Sinds juni zijn ben ik overgestapt van Telenet naar Orange. Het is sindsdien al 4 à 5x gebeurd dat de download-snelheid terugvalt van de normale 95 Mbit/s naar 2 à 3 Mbit/s. Upload blijft wel oké rond de 10-15 Mbit/s. Even de modem herstarten lost het probleem tijdelijk op. Dan blijft het anderhalve week goed, maar een enkele keer trad het probleem alweer op na een uur. Niet te voorspellen dus.
Orange bellen leidt telkens tot hetzelfde antwoord: modem herstarten, en ze zullen het opvolgen. Ze hebben me al eens een ander telefoonnummer gegeven om te bellen (rechtstreeks naar de technische dienst), maar dat ticket bleef maar een week geldig, dus een maat voor niets

Vandaag dus opnieuw gebeld om te zeggen dat gisterenavond om 22u er opnieuw een snelheidsprobleem was. Orange: "we zullen het opvolgen, en er zijn dergelijke meldingen binnengekomen." Dit was de eerste keer dat men liet uitschijnen dat ik niet de enige ben, maar ik heb de indruk dat ze niet 100% weten waar het probleem zit...
Het log van de modem vermeldt veel critical errors.
Screenshot van het log: Screenshot van het signals-venster voor herstart, dus bij een trage downloadsnelheid. Check die retries_exceeded bij Upstream ranging status. Screenshot na de herstart, weer volle snelheid: Heeft iemand dergelijk probleem ook al ervaren?
Groeten,
Yann