Hallo Heren,
Ik ben nu een jaar lid bij belgacom en wil deze gaan beeindigen. Ik heb de scarlet forms ingevuld en las op 't einde dat het wel eens 12 weken kon gaan duren. Niet erg mits ik belgacom steeds met 1 maand kan opzeggen.
Kan ik dit? Is het mogelijk om belgacom maandelijk opzeggen of word je contract met 1 jaar automatisch verlengd.. misschien dat jullie mij dit kunnen vertellen!
Thnx... guys
Belgacom opzeggen verdergaan met Scarlet
Het belgacom-contract is initieel voor 1 jaar. Maar na 1 jaar is dit maandelijks opzegbaar.
Behalve als je bij de laatste promotie je contract opnieuw met 1 jaar verlengd hebt voor een gratis MP3-speler of Memorystick.
Behalve als je bij de laatste promotie je contract opnieuw met 1 jaar verlengd hebt voor een gratis MP3-speler of Memorystick.
Bij Belgacom betaal je abonnementsgeld op voorhand. Dus als je opzegt, en je wordt tweemaandelijks gefactureerd, zie je het teveel betaalde abonnementsgeld niet terug.
Op aanvraag kun je per maand gefactureerd worden, dan verlies je maar maximum 1 maand. Weet wel niet hoeveel op voorhand je dit moet aanvragen.
Op aanvraag kun je per maand gefactureerd worden, dan verlies je maar maximum 1 maand. Weet wel niet hoeveel op voorhand je dit moet aanvragen.
Ik heb nochtans mijn Skynet Plus abbo opgezegd en netjes een krediet nota ontvangen voor het resterende deel. Ik ging er vanuit dat dit geld verloren was, en had zelfs de moeite niet genomen om erom te vragen, dus dat vond ik wel positief.
Waarom zou je naar Scarlet overstappen? Ik ben absoluut niet tevreden over hun manier van werken (persoonlijke ervaring). Ik heb zodanig lang moeten wachten om mijn ADSL-modem te verkrijgen (5 maanden), telefoon (moet via de modem indien Scarlet one) valt altijd uit, server ligt te vaak plat naar mijn mening... Ik heb nog steeds scarlet-internetconnectie ondanks dat ik internet heb opgezegd (nu al 6 weken geleden)..... Nu ja, het is mijn ervaring met Scarlet en daarom hoeft het bij jouw niet zo te zijn. Geluk er mee!
K.
K.
-
- Plus Member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Ik ga binnenkort ook overstappen naar Scarlet (ben nu nog skynet) en ik had is gebeld naar de skynet helpdesk en daar wisten ze me te vertellen dat je wel degelijk een creditnota terugkrijgt met het bedrag dat ge al op voorhand betaald hebt. Voor uw telefoonlijn is dit idd niet het geval.
Nu over dat opzeggen, die kerel van de helpdesk vertelde me dat dit niet met een bepaalde termijn is, dus als ge vandaag uw adsl contract stopzet moet ge nog 5 werkdagen tellen vooraleer ge effectief zonder internet zit.
Greetz
Nu over dat opzeggen, die kerel van de helpdesk vertelde me dat dit niet met een bepaalde termijn is, dus als ge vandaag uw adsl contract stopzet moet ge nog 5 werkdagen tellen vooraleer ge effectief zonder internet zit.
Greetz
- pointbreak
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
- Twitter: debeuckelaer
- Locatie: Schoten
- Bedankt: 1 keer
Heb mijn aanvraag ingediend voor Scarlet one op 13/04/05, nu een maand later en alles is bijna in orde.
Woensdag 17/05/05 wordt de box geplaatst en zou moeten werken op deze datum.
Dus zeker geen 12 weken wachten en heb nu ADSL, + 3 gsm abonnementen waarvan nog 1 dient geporteerd te worden.
Snelheid ADSL was bedroevend, maar hiervoor gebeld naar de helpdesk en probleem opgelost.
Stond op 1 mbit en dat is overgezet naar 3,3 mbit.
Lange wachtijd bij de telefonische helpdesk maar men heeft wel kennis van zaken.
Wacht nu op de facturen van Belgacom en Tiscali, daarvoor heb ik de meeste angst.
Maar over scarlet one op dit moment zeker geen klagen !!
Woensdag 17/05/05 wordt de box geplaatst en zou moeten werken op deze datum.
Dus zeker geen 12 weken wachten en heb nu ADSL, + 3 gsm abonnementen waarvan nog 1 dient geporteerd te worden.
Snelheid ADSL was bedroevend, maar hiervoor gebeld naar de helpdesk en probleem opgelost.
Stond op 1 mbit en dat is overgezet naar 3,3 mbit.
Lange wachtijd bij de telefonische helpdesk maar men heeft wel kennis van zaken.
Wacht nu op de facturen van Belgacom en Tiscali, daarvoor heb ik de meeste angst.
