configuratie norton security

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Vraag: Heb het O/S WindowsXP en Internet Explorer 6.0.
In dit systeem zit al een firewall, hoe deze instellen om 100% compatibel te werken met firewall van Norton Internet Security 2002?
Heb 1 bepaald geval waar er een prob voorkomt, de download stream muziek van donna kan niet 100% in de buffer geladen worden.
Als ik de firewall IS van norton even uitschakel, wordt dit wel opgeslagen tot 100% en dan is na enkele seconden muziek en lifebeeld te zien.
Heb al diverse mogelijkheden van instelling getest, maar met ingeschakelde firewall van norton komt er geen muziek en beeld.
Of kan een instelling van de bestaande firewall (niet norton) de oorzaak zijn :???:
Afbeelding
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Om te beginnen, het is best je te beperken tot 1 firewall. Die van windows XP zelf is een heel sumier versie'ke, dus heel eenvoudig : gewoon uitschakelen die handel.

Wat die firewall van Norton betreft : normaal gezien hoef je enkel de programma's die toegang mogen krijgen, toevoegen aan de lijst. Moet wel zeggen : zelf heb ik Internet security ook eens geïnstalleerd, en na 3 dagen terug gedeïnstalleerd omdat ik er niet tevreden van was. Hij gaf voornamelijk problemen met Outlook.

Op dit ogenblik gebruik ik Norton Anti-virus 2003 samen met de laatste versie van Zone-alarm Pro (3.7.159) en daar heb ik geen problemen mee, ook onder windows XP Pro.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik gebruik persoonlijk combinatie Norton Antivirus 2003 met Kerio Personal Firewall. Ik vind die laatste eigenlijk een van de betere (veel beter dan ZoneAlarm in elk geval).

Het verschil tussen ZoneAlarm en KPF is dat KPF als service draait en niet zoals ZoneAlarm als een programma binnen windows. Maw, KPF werkt óók als je nog niet bent aangemeld!

Bovendien is deze 'eenvoudiger' dan ZoneAlarm. Ok, niet al die toeters en bellen van ZoneAlarm, maar als je met al die meldingen van ZoneAlarm zou moeten rekening houden... Je zou er van minder wantrouwig van worden :P
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo Polleke en Meon,
Heb standaart firewall uitgeschakeld, geeft geen resultaat, heb norton I.S. de firewall in de bovenste rij alles toestaan ingeschakeld.
Voordien stond daar alleen trojaanse paarden blokkeren.Resultaat: Het functioneerd, maar als gevolg na een scan bij symantec komt volgende melding. (zie tussen beide <)
<
Scannen op netwerkkwetsbaarheid
Risico! Details tonen
Details verbergen
Omschrijving scan:
Tijdens de scan wordt onderzocht of het mogelijk is een verbinding te maken met uw computer of toegang tot de computer te verkrijgen, om zo te controleren of onbekende of ongeautoriseerde internetcommunicatie toegestaan is.
Scanresultaten:
WAARSCHUWING! Het is tijdens het scannen gelukt verbinding te maken met uw computer. Dit betekent dat uw computer mogelijk kwetsbaar is voor aanvallen door kwaadwillige mensen die zich toegang verschaffen tot uw computer en daar gegevens zouden kunnen bekijken, kopiëren, wissen of wijzigen.
U lost dit probleem als volgt op:
Installeer een persoonlijke firewall op uw computer
Als u een firewall op uw computer hebt geïnstalleerd, kan het zijn dat deze niet juist is geconfigureerd, waardoor de computer nog steeds zichtbaar is op internet
Internetverbindingen met de computer vinden plaats via poorten. Zie voor meer informatie over de status van de poorten op uw computer: Poortstatus netwerkkwetsbaarheid
<
Zo frequent gebruik ik muziek luisteren toch niet.Waarschijnlijk toch beter de stand van voordien inschakelen.
met (Alleen Trojaanse paarden blokkeren) in de bovenste rij ?
Ha! Ik merk dat meon ook gereageert heeft, zal deze kerio een bezien, waar kan men eventueel downloaden of is dit een betalende versie?
Groeten en bedankt voor jullie tussenkomst! 8-)
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

Mistral33 schreef:Ha! Ik merk dat meon ook gereageert heeft, zal deze kerio een bezien, waar kan men eventueel downloaden of is dit een betalende versie?
Kerio Personal Firewall is betalend, maar is gratis voor thuisgebruik. Dit ding is ook bekend onder de naam Tiny Personal Firewall (zit eigenlijk dezelfde monitor-engine van Kerio in).

