BBOX vervangen door Fritzbox ? Mogelijk ?
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
Allo,
ik heb in onze nieuw verblijf een bbox (3 denk ik, o-box staat er op).
Maar ik kan dus niet inloggen als administrator om mijn username@SCARLET en paswoord te weten te komen.
mijn vraag : zit ik dus vast aan die bbox of is er toch een manier om hem te vrervangen door een fritzbox ?
dank,
Stefaan
ik heb in onze nieuw verblijf een bbox (3 denk ik, o-box staat er op).
Maar ik kan dus niet inloggen als administrator om mijn username@SCARLET en paswoord te weten te komen.
mijn vraag : zit ik dus vast aan die bbox of is er toch een manier om hem te vrervangen door een fritzbox ?
dank,
Stefaan
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De wettelijke weg:
Klacht bij Scarlet ==> Klacht bij Ombudsman Telecom
Verklaar bij de procedure bij de Ombudsman Telecom uitdrukkelijk dat je een compatibele Fritz!Box 7360 of 7490 in België hebt gekocht en dat Scarlet weigert de logingegevens van de internetverbinding mee te delen.
Klacht bij Scarlet ==> Klacht bij Ombudsman Telecom
Verklaar bij de procedure bij de Ombudsman Telecom uitdrukkelijk dat je een compatibele Fritz!Box 7360 of 7490 in België hebt gekocht en dat Scarlet weigert de logingegevens van de internetverbinding mee te delen.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
En ik wacht nog steeds op mijn login gegevens.
ik moet volgens scarlet EVEN GEDULD OEFENEN....ze zijn bezig met mijn dossier ????
dat duurt toch wel lang hoor om gewoon mijn username en paswoord te geven.
man man man....
ik moet volgens scarlet EVEN GEDULD OEFENEN....ze zijn bezig met mijn dossier ????
dat duurt toch wel lang hoor om gewoon mijn username en paswoord te geven.
man man man....
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
zo, we hebben nog een keer de ombudsman gecontacteerd, want deze had in zijn mail naar scarlet vermeldt dat ze 10 dagen de tijd hadden om mij de inlog gegevens mede te delen.
Nog steeds geen antwoord.
Nog steeds geen antwoord.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De 10 dagen (werkdagen?) zijn nog niet voorbij?Stefaand schreef:zo, we hebben nog een keer de ombudsman gecontacteerd, want deze had in zijn mail naar scarlet vermeld dat ze 10 dagen de tijd hadden om mij de inlog gegevens mede te delen...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Vermoedelijk gaat het over scarlet trio. Topic verplaatsen naar Scarlet ?
Hou je ons op de hoogte van het vervolg met scarlet?
@ geert-jan, dit is geen kwestie van klanten als 'vuil' te behandelen.
De Voip gegevens werden eerder al achtergehouden door de meeste isp. Met de reden dat er dan geen nomadisch nummer van kan gemaakt worden en dat de hulpdiensten dus een adres hebben. Maar ik zou niet kunnen bevestigen of dit nu technisch inderdaad een issue is of dat dit eerder een financiële maatregel is.
Wat betreft het niet vrijgeven van internet gegevens daarvoor zie ik geen enkel technische reden. Helaas het gevolg van de mensen die liever hun hardware en intern netwerk 'uit handen geven' aan de ISP.
Hou je ons op de hoogte van het vervolg met scarlet?
@ geert-jan, dit is geen kwestie van klanten als 'vuil' te behandelen.
De Voip gegevens werden eerder al achtergehouden door de meeste isp. Met de reden dat er dan geen nomadisch nummer van kan gemaakt worden en dat de hulpdiensten dus een adres hebben. Maar ik zou niet kunnen bevestigen of dit nu technisch inderdaad een issue is of dat dit eerder een financiële maatregel is.