Maar over scarlet one op dit moment zeker geen klagen !!
-
- Plus Member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Als ge zo weinig mogelijk zonder internet wilt zitten bij een overstap moet ge eerst Scarlet bestellen via de website, vervolgens wacht je rustig af totdat je uw papieren met login thuisgestuurd krijgt en dan pas zeg je uw andere adsl provider op. Zo hebben die mannen van de scarlet helpdesk het mij aangeraden.
Ge gaat dan in totaal wel een aantal dagen betalen voor Scarlet terwijl ge nog steeds op uw andere provider surft maarja tis het één of het ander hé
Dit was voor zo een gewone adsl formule, dus niet voor zo een scarlet one box
Ge gaat dan in totaal wel een aantal dagen betalen voor Scarlet terwijl ge nog steeds op uw andere provider surft maarja tis het één of het ander hé
Dit was voor zo een gewone adsl formule, dus niet voor zo een scarlet one box
Laatst gewijzigd door RaPMaN 22 mei 2005, 13:58, in totaal 1 gewijzigd.
Ik krijg mijn nummeroverdracht maar niet in orde. Ik heb al sinds 8 april mijn scarlet one box, meteen dat 0800 nummer gebeld maar noppes. Ondertussen dat nummer al talloze keren opnieuw gebeld, mails verstuurd en 2 keer naar de helpdesk gebeld. Nu weer de belofte gekregen dat het tussen 13 en 30 mei in orde zou komen. Op de vraag wie in de fout ging, scarlet of Belgacom, wilde degene van de helpdesk niet antwoorden. Ik ben er serieus over aan het nadenken om einde deze maand naar Belgacom te gaan en mijn nummer gewoon op te zeggen. Alleen weet ik niet of ze dan mijn adsl lijn ook gaan dichtknijpen. Ik kan toch niet 2 abbo's blijven betalen.
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
- Locatie: Tremelo
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik heb ook problemen gehad met belgakoe. Ze wilden mijn nummer niet vrijgegen. Mijn abo was dus maandelijks en telkens scarlet de nummeroverdracht wilde vragen stond zogenaamd een factuur open en dus wilde ze niet.
Heb dan maar mijn foon abo zelf opgezegt en een ander scarlet foon nummer gekregen.
Adsl daar was geen probleem mee dat ging heel vlot. S'morgens nog skynet en een paar uur nadien was het scarlet.
Ben nu al 2 maanden scarlet en nog steeds heel tevreden over snelheid en srvice. Zou het dus zeker opnieuw doen.
Belgakoe wil wel wringen, ze verliezen veel klanten.
Heb dan maar mijn foon abo zelf opgezegt en een ander scarlet foon nummer gekregen.
Adsl daar was geen probleem mee dat ging heel vlot. S'morgens nog skynet en een paar uur nadien was het scarlet.
Ben nu al 2 maanden scarlet en nog steeds heel tevreden over snelheid en srvice. Zou het dus zeker opnieuw doen.
Belgakoe wil wel wringen, ze verliezen veel klanten.
-
- Pro Member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
Kochanie schreef:Waarom zou je naar Scarlet overstappen? Ik ben absoluut niet tevreden over hun manier van werken (persoonlijke ervaring). Ik heb zodanig lang moeten wachten om mijn ADSL-modem te verkrijgen (5 maanden), telefoon (moet via de modem indien Scarlet one) valt altijd uit, server ligt te vaak plat naar mijn mening... Ik heb nog steeds scarlet-internetconnectie ondanks dat ik internet heb opgezegd (nu al 6 weken geleden)..... Nu ja, het is mijn ervaring met Scarlet en daarom hoeft het bij jouw niet zo te zijn. Geluk er mee!
K.
Ik moet u toch tegenspreken ik heb hier al gans m'n leven Scarlet. Eerst was het Planet dan Scarlet geworden. En ik ben er enorm tevreden over, lekkere speed.. geen lange downtijden. Pings liggen ook altijd goed. Als ik dan mijn neef die hier enkele huizen verder woont zijn Skynet bekijk. Is het daar enorm slecht... Dus bij mij is Scarlet nogaltijd goed bezig
-
- Plus Member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
het kan zijn dat de verbinding in het begin niet optimaal is doordat je bekabeling etc. nog niet optimaal is, check dit uit...
Wat bedoelde hier juist mee ? Als ge overgeschakeld bent en uw snelheid/verbinding is niet optimaal dan gade daar normaal toch niet veel aan kunnen veranderen want uw bekabeling blijft toch altijd hetzelfde
-
- Pro Member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
Kurt Breezer schreef:Als ge es belt naar Scarlet gaan die dat u wel eens goed uitleggen
Oh ja? Als er iemand de telefoon aanneemt wel én hopelijk gaat dat héél snel en niet zo lang als ik meerdere malen heb mogen ondervinden.