Te downloaden via http://www.kerio.com/kpf_download.html

Ah ja, hij is ook nog eens lichter dan ZoneAlarm of Internet Security, dus da's altijd meegenomen ;-)
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi,

der is niks ma dan ook niks mis mee norton internet security.je moet alleen weten hoe het werkt .Ik heb er geen problemen mee

ja in windows xp zit een ingebouwde firewall maar ik raad je sterk aan deze uit te schakelen en je eigen firewall te installeren waarom ?

die ingebouwde firewall wel microsoft heeft deze zo geprogrammeerd dat het bepaalde microsoft software toelaat de firewall te "bypassen"

als je problemen hebt met norton internet security lees de handleiding ...... mensen schrijven dat niet voor niks hoor ....

dit is een regelrechte inbreuk op de privacywet ...... dus weg mee die xp firewall
Registered Linux user #286313
meon
Administrator
Administrator
Provider

Erik schreef: die ingebouwde firewall wel microsoft heeft deze zo geprogrammeerd dat het bepaalde microsoft software toelaat de firewall te "bypassen"
Dat klopt maar half. De firewall van XP zelf blokkeert in wezen alle inkomende connecties. Uitgaande worden zonder morren doorgelaten. Of dat nu XP zelf is die iets stuurt, je webbrowser of spyware: dat maakt niet uit: het zijn uitgaande connecties, en die blokkeert de firewall niet. In dat opzicht zijn de meeste personal firewalls wel beter ja.
Mizi
Starter Plus
Starter Plus

meon schreef: Kerio Personal Firewall is betalend, maar is gratis voor thuisgebruik. Dit ding is ook bekend onder de naam Tiny Personal Firewall (zit eigenlijk dezelfde monitor-engine van Kerio in).
hmm dan ga ik mss ook eens de kerio proberen
ik gebruikte vroeger tiny en die was heel goed
maar ik had er 1 redelijk vervelend probleem mee: als ik iets in IE wilde intypen(searhbox ofzo) dan duurde het echt overdreven lang voor de letters tevoorschijn kwamen.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Mizi schreef:maar ik had er 1 redelijk vervelend probleem mee: als ik iets in IE wilde intypen(searhbox ofzo) dan duurde het echt overdreven lang voor de letters tevoorschijn kwamen.
Aha!
Dat heb ik dus ook :-)
Nooit de link gelegd met de firewall...
Eens testen of dat probleem nog bestaat als ik em uitzet...
/even later...
Hm... uitzetten is blijkbaar niet genoeg, als de firewall daar al voor verantwoordelijk is in de eerste plaats...
Mizi
Starter Plus
Starter Plus

meon schreef:
Mizi schreef:maar ik had er 1 redelijk vervelend probleem mee: als ik iets in IE wilde intypen(searhbox ofzo) dan duurde het echt overdreven lang voor de letters tevoorschijn kwamen.
Aha!
Dat heb ik dus ook :-)
Nooit de link gelegd met de firewall...
Eens testen of dat probleem nog bestaat als ik em uitzet...
/even later...
Hm... uitzetten is blijkbaar niet genoeg, als de firewall daar al voor verantwoordelijk is in de eerste plaats...
uitzetten hielp bij mij ook niet
uninstallen wel...
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