Wat betreft het niet vrijgeven van internet gegevens daarvoor zie ik geen enkel technische reden. Helaas het gevolg van de mensen die liever hun hardware en intern netwerk 'uit handen geven' aan de ISP.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
tja we zijn al jaaaaaren bij scarlet en we hebben 2 abonnementen.
We zijn dus dubbel klant en toch worden wij zo behandeld.
De helpdesk, daar bel ik niet meer naar. Die mensen weten echt van niets.
Ik wou laatst iets vragen over port forwarding.
Het was stil aan de lijn van de helpdesk.
Ik vroeg"weet u wat portforwarding is?"......"nee dat weet ik niet" was het antwoord en vervolgde de persoon, "wij supporteren dat niet".
Tja, ik heb dan maar direct ingehaakt.
We zijn dus dubbel klant en toch worden wij zo behandeld.
De helpdesk, daar bel ik niet meer naar. Die mensen weten echt van niets.
Ik wou laatst iets vragen over port forwarding.
Het was stil aan de lijn van de helpdesk.
Ik vroeg"weet u wat portforwarding is?"......"nee dat weet ik niet" was het antwoord en vervolgde de persoon, "wij supporteren dat niet".
Tja, ik heb dan maar direct ingehaakt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ben curieus of ge ze zult krijgen de login gegevens. Er zijn hier wel al wat topics dat er geen login gegevens meer verkregen kunnen worden. Wat belachelijk is, wij gebruiken een Fritzbox thuis op Scarlet, maar wij konden in de tijd van het overschakelen nog zelf onze login gegevens kiezen dus geluk op dat vlak.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
ja op abonement 1 hebben wij ook de login gegevens en daar heb ik een Netgear router staan.
Maar ik wil op site 2 een fritzbox zetten.
Maar als we die niet krijgen is het simpel hoor, dan zoeken we een andere provider voor de 2 abonnementen.
Maar ik wil op site 2 een fritzbox zetten.
Maar als we die niet krijgen is het simpel hoor, dan zoeken we een andere provider voor de 2 abonnementen.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
ik heb ondertussen al eens naar de helpdesk gebeld en ze weigeren de login gegevens te geven.
Ik heb de ombudsman nogmaals gemaild.
De helpdesk is heel erg arrogant. ik zei hun dat wij DUBBEL klant zijn (2 aansluitingen) en van 1 aansluiting hebben wij de login gegevens.
Waarom krijgen we die niet van de 2de aansluiting ?
Sommige zeggen hier van provider te veranderen ? Wat stellen jullie voor ? Een goede en betrouwbare provider met een GOEDE en BELEEFDE helpdesk waar men bv wel weet wat portforwarding is (want de scarlet helpdesk weet dat niet).
en WETTELIJK gezien hebben wij het RECHT volgende europese wetgeving onze modem login gegevens te verkrijgen.
Wat kan ik nog doen om mijn RECHT te verkrijgen ? Of is er hier iemand van scarlet die mij wel wil helpen ?
Ik heb de ombudsman nogmaals gemaild.
De helpdesk is heel erg arrogant. ik zei hun dat wij DUBBEL klant zijn (2 aansluitingen) en van 1 aansluiting hebben wij de login gegevens.
Waarom krijgen we die niet van de 2de aansluiting ?
Sommige zeggen hier van provider te veranderen ? Wat stellen jullie voor ? Een goede en betrouwbare provider met een GOEDE en BELEEFDE helpdesk waar men bv wel weet wat portforwarding is (want de scarlet helpdesk weet dat niet).
en WETTELIJK gezien hebben wij het RECHT volgende europese wetgeving onze modem login gegevens te verkrijgen.
Wat kan ik nog doen om mijn RECHT te verkrijgen ? Of is er hier iemand van scarlet die mij wel wil helpen ?
- serialchiller
- Premium Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
EDPnet is vlot de beste VDSL2-provider volgens mij.
