boonpwnz schreef:Misschien een te simpel vraagje maar kan iemand mij een simpele tut geven omtrent het opstarten van een wallet. ik zal dat vanavond dan eens rustig bekijken.
Is het ook gelijk welke coins of kies ik beter de bekendere?
Dat is uw eigen keuze je mag doen wat je wilt.
Wel raad ik u aan om wat onderzoek te doen bv. dit:
https://bitinfocharts.com/comparison/tr ... rp.html#3m
bv. Bitcoin met een fee die nog steeds gemiddeld 25 USD bedraagt per transactie, persoonlijk zie ik dit niet als betalingsmiddel van de toekomst. Misschien dat het als een soort belegging wel blijft maar zelfs met upgrades zoals lightning zal het duur blijven.
Dan heb je andere coins zoals Ripple, Stellar met ZEER lage fees. Maar die zijn gecentraliseerd en in controle van 1 bedrijf dat in principe je geld kan afnemen.
Je hebt ook coins die zo goed als zeker scams zijn waaronder vooral Bitconnect (ponzi scheme), Dash (premine), Bytecoin (premine), ...
Meestal valt ook op dat deze claims maken van decentralisatie maar toch meer gecentraliseerd zijn dan ze willen toegeven bv. masternodes bij Dash.
Persoonlijk zou ik investeren in iets dat niet super duur is en dat een goede development en doelgroep heeft. Mijn persoonlijke keuze gaat uit naar Monero. In theorie zo goed als onmogelijk te traceren transacties. Tenzij je het meedeelt weet niemand hoeveel Monero je stuurt, hoeveel je bezit, ...
Verder komen er binnenkort bulletproofs (lagere fees), lightning networks, hardware wallet en in de verre toekomst project Kovri (I2P Router) wat ongeveer werkt zoals TOR.
Maar om eerlijk te zijn, ik heb ondertussen al gezorgd dat ik winst heb door een deel te verkopen. En de rest van mijn coins houd ik nog even bij aangezien ik ze kan missen moesten ze waardeloos worden.