NIS 2002 blijft nog actief zelfs als je op disable klikt!
ik heb ooit problemen gehad met bepaalde speciale programma's voor een bedrijf en die werkten niet als er een firewall aanstond, als ik nis 2002 disablede dan werkte het nog niet, als ik deze uninstallde dan wel
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Heb nog eens in norton gepluisd!
Heb volgende link gevonden waar men voor problemen een oplossing kan vinden.( in mijn geval privé gebruik )
Aanrader: deze link eens doorlopen
http://www.symantec.com/region/nl/techsupp/index.html
8)
Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik heb nog een vraagske over NIS 2002 (zonealarm begon te s****, die moest dus de deur uit). Heb nu het firewall-gedeelte geinstalleerd van NIS, maar ik heb een probleemke:

ik heb mijn "rapportage"-niveau op minimaal ingestelt om zo weinig mogelijk van die pop-upkes te krijgen met zinloze informatie, maar nu is er toch om de zoveel minuten een pop-upke met de melding dat er een externe computer toegang probeert te verkrijgen tot mijne pc. Waarschijnlijk zijn dat klein klein kleutertjes die poortscans doen ofzo, dus die moeten mij niet storen. Hoe zet ik die pop-ups af? Het probleem is dat het telkens van andere ip's komt, dus ik kan dat vinkje standaard instellen niet aanklikken. Het is wel de bedoeling dat die telkens geblokkeerd worden. Zonealarm deed dat vanzelf, maar hoe doet ge dat hier? Merci voor uw hulp die gaat komen!
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

voor sensei, NIS uitschakelen voor er verbinding gemaakt wordt werkt gewoonlijk wel (clean boot; disable NIS; connect)
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

thx for the tip the survivor

Pi R², ik ben dit weeken naar FoM (een lan-party) geweest en mijn buur had er ook last van maar we hebben er niet direct een oplossing voor gevonden. ik weet alleen dat bij de 2003 die popups er niet zijn
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Heb nog eens de instellingen van NIS (versie 2002) uitgepluisd en ontdekt dat de scriptfouten welke ontstaan op bepaalde pagina's zoals o.a. de home page van Skynet, 't forum, 't nieuws enzomeer.
Deze scriptfouten verdwijnen indien de reklame onderdrukking uitgeschakeld is, ik zoek verder naar het probleem bij ingeschakelde reklame onderdrukking. (vermoedelijk nog > geavanceerde instellingen > actieve inhoud)
Heb op dit punt al een en ander geprobeerd maar de oplossing nog niet gevonden bij ingeschakelde reclame onderdrukking.
info is altijd welkom
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Meon,
In een van je berichten heb ik gelezen dat je op een servertje, nog de 2002 versie hebt. Is daar nog een instelling voor Internet mogelijk ivm. met die Reklame onderdrukking? (zie mijn vorig bericht)
NB:Mijn jaarcontract voor Norton is bijna om, wellicht wordt dit probleem dan ook opgelost met de versie 2003?
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, ik heb hier 2003 draaien op een pc en ik heb het niet meer voor daar waar ik het vroeger ook had met 2002.

Laat die reclame eens aan staan en probeer je browserprivacy wat lager te zetten. Hierdoor houdt nis je http-ref niet meer tegen. Als ik mij niet bedrieg gaat dat al veel oplossen op de Skynet site.
Dit lost ineens je webmail, webruimte en denk ik ook jscript errors op.

Ik heb ad-banner hier volledig aanstaan, zelf nog beke verscherpt en skynet site komt feiloos binnen.
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Provider

Inderdaad, er is de optie tot reclame-onderdrukking, maar die gebruik ik niet (meer).

Wat ik wel doe is een aangepaste hosts-file gebruiken zodat de meeste banners toch wel wegvallen.

Wat zijn HOSTS-files? Dat zijn tekstbestanden waarin DNS-verwijzingen zitten: welke dns-naam naar welk ip-adres moet gaan. Je kan op het Internet aangepaste HOSTS-files vinden die zijn aangevuld met de meest bekende banner-providers.

Er zijn denk ik ook wel how-to's te vinden hoe je dat allemaal juist moet doen (al is er niet veel aan).

Jaarcontract wordt verlengt bij het upgraden ja, maar ik heb enkel Norton Antivirus 2003 (en niet volledige NIS), ik gebruik nl. de firewall van de router...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Aan The Oddity,
Ik laat nu de reklame onderdrukking uitgeschakeld, zo heb ik geen last meer van die scriptfouten.
Mijn vorig jaarcontract voor norton was voor IS en AV, ik hoop dan ook dat bij een nieuwe jaarbijdrage, de nieuwe versie IS & AV zal toegestuurd worden, ik zal komende week eens informeren bij skynet.
Meon,
Wat betreft de dns gaan opzoeken en instellen lijkt mij nogal zoekwerk en tijdrovend, ik zal dan maar uitstellen tot ik versie 2003 heb.
Thanks... voor de tips in ieder geval,
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

aangezien het contract ivm nis beschouwd wordt als een abonnement, zal je automatisch de nieuwe versie worden toegestuurd NIS2003(AV+PF+...).

