Zegt Estia/Optima/OGE/OP u iets?
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Want idd, binnengebracht in technische ruimte, en installatie bij mij was gepland voor de 5e. Maar dat hebben ze dus verprutst
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Een mangat kan meer werk zijn dan je zou verwachten: er is namelijk meer fysieke arbeid nodig en dat kost geld, én je hebt meestal een vergunning van de gemeente nodig wat tijd kan kosten. Op dat vlak heeft Telenet met zijn kabels op de gevel het iets gemakkelijker. Daarom experimenteert Proximus dus ook met glasvezel op de gevel.raf1 schreef: Klopt ook niet, Proximus steekt al jaren ducts en smarttubes in de grond. In meer en meer gevallen zal fiber uitrollen qua graafwerken beperkt zijn tot een mangat graven bij elke nieuwe aansluiting zoals vandaag bij VDSL2.
Ben er intussen achter wat het probleem is/was.sky schreef:inderdaad syndic
ik woon daar in de laatste blok
Waarom zou dat niet mogen... er is totaal geen invloed tussen beide technologieën.petrol242 schreef:bij de muurdoorvoering mag de glasvezel dus bij het koper gestoken worden?
Die laatste foto... is dat onderdeel van een particuliere aansluiting ?FlashBlue schreef:Dus, ze zijn vandaag idd de aansluiting komen doen
Ik neem wel aan dat ze die alsnog op lengte knippen? Zou niet zo handig zijn altijd 20m op rol op overschot te hebben bijvoorbeeldFlashBlue schreef: -de ONTP zit geboxed in een doos met 25meter fiber reeds verbonden, gewoon afrolbaar voor installatie, handig dus.
Ging men dit niet oplossen dit jaar... bizar dat zo'n bedrijf dat al bestaat sinds 1930 nog steeds niet in staat is een deftige administratie te doen.FlashBlue schreef:Combineer dat met "gratis installatie" en een eerste factuur waar toch €59 installatiekost opstaat, en de eerste indruk na oplevering is toch weer de traditionele proximus-fail-feeling.
Dus... technisch een leuk product, helaas faalt alle administratie en customer experience die errond hangt weer.
Je gaat niet geloven wat er bij mij allemaal misloopt.FlashBlue schreef:helaas faalt alle administratie en customer experience die errond hangt weer.
Telenet is toch nog altijd de snelste met speedboost 400Mbit t.o.v. glasvezel speedboost 350Mbit.r2504 schreef:Spijtig dat nu Proximus een competitief product heeft (en TN niet langer reclame kan maken me de snelste) dit zo verprutst.
S voor fiber gewoon een kwestie van de kraan (iets) verder open draaien. Ze zullen snel volgen, heb maar geen bangAbusimbal schreef:Telenet is toch nog altijd de snelste met speedboost 400Mbit t.o.v. glasvezel speedboost 350Mbit.r2504 schreef:...
Dus nog eens 5€ extra voor ocharme 50 extra down?? Wauw... Die speedboosts zijn de volgende dubbel extra uitzuigmogelijkheid voor het duopolie. Ze hebben weer iets nieuws gevonden om hun eigen klanten uit te zuigen en om de MVNO's op lange termijn belachelijk te maken met hun snelheden... Dit zie je nu toch van kilometers ver afkomen dat de gewone producten nog maar amper in snelheid zullen stijgen in de toekomst, waardoor ze die snelheid ook niet aan hun MVNO's moeten geven. Wanneer wordt daar nu eens eindelijk paal en perk aan gesteld???Fallschirmjaeger schreef:Speedboost werd deze week gewijzigd. Kost nu €15 en geeft 400/50. De oude speedboost optie (€10 voor 350/50) verdwijnt 1 februari, bestaande klanten blijven die wel behouden.
Niet gevraagd om die zijn supervisor te spreken? Zoiets moet je als klant echt niet slikken.FlashBlue schreef:Ben intussen al 4 dagen bezig om iemand aan de lijn te krijgen om dat volume & my proximus probleem opgelost te krijgen.
Al 3 dagen lang krijg ik intussen te horen " we gaan uw my proximus account resetten, log over een kwartiertje terug in en het is opgelost".
En als kers op de taart krijg ik daarnet een gebroken nederlands sprekende fransoos aan de lijn die eerst begint over een gsm abonnement, daarna zegt "u moet mij probleem niet uitlek, ik oeweet beter wat probleem is dan oe" en dan gaat vertellen dat je van vaste lijnen geen trafiek kan zien in myproximus, en mij dan zo goed als uitlacht.
Het probleem zit niet daarDidymus schreef: Ik ben ondertussen nog steeds niet aangesloten, maar wel al verschillende keren telefonisch contact gehad met het glasvezelteam en die geven mij toch een professionele en behulpzame indruk en escaleren waar nodig.
Tweet Dominique eens op @domiproxsky schreef:Wel gevraagd om supervisor te spreken, maar dat ging niet
Dan zouden ze daar normaal gezien toch ook aan de juiste touwtjes moeten kunnen trekken om dit op te lossen?FlashBlue schreef:Het hele glasvezelteam is volledig extern, en die zijn idd heel behulpzaam, èn correct in communicatie.