Voor ongeveer hetzelfde bedrag als "internet loco" bij Scarlet krijg je bij EDPnet "VDSL XL", écht zonder downloadlimiet én mogelijk (afhankelijk van de afstand van je lijn tot de straatkast) het dubbel van de snelheid.
Voor ongeveer hetzelfde bedrag als "internet loco" bij Scarlet krijg je bij EDPnet "VDSL XL", écht zonder downloadlimiet én mogelijk (afhankelijk van de afstand van je lijn tot de straatkast) het dubbel van de snelheid.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
en heb je bij EDPnet ook vrije modem keuze ? Krijg je je login gegevens en zo ?
Ja dan is het simpel he....
dan gaan we deze 2 aansluitingen opzeggen en naar EDPnet overstappen.
de helpdesk zal ook wel beter zijn, want ja, het is gekend.....gelukkig hebben we ze niet veel nodig.
Ja dan is het simpel he....
dan gaan we deze 2 aansluitingen opzeggen en naar EDPnet overstappen.
de helpdesk zal ook wel beter zijn, want ja, het is gekend.....gelukkig hebben we ze niet veel nodig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Bij edpnet kan je een fritzbox gebruiken en krijg je normaal alles om te configureren van edpnet..
Ik dacht zeker de 7430, 7360 v2, 7490.
Ook een persoonlijkere helpdesk maar wel minder open dan Scarlet bv.
Ik dacht zeker de 7430, 7360 v2, 7490.
Ook een persoonlijkere helpdesk maar wel minder open dan Scarlet bv.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
ja maar wat heb je aan een winkel die altijd open is maar niets weet ?
Daar heb je niets aan.
ja wij gaan eens kijken bij EDPnet dan of we kunnen overstappen...
Bedankt voor de info alvast.
ik heb hen de situatie al doorgemaild naar EDPnet en ze gaan me contacteren.
ik heb op EDPnet even gechecked wat de download snelheid is op mijn aansluiting.
Dat komt neer op 100 Mbit !! en ik heb nu amper 20 bij scarlet !!
Daar heb je niets aan.
ja wij gaan eens kijken bij EDPnet dan of we kunnen overstappen...
Bedankt voor de info alvast.
ik heb hen de situatie al doorgemaild naar EDPnet en ze gaan me contacteren.
ik heb op EDPnet even gechecked wat de download snelheid is op mijn aansluiting.
Dat komt neer op 100 Mbit !! en ik heb nu amper 20 bij scarlet !!
Laatst gewijzigd door TiTanium 16 jan 2018, 18:22, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Rood is voorbehouden voor de crew.
Reden: Rood is voorbehouden voor de crew.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De vraag is natuurlijk wat een "compatibele" Fritz!Box is ...raf1 schreef:Verklaar bij de procedure bij de Ombudsman Telecom uitdrukkelijk dat je een compatibele Fritz!Box 7360 of 7490 in België hebt gekocht en dat Scarlet weigert de logingegevens van de internetverbinding mee te delen.
- - In principe zijn alle VDSL2 modems die aan de specificaties voldoen (ITU-T G.993.5 ?) compatibel met het Proximus VDSL2 netwerk.
- Wat betreft de whitelist, deze is bij mijn weten nog nooit officieel gecommuniceerd.
- We weten enkele dat een aantal FritzBoxen - op initiatief van EDPNET - door Proximus goedgekeurd werden (voor EDPNet klanten).
Is dat zo?Stefaand schreef:en WETTELIJK gezien hebben wij het RECHT volgende europese wetgeving onze modem login gegevens te verkrijgen.
Zolang dit niet omgezet is in Belgische wetgeving kan de Ombudsman daar weinig aan doen, denk ik
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
Philippe,
ik denk dat ik overstap op EDP net hoor.
Al dat gedoe.
de VDSL lijn in de 2de site ligt er al weer uit en ja de VDSL lijn komt NIET automatisch online.
Ik moet de modem gaan resetten maar dat is 2 uur rijden van hier.
