Ik surf met Brutele in Brussel en kamp de laatste weken met het probleem dat mijn mails geweigerd worden omdat ipadressen van Brutele servers op zwarte lijsten staan. Spamcop en ook Nederlandse providers weigeren gewoon de Brutele.be mail. Bij Brutele zeggen ze dat ik dat probleem ook bij andere providers in Belgie kan verwachten, in de hoop dat ik mijn contract niet opzeg. Mijn vraag is of het probleem bij alle providers voorkomt en wat een goed alternatief zou zijn: Scarlet One?
Remco
blokkering mail provider
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Lukse schreef:Zoiets zul je niet snel bij andere providers tegenkomen.
Wat gaat mij verhinderen om via welke provider dan ook te spammen ?
Als ik morgen duizenden mailtjes stuur vanaf provider X, dan staat provider X binnen de korste keren ook op de blacklist. Het enige wat men kan doen is mij afsluiten... maar dan is het onheil reeds gedaan.
SkyNet en Telenet hebben volgens mij in het verleden ook reeds op blacklists gestaan. Het is wel aan de provider om zijn relay server zo snel mogelijk op een niet listed IP-adres te plaatsen.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Is anders een paar maanden geleden met Versatel ook gebeurd. Die hebben iets minder dan 2 dagen op een of meerdere blacklists gestaan. Verschil was wel dat de mailservers zélf weigerde mails te versturen en het dus niet de ontvangende mailserver was die de melding gaf.
remco schreef:Ik surf met Brutele in Brussel en kamp de laatste weken met het probleem dat mijn mails geweigerd worden omdat ipadressen van Brutele servers op zwarte lijsten staan. Spamcop en ook Nederlandse providers weigeren gewoon de Brutele.be mail.
Misschien beter dat de Providers dit eens goed lezen.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 02 feb 2005, 17:40, in totaal 1 gewijzigd.
Ik wou het er nog bijzetten, op het laatste moment toch niet gedaan.
Ik weet ook wel dat dit bij andere providers kan voorkomen en reeds voorgekomen is.
Maar in het algemeen was dit slechts van korte duur.
Maar zoals je zelf zegt, r2504, het is de taak van de provider om ervoor te zorgen dat ze zo snel mogelijk van die black list afgeraken.
Dat het bij Brutele al enkele weken aansleept, is niet normaal.
Ik weet ook wel dat dit bij andere providers kan voorkomen en reeds voorgekomen is.
Maar in het algemeen was dit slechts van korte duur.
Maar zoals je zelf zegt, r2504, het is de taak van de provider om ervoor te zorgen dat ze zo snel mogelijk van die black list afgeraken.
Dat het bij Brutele al enkele weken aansleept, is niet normaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
r2504 schreef:Wat gaat mij verhinderen om via welke provider dan ook te spammen ?
Allereerst afsluiten van poort 25 uitgaand zodat alle verkeer via de ISP's relayserver moet gaan.
Daar vervolgens een check op doen van bv een maximum van 1000 mails/24 uur vanaf 1 IP of klant, meer wordt geweigerd.
Je komt dan tenminste niet aan de honderdduizende spams die soms via 1 adres verzonden worden.
Bovendien een aktief beleid om uit de blocking lists te komen, bij sommige lists volstaat een simpele webentry, andere zijn lastiger, weer andere verdwijnen zelf na 24 uur.
-
- Deel van't meubilair
Limburg schreef:Allereerst afsluiten van poort 25 uitgaand zodat alle verkeer via de ISP's relayserver moet gaan.
Daar vervolgens een check op doen van bv een maximum van 1000 mails/24 uur vanaf 1 IP of klant, meer wordt geweigerd.
