Ik denk dat mijn telenet modem stuk is aangezien ik de laatste paar weken vaak het probleem heb dat mijn internet verbinding wegvalt. De enige oplossing is dan om de stekker uit te doen en de modem te laten herstarten.
Aangezien het probleem niet opgelost is met telkens de modem te herstarten zou ik een nieuwe modem willen aanvragen, maar hoe doe ik dat? Kan ik gewoon naar een telenet center gaan en de router gratis gaan inwisselen of komt er dan eerst een technieker nakijken?
Op de telenet website staat dat ik hem zelf kan vervangen en dat dit gratis is, maar is de nieuwe modem dan ook gratis? Of moet er dan ook eerst een techniek het defect bevestigen?
Alvast bedankt.
Internet verbinding valt weg
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 jul 2016, 15:51
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Moet ik dan mijn huidige modem meenemen naar een telenet center en krijg ik dan gratis een nieuwe of is dat betalend?mailracer schreef:als je geen fouten hebt op het televisiebeeld, dan kan je je modem idd defect zijn en kan je hem zelf vervangen.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Toch een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het de modem is als er geen TV problemen zijn. Dat kan, maar is zeker geen bevestiging.
Kijk eens eerst of je het ook hebt als je de PC met een kabel met de modem verbindt. Rechtstreeks dus.
Als dat dan nog steeds problemen geeft , moet je eerst eens bellen naar Telenet. Het kan ook zijn dat het probleem buiten zit, aansluitkabel, netwerk.
Het kan ook de wifi zijn als je via wifi gaat.
Kijk eens eerst of je het ook hebt als je de PC met een kabel met de modem verbindt. Rechtstreeks dus.
Als dat dan nog steeds problemen geeft , moet je eerst eens bellen naar Telenet. Het kan ook zijn dat het probleem buiten zit, aansluitkabel, netwerk.
Het kan ook de wifi zijn als je via wifi gaat.
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 jul 2016, 15:51
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ja heb eens nagekeken het is inderdaad enkel de Wi-Fi die niet meer werkt, als ik verbind met mijn AP heb ik nog steeds verbinding alsook met de LAN-kabel rechtstreeks in de modem.Sylvester schreef:Toch een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het de modem is als er geen TV problemen zijn. Dat kan, maar is zeker geen bevestiging.
Kijk eens eerst of je het ook hebt als je de PC met een kabel met de modem verbindt. Rechtstreeks dus.
Als dat dan nog steeds problemen geeft , moet je eerst eens bellen naar Telenet. Het kan ook zijn dat het probleem buiten zit, aansluitkabel, netwerk.
Het kan ook de wifi zijn als je via wifi gaat.
Maar nogmaals zelfs als het enkel aan het Wi-Fi signaal ligt mag ik hem dan ook gratis inwisselen?
-
- Plus Member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Kan ook zijn dat de wifi channel niet meer goed staat (je kan dit zelf aanpassen via Mijn Telenet).GianniDPC schreef: Ja heb eens nagekeken het is inderdaad enkel de Wi-Fi die niet meer werkt, als ik verbind met mijn AP heb ik nog steeds verbinding alsook met de LAN-kabel rechtstreeks in de modem.
Maar nogmaals zelfs als het enkel aan het Wi-Fi signaal ligt mag ik hem dan ook gratis inwisselen?
Als dat niet helpt, gewoon modem meenemen naar een Telenet center en daar inwisselen. Is gewoon gratis en zouden ze niet moeilijk om mogen doen. Duidelijk vermelden wel dat jouw wifi het niet meer doet en dat je al alles hebt geprobeert.
Edit: Ja, ook al is het enkel de wifi, ge moogt gewoon de modem gratis inwisselen