Ik heb EDPnet gecontacteerd en hun gevraagd mij te helpen met de omschakeling.
We zijn het moe met scarlet. Het is altijd wat.
ik denk dat ik overstap op EDP net hoor.
Al dat gedoe.
de VDSL lijn in de 2de site ligt er al weer uit en ja de VDSL lijn komt NIET automatisch online.
Ik moet de modem gaan resetten maar dat is 2 uur rijden van hier.
Ik heb EDPnet gecontacteerd en hun gevraagd mij te helpen met de omschakeling.
We zijn het moe met scarlet. Het is altijd wat.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dit staat al meer dan 3 jaar in de Belgische wet: artikel 36 van de Wet op de elektronische communicatie. Kan je ook vermelden bij de procedure bij de ombudsman:philippe_d schreef:Zolang dit niet omgezet is in Belgische wetgeving kan de Ombudsman daar weinig aan doen, denk ik
bron: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... o=1#Art.36Art. 36.§ 1. Apparatuur die voldoet aan de wettelijke voorwaarden, mag worden aangesloten op de daartoe geschikte interfaces.
Een operator van een openbaar elektronische-communicatienetwerk mag een dergelijke aansluiting niet om technische redenen weigeren.
[1 Een fabrikant of een persoon die verantwoordelijk is voor het op de Belgische markt brengen van apparatuur mag niet zonder technische redenen verhinderen of bemoeilijken dat op alle daartoe geschikte interfaces zulke apparatuur wordt aangesloten en gebruik maakt van radiofrequenties waarvoor gebruiksrechten zijn toegekend door het Instituut overeenkomstig artikel 18.]1
§ 2. Het gebruik alsook de commercialisering van apparatuur die voldoet aan de wettelijke voorwaarden en toch schade toebrengt aan het netwerk, de werking ervan schaadt, of schadelijke storing veroorzaakt, kan overeenkomstig de nadere regels vastgesteld door de Koning, na advies van het Instituut, worden beperkt of verboden.
Zolang niemand klaagt, blijven de duopolisten met de klanten hun voeten spelen.
Je moet natuurlijk wel Scarlet 10 werkdagen tijd geven om te antwoorden, Scarlet heeft de klacht van de ombudsman op donderdag 4 januari ontvangen, dus ten laatste vrijdag 19 januari moet Scarlet antwoorden.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
we wachten dus af tot 19 januari.
Ondertussen ligt mijn 2de site er al 3 uur uit.
De VDSL lijn daar komt NIET automatisch online. (ligt dat aan die modem van scarlet ?, hier heb ik dat nooit maar ik heb een netgear device hier)
Ik heb daarvoor een stroomonderbreker tussen gezet die dus om 04:00 am de stroom van de modem onderbreekt en dan 04:01 weer onder stroom komt te staan en dan komt normaal gezien de vdsl lijn weer online.
Hier in mijn andere site waar ik vdsl heb heb ik nooit zoiets.
En ja...even naar daar rijden om de modem te resetten zit er niet in want het is 2 uur rijden.
Ondertussen ligt mijn 2de site er al 3 uur uit.
De VDSL lijn daar komt NIET automatisch online. (ligt dat aan die modem van scarlet ?, hier heb ik dat nooit maar ik heb een netgear device hier)
Ik heb daarvoor een stroomonderbreker tussen gezet die dus om 04:00 am de stroom van de modem onderbreekt en dan 04:01 weer onder stroom komt te staan en dan komt normaal gezien de vdsl lijn weer online.
Hier in mijn andere site waar ik vdsl heb heb ik nooit zoiets.
En ja...even naar daar rijden om de modem te resetten zit er niet in want het is 2 uur rijden.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bedankt voor deze info.raf1 schreef:§ 2. Het gebruik alsook de commercialisering van apparatuur die voldoet aan de wettelijke voorwaarden en toch schade toebrengt aan het netwerk, de werking ervan schaadt, of schadelijke storing veroorzaakt, kan ..... worden beperkt of verboden.