Dit (poort 25 blokkeren) is inderdaad een mooie oplossing (welke TN steeds heeft gebruikt, in tegenstelling tot SkyNet waar je er kon op los spammen). TN heeft verder nog een check van x-aantal mails op een bepaalde tijd wat een goede aanvulling is... ik weet echter niet of andere providers dit ook doen.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
r2504 schreef:Limburg schreef:Allereerst afsluiten van poort 25 uitgaand zodat alle verkeer via de ISP's relayserver moet gaan.
Dit (poort 25 blokkeren) is inderdaad een mooie oplossing (welke TN steeds heeft gebruikt, in tegenstelling tot SkyNet waar je er kon op los spammen). TN heeft verder nog een check van x-aantal mails op een bepaalde tijd wat een goede aanvulling is... ik weet echter niet of andere providers dit ook doen.
hmm dat vind ik eerlijk gezegt maar zever ..
als je spam wil voorkomen, gebruik dan een bcc ipv cc dan heeft men u mail address al in de eerste instantie niet !!!
trouwens poort 25 blokkeren lol , meeste providers blokkeren poort 25 inkomende traffic niet uitgaande
wat eigenlijk beter andersom zou op die manier kan een doe het zelver tenminste nog een mail serverke draaien miets de smtp om het zenden van de isp te gebruiken en ontvangen locaal
ook als de provider meer gevolg zou geven aan spam klachten zou deze zeker niet in black lists terecht komen !!!!
ook als een provider statische ips zou toekennen, dan zouden niet heel de ip blocks geblokeerd worden !! meeste draaien toch routers dus die zijn 24/7 online dus maakt niet uit of dynamish is of niet ip gebruikt men toch !!! en als men naar voip wil gaan zal men dit toch moeten doen dus..
(24/7 online eh)
-
- Deel van't meubilair
Ofloo schreef:hmm dat vind ik eerlijk gezegt maar zever ..
als je spam wil voorkomen, gebruik dan een bcc ipv cc dan heeft men u mail address al in de eerste instantie niet !!!
Je begrijp het probleem duidelijk niet... het gaat erover dat mensen hun provider misbruiken om spam te versturen. Door diezelfde mensen te verplichten de relay te gebruiken kan men ze altijd terug traceren... en reeds tijdens het versturen blokkeren. Tevens falen veel trojans als ze zich niet kunnen verder mailen zonder relay wat nog belangrijker is.
Ofloo schreef:wat eigenlijk beter andersom zou op die manier kan een doe het zelver tenminste nog een mail serverke draaien miets de smtp om het zenden van de isp te gebruiken en ontvangen locaal
Dat is een andere discussie. Ik begrijp je opmerking, maar dan zou er geen verschil meer zijn tussen residentiele en professionele abonnementen.
Ofloo schreef:ook als een provider statische ips zou toekennen, dan zouden niet heel de ip blocks geblokeerd worden !!
Dit maakt geen enkel verschil... in de blacklists wordt het ganse netblock opgenomen in sommige gevallen. Zelfs bij static IP adressen is het netblock nog steeds eigendom van je ISP... resultaat is dus hetzelfde.
- Ofloo
- Elite Poster
moet er een verschill zijn tussen bijde dat ze eens met wat meer ips over de brug komen voor bedrijven en dergelijke en hogere snelheden sorry ze maar je kan een bedrijf toch niet runnen over een gewoon dsl verbindingeske ????
ene ddos en het is gedaan, alle ik kan niet geloven dat er echt bedrijven zijn die dat pro noemen..
is meer voor zelfstandige en zeg nu zelf die nemen dan toch een gewone dsl.. uiteindelijk..
ik vind dat ze gewoon alles een rede vinden om internet duurder te maken..
als je gewoon naar de landen om ons heen kijken dan zie je dat belgie de markt gewoon uitbuit ipv een primeur te zijn en er voor te zorgen dat internet bedrijven gemakkelijk kunnen starten nee wat doet men duur internet en wanneer de markt volledig verzadigt is komt men af met goedkoop internet, providers zijn gewoon stom, ipv iets deftig aan te bieden .. steekt men meer geld in zijk reclame dan het eigenlijke internet
precies of men zit te wachten op tv via de telefoon
newsflash in nederland bestaat dat al jaaaaaaaaaaaaaaaren is niet exact het zelfde maar het concept is er
deftig internet dat is wat we willen ja !!!!
