Bij je provider kan je aliassen op e-mail adressen maken, oftewel bijkomende e-mail adressen op je hoofd e-mail adres.
Dat wil dus zeggen dat je een tweede e-mail adres hebt, zonder het eerste kenbaar te maken.
Als iemand een mail stuurt naar dat adres, komt die aan in de postbus van het hoofd e-mail adres.
Hoe zit het nu als je hierop een reply stuurt? Kan de ontvanger dan toch je hoofd e-mail adres zien vermits die mail is aangekomen op de postbus van je hoofd e-mail adres?
Reply op alias email
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Dat hangt er volgens mij vanaf hoe je de email client instelt en wat die dus meestuurt.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Maar, by design en per default, stuur je altijd vanuit je hoofdaccount én dus je hoofd email adres. Meer nog, in Exchange/Office365/Outlook omgevingen heb je zelfs geen andere keuze (zonder extra software of truukjes met shared mailboxen e.d.)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heeft op zich niets te maken met de provider maar alles met de client (deze maakt namelijk de "From:" header aan, tenzij je server deze zou overrulen).