In klare taal wil dat eigenlijk zeggen dat er geen whitelist zou mogen zijn, maar een blacklist (van modems die niet voldoen) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Eigenlijk erg dat de consument dat zelf moet liggen aankaarten. Whitelists, verborgen logins, dicht getimmerde dozen... Waar hebben wij in godsnaam nog een BIPT voor?
Misschien kruip ik ook nog eens achter mijn klavier om die "whitelist" toestand bij de Ombudsman aan te klagen. En ik kan alleen maar Scarlet gebruikers aanraden om hetzelfde te doen met betrekking tot die logingegevens.
Misschien kruip ik ook nog eens achter mijn klavier om die "whitelist" toestand bij de Ombudsman aan te klagen. En ik kan alleen maar Scarlet gebruikers aanraden om hetzelfde te doen met betrekking tot die logingegevens.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik weet sinds een tweetal weken dat mijn broer ook bij Scarlet is voor tv en internet. Ook hij kan niet langer zijn Fritzbox gebruiken omdat hij geen inlog gegevens heeft/krijgt waardoor hij verplicht is om de modem te gebruiken die door Scarlet ter beschikking werd gesteld. Wat een middeleeuwse toestanden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Topic veranderd naar scarlet, dit heeft niks met Proximus te maken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
mij werd aangeraden de ombudsman de contacteren en dat heb ik gedaan.Jack Daniels schreef:Ik weet sinds een tweetal weken dat mijn broer ook bij Scarlet is voor tv en internet. Ook hij kan niet langer zijn Fritzbox gebruiken omdat hij geen inlog gegevens heeft/krijgt waardoor hij verplicht is om de modem te gebruiken die door Scarlet ter beschikking werd gesteld. Wat een middeleeuwse toestanden.
die heeft prompt een klacht neergelegd bij scarlet en normaal zijn ze wettelijk verplicht die pppoe gegevens door te geven.
Dus leg aub klacht neer want dat zouden meer mensen moeten doen.
Ik ben nu wat aan het experimenteren met mijn huidige VDSL gegevens op de Fritzbox (toen ik nog de gegevens kon krijgen van Scarlet), maar ik krijg geen connectie met het internet. Wat doe ik fout ? DSL staat wel groen, maar geen connectie met het internet.
Moet er achter de username nog altijd @SCARLET geplaatst worden en zijn er bepaalde settings die ik nog moet aanpassen. Ik kies hier voor Scarlet VDSL en Annex-A.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Dat het een onderdeel is van Px weet iedereen. Maar het probleem zit bij het zusterbedrijf scarlet...
graag terug ontopic blijven aub.
graag terug ontopic blijven aub.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Achter de username moet inderdaad @SCARLETStefaand schreef:Ik ben nu wat aan het experimenteren met mijn huidige VDSL gegevens op de Fritzbox (toen ik nog de gegevens kon krijgen van Scarlet), maar ik krijg geen connectie met het internet. Wat doe ik fout ? DSL staat wel groen, maar geen connectie met het internet.
Moet er achter de username nog altijd @SCARLET geplaatst worden en zijn er bepaalde settings die ik nog moet aanpassen. Ik kies hier voor Scarlet VDSL en Annex-A.
Wat betreft Annex:
- - bij ADSL2+ op een analoge lijn, of op internet zonder vaste lijn: Annex A
- bij ADSL2+ op een ISDN lijn: Annex B
- bij VDSL2 op een Ikanos DSLAM: Annex B
- bij VDSL2 op een Broadcom DSLAM (vectoring): Annex A of B
Het business model van Scarlet is low cost en standaardisatie.Stefaand schreef:ja op abonement 1 hebben wij ook de login gegevens en daar heb ik een Netgear router staan.
Maar ik wil op site 2 een fritzbox zetten.