Probeer eens door je browserprivacy af te zetten in NIS en reclame onderdrukking aanzetten.. dan zou je geen fouten meer mogen krijgen.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Blue-Sky schreef:Wat betreft de dns gaan opzoeken en instellen lijkt mij nogal zoekwerk en tijdrovend, ik zal dan maar uitstellen tot ik versie 2003 heb.
Is niet waar: je moet enkel een file kopieren.

Download gewoon http://users.skynet.be/meon/SuB/HOSTS naar c:\windows\system32\drivers\etc\hosts (windows 2000 en XP)
of c:\windows\hosts (windows 95, 98 en Me), en dat is het ;-)

Je moet wel even oppassen als je een lokale webserver hebt draaien, dan moet je wel nog iets aanpassen, maar dat zal wel niet het geval zijn, vermoed ik.
Laatst gewijzigd door meon 25 jun 2003, 13:57, in totaal 1 gewijzigd.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Aan The Oddity,
Heb de Browser privacy uitgeschakeld en heb gemerkt dat door deze handeling automatisch de reclame onderdrukking ingeschakeld werd.
Raar, maar het werkt...na een check staat de browserveiligheid nu wel aangegeven met 47 % veilig, dus 53 % onveilig.
'k Laat dat voorlopig zo staan.
Meon, wat betreft die link, ok schijnt mij dan toch gemakkelijk, maar denk te wachten tot ik de versie 2003 heb.
(zoniet moet ik waarschijnlijk de gegevens uit je link later terug verwijderen)
Thanks....aan de topkrachten van de SUB.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 03 jun 2003, 20:25, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

Zo'n hosts file kan perfect complementair met Norton werken hoor. Met het verschil dat hosts-files geen resources innemen van uw pc :-)

Enfin, da's dus de manier die ik gebruik, en ik vind die vrij goed werken. Natuurlijk blokt dat geen scripts en zo, maar ik vind dat voldoende. Meer nog, ik zou dat niet willen dat die scripts blokkeerde. Ik ben een webontwikkelaar en ik wil dus eigenlijk een systeem dat de gemiddelde pc het dichtste benaderd...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky, dat uw browserveiligheid niet op 100% staat dat is niet erg zenne. Dat gaat de deur niet open zetten voor de grote hackers.

Wat die browserveiligheid vooral doet is de HTTP_REF blokken: dit wil zeggen dat NIS de pagina vanwaar je komt, blokeert... maw als je klikt op een link, dan wil dat zeggen dat de pagina naarwaar deze link leidt niet zal kunnen nagaan, of je wel effectief van de pagina komt waar deze link opstaat. Dit wordt voornamelijk gebruikt bij security issue's, zoals webmail op skynet, controleren ze ook ref.

Nu, zo lang NIS de ads blocked en de portscans van script kiddies tegen houdt dan is dat dik in orde. Portscans worden tegengehouden door uwen firewall. Normaal zou dat daar nog 100% moeten zijn. Dus zit je zeker safe.

Ivm die hosts-files van meon, ik denk dat ik dat hier ook al eens gepost heb, cfr kazaa oa. Heb dan credits aan meon gegeven, want ik had de oplossing gelezen in een post van meon op het Skynetforum toen meon hier nog niet was ;-).
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo,
Op 3 juni 2003 de versie 2003 geïnstalleerd, geen enkel probleem meer te signaleren.
De moeilijkheden welke bestonden met de versie 2002, waren problemen met de compatibeliteit t.o.v. WindowsXP.
Ik had geruime tijd geleden contact met symantec ivm dit probleem en had toen een antwoord gekregen dat men er mee bezig was.
Dus, de vroegere problemen zijn van de baan, zie bericht in deze topic op 5 april om 6:11 ivm radio donna :-D
Wat betreft de Service van BGC, tijdig de versie 2003 geleverd, prima!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”