blokkeerd als je limiet bereikt is).petrol242 schreef:Heeft dat ook niet met netneutraliteit te maken?
-
- Premium Member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
"Drie jaar geleden konden de 50.000 klanten van Proximus tijdens een experiment kosteloos gebruik maken van bepaalde mobiele apps zoals Messenger en de app van de NMBS."
Ik zie de NMBS app niet bij de favoriete apps staan, lijkt me dat dit hier los van staat en het ging over een bepaalde test die nu niet meer verder gaat.
Lijkt me dat dit 2 aparte dingen zijn?
Ik zie de NMBS app niet bij de favoriete apps staan, lijkt me dat dit hier los van staat en het ging over een bepaalde test die nu niet meer verder gaat.
Lijkt me dat dit 2 aparte dingen zijn?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De NMBS app heb ik nooit gratis geweten. Wel messenger, facebook, pokemon, ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zoals je in het artikel kan lezen zijn dit twee gelijkaardige projecten geweest.
In de eerste test waren het x-aantal apps, in de tweede versie was het een keuze van favoriete app.
In de eerste test waren het x-aantal apps, in de tweede versie was het een keuze van favoriete app.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Mooie zaak voor de netneutraliteit. Het is beter dat ze focussen op het betaalbaar aanbieden van meer GB's dan zulke onzin.
Maar of ze er echt mee stoppen omwille van de netneutraliteit betwijfel ik.
In hetzelfde artikel:
Maar of ze er echt mee stoppen omwille van de netneutraliteit betwijfel ik.
In hetzelfde artikel:
En dit is allemaal gebeurd nadat het BIPT geen probleem zag. Ik denk dus eerder aan tegenvallende verwachtingen, wat die ook moge wezen. Anders zouden ze er wel mee doorgaan tot het expliciet verboden word.Vorig jaar nog gebruikte Proximus het idee van zero rating in een ander verdienmodel met zijn 'My Apps Space'-applicatie.
...
Na de zes maanden durende testfase van 'My Apps Space' werd het model in alle stilte afgevoerd.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik kan alléén maar hopen dat bedrijven zich niet hebben laten overhalen om dit te sponseren... anders is er misschien geen weg meer terug.MaT schreef:Ik denk dus eerder aan tegenvallende verwachtingen, wat die ook moge wezen.
Ik denk dat de klanten de telecom bedrijven al meer dan genoeg zelf "sponseren".