Maar als we die niet krijgen is het simpel hoor, dan zoeken we een andere provider voor de 2 abonnementen.
Lastige klanten (zoals klanten die een FritzBox willen gebruiken) zijn ze liever kwijt, want die zorgen alleen voor meer werk en kosten (helpdesk).
Het niet willen vrijgeven van PPPoE login behoort tot die strategie.
Hopelijk heb je success met jouw klacht naar het BIPT
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
en wij krijgen zonet een telefoon van scarlet om een afspraak te maken voor de aansluiting van ons internet ??????
Knettergek gewoon.
zien zij dan niet in de computer dat wij reeds 5 maanden betaald hebben en dat de aansluiting al gebeurd is ?
Het lijkt wel faulty towers....
ik begrijp die mensen niet hoor.
P.S.: Het kan nog gekker. Mijn vriend heeft gechat met Scarlet via facebook en dit is de transcript:
-----------------------
Vraag aan Scarlet:
Beste, mag ik u vragen om eerst in de database te kijken vooraleer te bellen om een "afspraak met de monteur" te maken. Ik heb al sinds september een aansluiting in mijn buitenverblijf in Froidchapelle en plotseling heeft het call center mij gebeld om dringend een afspraak te maken voor de aansluiting. Het lijkt Faulty Towers wel.
Antwoord Scarlet:
Beste,
Zou je ons een klantnummer door kunnen geven? Zo kunen we de afspraak in plannen.
Als je het klantnummer niet weet, gelieve dan het gsm-nummer door te geven waarmee de registratie is gedaan.
Mvg.
Scarlet
---------------------
Moet er nog water zijn ???
Knettergek gewoon.
zien zij dan niet in de computer dat wij reeds 5 maanden betaald hebben en dat de aansluiting al gebeurd is ?
Het lijkt wel faulty towers....
ik begrijp die mensen niet hoor.
P.S.: Het kan nog gekker. Mijn vriend heeft gechat met Scarlet via facebook en dit is de transcript:
-----------------------
Vraag aan Scarlet:
Beste, mag ik u vragen om eerst in de database te kijken vooraleer te bellen om een "afspraak met de monteur" te maken. Ik heb al sinds september een aansluiting in mijn buitenverblijf in Froidchapelle en plotseling heeft het call center mij gebeld om dringend een afspraak te maken voor de aansluiting. Het lijkt Faulty Towers wel.
Antwoord Scarlet:
Beste,
Zou je ons een klantnummer door kunnen geven? Zo kunen we de afspraak in plannen.
Als je het klantnummer niet weet, gelieve dan het gsm-nummer door te geven waarmee de registratie is gedaan.
Mvg.
Scarlet
---------------------
Moet er nog water zijn ???
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
In Aalter hebben we de door Scarlet standaard geleverde BBox vervangen door een betere Fritzbox 7490.
Installatie is goed gelukt en ook de VOIP is goed ingesteld. We hadden bij de test een snelheid van meer dan 30 Mb/s met die Fritzbox. Een paar dagen later is de snelheid nog maar iets boven de 7 Mb/s, terwijl we nog niet tegen onze limiet zitten van 500 GB/maand voordat ze de snelheid terugschroeven naar 7 Mb/s
Is dit normaal. Ik krijg allerlei complottheorieën in mijn hoofd dat ze mij willen boycotten en de datakraan flink hebben dicht gedraaid, vanwege te ambetant te zijn voor Scarlet .
Volgens het dataverbruik van mijn appartement als mijn chalet haal ik de verte niet die 500 GB limiet. Normaal gezien had ik met die oude BBox zelfs bijna 50 Mb/s in mijn chalet, nu nog maar 7 Mb/s met de Fritzbox 7490. En dat terwijl een paar dagen geleden die snelheid een veelvoud hoger lag (dus juist instellingen, geen veranderingen) en bovendien mijn limiet van 500 GB/maand nog niet is overschreden voordat ik afgeknepen zou moeten worden naar deze lagere snelheid.
