Zoals de topic titel aangeeft, gaat mijn oude maar nog steeds goed werkende modem, vervangen worden door hun nieuwste vlaggeschip de B-BOX 3V+.
De reden is voor mij nogal onduidelijk, mijn abonnement wordt binnenkort omgeschakeld, van "Loco" naar "Poco". Ik zie nu niet echt in waarom er hiervoor nu een andere modem dient geplaatst te worden. Maar doordat dit gratis was, zag ik hier geen probleem in.
Maar ik begin mij nu toch wel af te vragen of deze modem switch wel een goede zaak is. Als ik zo lees in het forum, is de policy van Scarlet wel erg veranderd sinds hun beginjaren. Zoals het niet meer verlenen van PPPoE inlog gegevens
.
Mijn grootste zorg is , de configuratie mogelijkheid van VOIP settings. Ik bezit namelijk een OVH account. Met de Sagem was dit géén probleem.
Nu is de vraag, zijn de configuratie mogelijkheden van de B-BOX 3V+ dezelfde als deze van de Sagem?
Als dit niet meer mogelijk is om dit zelf te doen, dan gaat de modem switch niet door. Dat staat vast.
Graag even jullie bedenkingen hierover. Moesten er soms gebruikers zijn die dit model al in gebruik hebben, graag even een reactie.
Camino
Sagem vervangen door B-BOX 3V+
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ik heb nu wel nog niet alles uitgetest, maar de B-Box3V+ is ook een sagemcom, dus kwestie van instelmogelijkheden zal dit geen probleem zijn t.o.v. je oude B-Box3 van sagemcom.
B-Box3V+ heeft naast FXS-poorten ook DECT aan boord en ondersteunt de DECT CAT-iq 2.1 Norm
B-Box3V+ heeft naast FXS-poorten ook DECT aan boord en ondersteunt de DECT CAT-iq 2.1 Norm
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Heel waarschijnlijk mag je die oude modem houden, Scarlet kan daar ook niets meer mee doen.
Dan kan je gewoon de oude terugzetten, als je problemen ondervindt met de VoIP configuratie van de B-BOX 3V+
Dan kan je gewoon de oude terugzetten, als je problemen ondervindt met de VoIP configuratie van de B-BOX 3V+
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De TS heeft al aangegeven dat hij naar Scarlet Poco gaat. Dit abbo heef een gecapte download van 30 mpbs, hij heeft dus waarschijnlijk de extra snelheid van vectoring niet nodig (zolang zijn modem "vectoring friendly" is ...).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bedankt iedereen voor jullie reply.
Wat het terugplaatsen van de oude modem betreft, ik dacht dat als er een nieuwe modem wordt geplaatst, deze wordt gepusd met een nieuw PPPoE login wachtwoord. Of is dit PPPoE een vast login waarde, gekoppeld aan je account? Dit is voor mij toch wel onbekend terrein.
Als dit zo is, dan heb ik inderdaad de mogelijkheid om de Sagem terug te plaatsen.
Ik heb de klantendienst al verschillende malen gebeld en dit voorgelegd. Helaas, kreeg ik nooit een duidelijk antwoord. Ik wil geen kritiek uiten, maar de technisch kennis en inzicht is toch wel een beetje beperkt tot de alledaagse probleempjes die klanten kunnen voorhebben.
Over complexere toestanden, daar wordt in het opleidingdcentre van Scarlet niet veel energie gestopt, jammer.
@phillipe_dphilippe_d schreef:Heel waarschijnlijk mag je die oude modem houden, Scarlet kan daar ook niets meer mee doen.
Dan kan je gewoon de oude terugzetten, als je problemen ondervindt met de VoIP configuratie van de B-BOX 3V+
Wat het terugplaatsen van de oude modem betreft, ik dacht dat als er een nieuwe modem wordt geplaatst, deze wordt gepusd met een nieuw PPPoE login wachtwoord. Of is dit PPPoE een vast login waarde, gekoppeld aan je account? Dit is voor mij toch wel onbekend terrein.
Als dit zo is, dan heb ik inderdaad de mogelijkheid om de Sagem terug te plaatsen.
Ik heb de klantendienst al verschillende malen gebeld en dit voorgelegd. Helaas, kreeg ik nooit een duidelijk antwoord. Ik wil geen kritiek uiten, maar de technisch kennis en inzicht is toch wel een beetje beperkt tot de alledaagse probleempjes die klanten kunnen voorhebben.