heb voor zelf essent (storings monteur) gewerkt in nl en vind dat ze hier op sommig gebied toch serieus achter lopen ..
al hoewel essent is ook niet erg speciaal maar toch als je het vergelijkt.. dan dat spull dat telenet nu doet met die films te huren over de kabel dat bestaat al zeker sinds 99 in nederland
bijna 6 jaar laater en hier doen ze of ze hebben een primeur !!
wij zijn gewoon blijven staan in den tijd want de retour van telenet zat erop voor die van essent en upc !!!
en via de telefoon weet ik niet exact maar dat bestaat al heel lang, tijdens metingen bij mensen kwam ik da vaak tegen en dat was een heel oud stekerke ze !!
ene ddos en het is gedaan, alle ik kan niet geloven dat er echt bedrijven zijn die dat pro noemen..
is meer voor zelfstandige en zeg nu zelf die nemen dan toch een gewone dsl.. uiteindelijk..
ik vind dat ze gewoon alles een rede vinden om internet duurder te maken..
als je gewoon naar de landen om ons heen kijken dan zie je dat belgie de markt gewoon uitbuit ipv een primeur te zijn en er voor te zorgen dat internet bedrijven gemakkelijk kunnen starten nee wat doet men duur internet en wanneer de markt volledig verzadigt is komt men af met goedkoop internet, providers zijn gewoon stom, ipv iets deftig aan te bieden .. steekt men meer geld in zijk reclame dan het eigenlijke internet
precies of men zit te wachten op tv via de telefoon
newsflash in nederland bestaat dat al jaaaaaaaaaaaaaaaren is niet exact het zelfde maar het concept is er
deftig internet dat is wat we willen ja !!!!
heb voor zelf essent (storings monteur) gewerkt in nl en vind dat ze hier op sommig gebied toch serieus achter lopen ..
al hoewel essent is ook niet erg speciaal maar toch als je het vergelijkt.. dan dat spull dat telenet nu doet met die films te huren over de kabel dat bestaat al zeker sinds 99 in nederland
bijna 6 jaar laater en hier doen ze of ze hebben een primeur !!
wij zijn gewoon blijven staan in den tijd want de retour van telenet zat erop voor die van essent en upc !!!
en via de telefoon weet ik niet exact maar dat bestaat al heel lang, tijdens metingen bij mensen kwam ik da vaak tegen en dat was een heel oud stekerke ze !!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Tja...Een uit z'n verband gerukte qoute van een maanden oude discussie (sta nog steeds achter de qoute, lees de thread!).Ofloo schreef:r2504 schreef:Limburg schreef:Allereerst afsluiten van poort 25 uitgaand zodat alle verkeer via de ISP's relayserver moet gaan.
hmm dat vind ik eerlijk gezegt maar zever ..
Wat moet ik er mee?: *ploink*
- Ofloo
- Elite Poster
waarom heb je port 25 eigenlijk nodig als het geblacklist is de owner van die lijst contacteren eh.. en zorg ervoor dat u ip eruit gehaald word laat ze u ip testen voor open relay en klaarremco schreef:Ik surf met Brutele in Brussel en kamp de laatste weken met het probleem dat mijn mails geweigerd worden omdat ipadressen van Brutele servers op zwarte lijsten staan. Spamcop en ook Nederlandse providers weigeren gewoon de Brutele.be mail. Bij Brutele zeggen ze dat ik dat probleem ook bij andere providers in Belgie kan verwachten, in de hoop dat ik mijn contract niet opzeg. Mijn vraag is of het probleem bij alle providers voorkomt en wat een goed alternatief zou zijn: Scarlet One?
Remco
http://www.abuse.net/relay.html