Wie kan mij helpen ???
Installatie is goed gelukt en ook de VOIP is goed ingesteld. We hadden bij de test een snelheid van meer dan 30 Mb/s met die Fritzbox. Een paar dagen later is de snelheid nog maar iets boven de 7 Mb/s, terwijl we nog niet tegen onze limiet zitten van 500 GB/maand voordat ze de snelheid terugschroeven naar 7 Mb/s
Is dit normaal. Ik krijg allerlei complottheorieën in mijn hoofd dat ze mij willen boycotten en de datakraan flink hebben dicht gedraaid, vanwege te ambetant te zijn voor Scarlet .
Volgens het dataverbruik van mijn appartement als mijn chalet haal ik de verte niet die 500 GB limiet. Normaal gezien had ik met die oude BBox zelfs bijna 50 Mb/s in mijn chalet, nu nog maar 7 Mb/s met de Fritzbox 7490. En dat terwijl een paar dagen geleden die snelheid een veelvoud hoger lag (dus juist instellingen, geen veranderingen) en bovendien mijn limiet van 500 GB/maand nog niet is overschreden voordat ik afgeknepen zou moeten worden naar deze lagere snelheid.
Wie kan mij helpen ???
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je bent dus inderdaad - op beide locaties - op een fallback profiel gevallen.Stefaand schreef:IEen paar dagen later is de snelheid nog maar iets boven de 7 Mb/s, terwijl we nog niet tegen onze limiet zitten van 500 GB/maand voordat ze de snelheid terugschroeven naar 7 Mb/s ...
Wie kan mij helpen ???
Jammer, want dat had je kunnen vermijden, op het Forum is hier toch al herhaaldelijk vermeld dat enige goedgekeurde Firmware de 06.52 is.
Als je een recentere Firmware wil gebruiken (06.80, 06.83, 06.84) dan moet je de FritzBox instellen om de "oude driver" te gebruiken.
Ga naar Internet > DSL Information > Line Settings > DSL Version
Hier de optie aantikken "Use previous driver"
Pas Op
Je komt niet automatisch terug op je normaal profiel. Hiervoor moet je een TBF lanceren (0800 22424)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Check de firmware versie. In principe moet het een Belgische versie zijn: http://download.avm.de/fritzbox/fritzbo ... /fritz.os/
Check de DSL versie: http://fritz.box/?lp=dslOv
Dit moet 1.100.133.44 zijn.
Eventueel kan je de DSL versie wijzigen via "Use previous DSL version" http://fritz.box/?lp=dslSet
Anders moet je de correcte firmware installeren.
Wanneer je DSL-versie op 1.100.133.44 staat, kan je onmiddellijk terug op het hoger snelheidsprofiel gezet worden door je lijnnummer door te geven via 0800 22 424
Als je je lijnnummer niet kent, kan je dit opvragen door een analoog telefoontoestel op je NTP2007-contactdoos aan te sluiten en naar 1924 te bellen. Je moet dan wel eerst de VDSL2-modem ontkoppelen.
Check de DSL versie: http://fritz.box/?lp=dslOv
Dit moet 1.100.133.44 zijn.
Eventueel kan je de DSL versie wijzigen via "Use previous DSL version" http://fritz.box/?lp=dslSet
Anders moet je de correcte firmware installeren.
Wanneer je DSL-versie op 1.100.133.44 staat, kan je onmiddellijk terug op het hoger snelheidsprofiel gezet worden door je lijnnummer door te geven via 0800 22 424
Als je je lijnnummer niet kent, kan je dit opvragen door een analoog telefoontoestel op je NTP2007-contactdoos aan te sluiten en naar 1924 te bellen. Je moet dan wel eerst de VDSL2-modem ontkoppelen.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
ik heb mijn router gezet op user previous dsl version.
maar wat is een TBF ?