Over complexere toestanden, daar wordt in het opleidingdcentre van Scarlet niet veel energie gestopt, jammer.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Jouw PPPoE login en paswoord veranderen niet bij een modem wissel....Camino schreef: Wat het terugplaatsen van de oude modem betreft, ik dacht dat als er een nieuwe modem wordt geplaatst, deze wordt gepusd met een nieuw PPPoE login wachtwoord. Of is dit PPPoE een vast login waarde, gekoppeld aan je account?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dit is inderdaad goed nieuws om te horen.
In de modem is de PPPoE echter verhuld met astericks tekens. Is er soms een manier om dit te verifieren met de inlog die ik destijds heb gekregen?
Voor sommige Windows apps bestaan er revealers die deze waarden kunnen lezen en zichtbaar maken.
In de modem is de PPPoE echter verhuld met astericks tekens. Is er soms een manier om dit te verifieren met de inlog die ik destijds heb gekregen?
Voor sommige Windows apps bestaan er revealers die deze waarden kunnen lezen en zichtbaar maken.
Mijn modem is gisterzn gewisseld, echter omdat er nog een andere dienstverlener ter plaatse was, kon ik me minder op deze Scarlet technieker concentreren.
Wat blijkt, ik kan enkel aan mijn router gui via de account user! Daar kan je dus zo goed als niks mee. Ik kan niet eens mac filtering opzetten.
Er zijn nog twee accounts, admin en expert, maar het user password werkt daar niet mee.
Het meest geavanceerde dat je kan doen is address en port translation, UPnP, firewall, dmz host en https remote access via port 443 opzetten.
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Wat blijkt, ik kan enkel aan mijn router gui via de account user! Daar kan je dus zo goed als niks mee. Ik kan niet eens mac filtering opzetten.
Er zijn nog twee accounts, admin en expert, maar het user password werkt daar niet mee.
Het meest geavanceerde dat je kan doen is address en port translation, UPnP, firewall, dmz host en https remote access via port 443 opzetten.
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
En die 2 wachtwoorden ga je nooit krijgen, dat heeft niemand van de klanten van Proximus/Scarlet.
-
- Premium Member
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Als hij zijn pppoe login gegevens kan terugvinden...
Stonden deze in de oude sagems niet als plain text in de configfiles? Is te lang geleden
Stonden deze in de oude sagems niet als plain text in de configfiles? Is te lang geleden
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Niemand zou ik nu ook weer niet zeggen.blaatpraat schreef:dat heeft niemand van de klanten van Proximus/Scarlet.
Maar dat heeft te maken met een technieker bij scarlet die zen boekje te buiten gaat... Weet niet of hij er nog werkt.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je verwart hier waarschijnlijk 2 totaal verschillende zaken:
Deze paswoorden kunnen op aanvraag van een technieker naar de modem gepusht worden, en blijven maar 24 uur geldig. Met deze paswoorden kan je dus niets doen (de technieker kan ze tijdelijk nodig hebben om bepaalde instellingen te wijzigen bij complexere installaties (voorbeeld aansluiten van een IAD box voor ISDNoIP).
Een "technieker bij scarlet die zen boekje te buiten gaat" kan wel jouw PPPoE paswoord meedelen (maar normaal weigert Scarlet het PPPoE paswoord vrij te geven voor VDSL2 gebruikers, ADSL klanten krijgen het wel nog, en kunnen het zelfs wijzigen op "Mijn Scarlet").
De PPPoE login (username in formaat "x123456@SCARLET") staat in plaintext in de modem.
- * het admin en expert paswoord voor de B-box3 webinterface (instellingen).
* de PPPoE login en paswoord (voor de internetverbinding).
Deze paswoorden kunnen op aanvraag van een technieker naar de modem gepusht worden, en blijven maar 24 uur geldig. Met deze paswoorden kan je dus niets doen (de technieker kan ze tijdelijk nodig hebben om bepaalde instellingen te wijzigen bij complexere installaties (voorbeeld aansluiten van een IAD box voor ISDNoIP).
Een "technieker bij scarlet die zen boekje te buiten gaat" kan wel jouw PPPoE paswoord meedelen (maar normaal weigert Scarlet het PPPoE paswoord vrij te geven voor VDSL2 gebruikers, ADSL klanten krijgen het wel nog, en kunnen het zelfs wijzigen op "Mijn Scarlet").
De PPPoE login (username in formaat "x123456@SCARLET") staat in plaintext in de modem.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.