Sedert enkele dagen wil de website van de NMBS (http://www.belgianrail.be) hier niet meer laden. Noch in Firefox, noch in Opera, noch in Waterfox. Alle andere websites laden normaal, alleen belgianrail (en alles wat daarna komt) niet en ik vraag mij af hoe dat kan. Op mijn werk gaat het wel, dus het is niet dat de website plat ligt.
Er is bij mijn weten niets aan de computer of aan Windows (10) veranderd, alles is up-to-date. (En de kinderen gebruiken Opera of Waterfox niet).
Het rare is dat het wel gaat als ik Firefox in "private browser mode" zet.
Ik kan dus voort maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de oorzaak want ik begrijp het niet. Ik heb enkele "Web Developer" tools van Firefox geprobeerd maar het maakt mij niet wijzer. Iemand enig idee?
(Een virus lijkt mij erg onwaarschijnlijk want het is alleen de NMBS-site die ik niet kan laden.)
Website NMBS laadt niet meer, alle andere websites wel. Hoe kan dat?
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 17 keer
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat die site gewoon down is. Op meerdere devices en op verschillende plaatsen laadt de site niet. Zeker al heel de dag.
Op uw werk misschien gecached op een proxy? Ben je zover gegaan dat je een formulier hebt ingevuld (bvb opvragen reisweg)?
Op uw werk misschien gecached op een proxy? Ben je zover gegaan dat je een formulier hebt ingevuld (bvb opvragen reisweg)?
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik heb ook Proximus en dus wel het probleem.
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 17 keer
Ja, op het werk (deze namiddag) heb ik een reisweg opgevraagd, "live", en dat ging zonder probleem (terwijl mijn vrouw rapporteerde dat het thuis niet lukte). Internet op het werk gaat via een server in Engeland denk ik.payphoneuser schreef:Ben je zover gegaan dat je een formulier hebt ingevuld (bvb opvragen reisweg)?
Maar de site laadt normaal in Firefox in "private browsing mode", dus de NMBS site zelf is niet down.
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Oei daar had ik inderdaad over gelezen. Inderdaad, bizar genoeg lukt het bij mij ook in private mode in Chrome of IE! In Chrome ook zonder de private mode. Maar in Chrome had ik de site nog nooit bezocht en in IE wel al.
Ik vermoed dat het iets met de cookies is.
Ik vermoed dat het iets met de cookies is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Tip: de website van iRail is veeeeeeel gemakkelijker in gebruik en minder bloated. Gewoon ingeven wat je wil weten en klaar, geen zever voor de rest
.
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 17 keer
Bedankt Kristof, da's inderdaad met minder gedoe, zo heb ik het ook liever. Het rare is wel dat op deze site "Plan Route" met mijn Firefox niet lukt. Met Opera gaat het wel.
En de NMBS-site werkt vandaag opnieuw zo te zien. Ze hebben het probleem dus verschoven van belgianrail.be naar irail.be![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En de NMBS-site werkt vandaag opnieuw zo te zien. Ze hebben het probleem dus verschoven van belgianrail.be naar irail.be
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Plus Member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39
Vanmorgen maakte mijn partner me erop attent dat zij met haar ipad mini en safari niet op de nmbs. Website geraakte. Ik testte dit meteen op de windows 10 dell laptop met firefox quantum en daar lukte het wel. Vreemd
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Idem voor iOS: gebruik Railer. Veel minder gedoe en nog nooit last mee gehad
.
Hier onder Safari, Chrome en Firefox geen probleem. Wel op macOS.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hier onder Safari, Chrome en Firefox geen probleem. Wel op macOS.
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik weet niet in welke mate jullie gebruik maken van het OV, maar een website of een app die zelfs niet de mogelijkheid biedt om via-stations in te geven of toelaat om verschillende vervoersmiddelen (trein/metro/tram/bus) te selecteren, vind ik volstrekt waardeloos voor dagelijks gebruik.
Problemen met de website of de app van de NMBS ervaar ik zelf nauwelijks, hoewel ik er dagelijks gebruik van maak.
Wel surf ik direct naar http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-route ... ery.exe/nn omdat het zoekformulier op de openingspagina van de NMBS-website niet schitterend werkt. Ook de app werkt doorgaans vrij vlot (op android), al zijn er soms wat problemen op piekmomenten, wanneer er veel vertragingen of afschaffingen zijn.
Problemen met de website of de app van de NMBS ervaar ik zelf nauwelijks, hoewel ik er dagelijks gebruik van maak.
Wel surf ik direct naar http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-route ... ery.exe/nn omdat het zoekformulier op de openingspagina van de NMBS-website niet schitterend werkt. Ook de app werkt doorgaans vrij vlot (op android), al zijn er soms wat problemen op piekmomenten, wanneer er veel vertragingen of afschaffingen zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik ben geen OV gebruiker (sporadisch ritje luchthaven of Brussel) en kom uitzonderlijk op de NMBS site, meestal om de uren van een treinrit op te zoeken. Dinsdagnamiddag terug uit vakantie en met Thalys van Schiphol naar Brussel Midi maar er was een "persoonsongeval" in de buurt van Lint of zo (15 minuten vertraging) waardoor we latere treinen moesten opzoeken dan diegene die we een uur eerder hadden genoteerd.
Index page, no prob. Invoeren "van" en "naar" station en uurregeling zoeken... na herhaald proberen geen resultaat, site was niet vooruit te branden, gelijktijdig zoeken op aankomende treinen van onze bestemming ging vlot. Het leek dus maar 1 functie te zijn die overbelast was (er waren nogal wat treinen vertraagd).
Andere websites gingen vlot op dat ogenblik (4G Jimmobile)
Index page, no prob. Invoeren "van" en "naar" station en uurregeling zoeken... na herhaald proberen geen resultaat, site was niet vooruit te branden, gelijktijdig zoeken op aankomende treinen van onze bestemming ging vlot. Het leek dus maar 1 functie te zijn die overbelast was (er waren nogal wat treinen vertraagd).
Andere websites gingen vlot op dat ogenblik (4G Jimmobile)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Zorba
- Elite Poster
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
De NMBS app is inderdaad enorm handig omdat de bussen van De Lijn meegenomen worden in de routeplanner. Bij die andere apps kan je ook geen e-tickets kopen dusja.johann schreef:Ik weet niet in welke mate jullie gebruik maken van het OV, maar een website of een app die zelfs niet de mogelijkheid biedt om via-stations in te geven of toelaat om verschillende vervoersmiddelen (trein/metro/tram/bus) te selecteren, vind ik volstrekt waardeloos voor dagelijks gebruik.