En ik heb geen analoge lijn meer op mijn VDSL lijn. In Aalter heb ik een VOIP nummer, maar in de Ardennen heb ik geen telefoon over VOIP enkel internet ? Gewoon klantnnummer doorgeven is ok ?
maar wat is een TBF ?
En ik heb geen analoge lijn meer op mijn VDSL lijn. In Aalter heb ik een VOIP nummer, maar in de Ardennen heb ik geen telefoon over VOIP enkel internet ? Gewoon klantnnummer doorgeven is ok ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je een NTP hebt + VDSL2 splitter, dan is het niet nodig om je modem te ontkoppelen om naar 1924 bellen.jackho schreef:Wat is eigenlijk de juiste reden dat je eerst de modem moet ontkoppelen vooraleer naar 1924 te bellen?
Maar je kan een analoge telefoon niet zomaar (zonder splitter) samen met de modem op de telefoonlijn gebruiken.
De uitleg staat hierboven (post van raf)Stefaand schreef:maar wat is een TBF ?
- je belt - met een analoog toestel direct verbonden met de telefoonlijn - naar 1924 om jouw "lijnnummer" te weten te komen.
- je belt 0800 22424, en je geeft dit nummer in. Wacht tot na de volledige boodschap vooraleer in te haken (en negeer de uitleg over decoder ontkoppelen enz). Het 0800 nummer kan je bellen met je GSM of met je Scarlet VoIP lijn.
Dat maakt niets uit. Zelfs zonder analoge lijn kan je naar 1924 bellen.Stefaand schreef:En ik heb geen analoge lijn meer op mijn VDSL lijn. In Aalter heb ik een VOIP nummer, maar in de Ardennen heb ik geen telefoon over VOIP enkel internet ? Gewoon klantnnummer doorgeven is ok ?
Het gevraagde telefoonnummer is niet je Scarlet VoIP nummer, maar het "lijnnummer" dat je via 1924 te weten komt!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
zo de lijn in Aalter staat al weer op 70Mbit.
perfect dus.
Maar we zitten nu in de ardennen....en ik heb hier geen telefoon om aan te sluiten op mijn VDSL lijn.
Dus ik kan niet achterhalen wat mijn aansluitingsnummer is.
Dus ik kan ook niet bellen naar 080022 424 ?
is er een andere manier ?
ik heb ondertussen naar scarlet gebeld en die hebben mij 3 verschillende nummer gegeven...
ik heb ze alle 3 geprobeerd maar die werken niet.
help, ik heb een analoge telefoon nodig
en net ligt mijn lijn eruit....komt weer online..en is 70 mbit ! Hoera.
vraag me niet hoe het komt maar ik heb die lijn zelf niet gereset.
alles is weer ok .
Bedankt Raf, Bedankt Philippe.
maar ... net ontdekt...mijn voip telefoon gaat niet meer online nu met die andere DSL firmware.
tja...zo blijf je bezig...
perfect dus.
Maar we zitten nu in de ardennen....en ik heb hier geen telefoon om aan te sluiten op mijn VDSL lijn.
Dus ik kan niet achterhalen wat mijn aansluitingsnummer is.
Dus ik kan ook niet bellen naar 080022 424 ?
is er een andere manier ?
ik heb ondertussen naar scarlet gebeld en die hebben mij 3 verschillende nummer gegeven...
ik heb ze alle 3 geprobeerd maar die werken niet.
help, ik heb een analoge telefoon nodig
en net ligt mijn lijn eruit....komt weer online..en is 70 mbit ! Hoera.
vraag me niet hoe het komt maar ik heb die lijn zelf niet gereset.
alles is weer ok .
Bedankt Raf, Bedankt Philippe.
maar ... net ontdekt...mijn voip telefoon gaat niet meer online nu met die andere DSL firmware.
tja...zo blijf je bezig...