Amazon stopt met aanbieden onbeperkte webopslag
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Spijtig...
Het is maar op basis van 1 week testen, maar op het moment zou ik zeggen probeer Hubic eens?
Maandje testen kost je max €5, dus das de grote kost niet echt.
Het is maar op basis van 1 week testen, maar op het moment zou ik zeggen probeer Hubic eens?
Maandje testen kost je max €5, dus das de grote kost niet echt.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Geen idee, maar hoewel het de afgelopen maanden eigenlijk vrij goed ging, lijkt het er mij nu echt op dat ze nasgebruikers buiten willen, door headless gebruik meer en meer te blokkeren, dus ik heb subscription stopgezet en nog meer eens naar alternatieven gaan zoeken.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ok, dan heb jij het nog over iets anders. Ik zie hier immers dat de client helemaal veranderd is, en absoluut niet ten goede. De standalone client lijkt nu gewijzigd in een client die gewoon ook toont wat je via de website al kon configureren, en dat is gewoon dramatisch. Zo kun je bvb niet meer realtime zien wat Crashplan aan het doen is.
Ik hoop dat het aan mij ligt en er hier iets verkeerd gebeurd is, maar ik vrees ervoor...
Ik hoop dat het aan mij ligt en er hier iets verkeerd gebeurd is, maar ik vrees ervoor...
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Neen, we hebben het over hetzelfde, nl client 6.6
Buiten het nieuwe UI design (waar jij last van hebt), laat die ook geen headless operation meer toe voor op nassen etc. (wat mij irriteert)
Buiten het nieuwe UI design (waar jij last van hebt), laat die ook geen headless operation meer toe voor op nassen etc. (wat mij irriteert)
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Vind de app ook niet meer terug?heist_175 schreef:
Iemand een werkende link naar de OVH Android app?
https://play.google.com/store/apps/deta ... tend&hl=nl
deze doet het bij mij niet, ik kan ook geen APK vinden...
Zelfs niet in vroegere apps geïnstalleerd
Moest van Hubic pasw veranderen ivm. nieuwe functies zag ik :O interface vernieuwd, eindelijk schot in de zaak?
Heb tevens ook jaar gekocht
Totale ruimte : 13.00 TB Lekker toch?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Had een nieuw account op Hubic gemaakt, oude eraf, gezien dat ik 5 refferals had ->55GB gratis en upgraden hierdoor heb 13TB/50eu/jaarSylvester schreef:13 TB ? Waar en hoeveel kost dat?
En die limiet van 10mbps klopt niet meer denk ik haal continu 20mbps wat men max is
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
By the way, Hubic is een verlaten schip. Zie maar eens in de fora of op twitter. Ik heb nadat ik Amazon geprobeerd heb, dan Hubic opgestart. Dan na één maand gezien dat het totaal niet werkt (geen snelheid, niet consistent). Ik ben dan op Jottacloud overgestapt. Mijn centen teruggevraagd van Hubic via de helpdesk van OVH (ik heb wat sites lopen bij OVH, en de helpdesk van Hubic was nooit bemand). Ze hebben beloofd om terug te storten, wat op heden 4 maanden later nog steeds niet gebeurd is.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Op sociaal gebied lijkt dit zo te zijnjutuiz schreef:By the way, Hubic is een verlaten schip. Zie maar eens in de fora of op twitter. Ik heb nadat ik Amazon geprobeerd heb, dan Hubic opgestart. Dan na één maand gezien dat het totaal niet werkt (geen snelheid, niet consistent). Ik ben dan op Jottacloud overgestapt. Mijn centen teruggevraagd van Hubic via de helpdesk van OVH (ik heb wat sites lopen bij OVH, en de helpdesk van Hubic was nooit bemand). Ze hebben beloofd om terug te storten, wat op heden 4 maanden later nog steeds niet gebeurd is.
op zich mag ik hier niet klagen van Hubic loopt vlotjes en ze werken in stilte eraan verder.
Communicatie mag ook wel eens maar zoals je vroeger zag op het forum ging het meer over andere zaken dan over Hubic zelf
Vb snelheid al dik uur zo stabiel
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Idd Buthead, zelfde ervaring hier, heel goed snelheid, goeie webinterface, en netjes compatibel met de hyperbackup agent van synology.
Op het moment heel tevreden over.
Op het moment heel tevreden over.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Blij te horen Juist communicatie, forum en co jammer dat deze er niet zijn. Beter gezegd gesloten zijnFlashBlue schreef:Idd Buthead, zelfde ervaring hier, heel goed snelheid, goeie webinterface, en netjes compatibel met de hyperbackup agent van synology.
Op het moment heel tevreden over.
Heb support van ovh eens gemaild met deze vraag
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Hello,
Dan is't goed dat ze zich herpakt hebben. Maar aan de andere kant zou ik m'n data liever niet toevertouwen aan bedrijf wiens service als een knipperlicht werkt. Ik heb m'n mails bekeken, ben op 5 juli ingestapt en september uitgestapt en ben nooit verder geraakt dan 450kb per sec. Als je bijna 5tb up te loaden hebt... tja. Op mails waarom die uploadsnelheid zo beperkt is ook nooit antwoord gekregen. Nu met zelfde configuratie van pc haal ik bijna volle lijncapaciteit in upload.
gr
Jurgen
Dan is't goed dat ze zich herpakt hebben. Maar aan de andere kant zou ik m'n data liever niet toevertouwen aan bedrijf wiens service als een knipperlicht werkt. Ik heb m'n mails bekeken, ben op 5 juli ingestapt en september uitgestapt en ben nooit verder geraakt dan 450kb per sec. Als je bijna 5tb up te loaden hebt... tja. Op mails waarom die uploadsnelheid zo beperkt is ook nooit antwoord gekregen. Nu met zelfde configuratie van pc haal ik bijna volle lijncapaciteit in upload.
gr
Jurgen
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Ja een NAS client staat hoog op de whishlist. Als je dan een synology heb is het wel knudde dat je niet rechtstreeks kan laten backuppen. Op github staat er een project die Synology backup mogelijk maakt. Geen ervaring, ik heb WDmycloud en Mybookliveduo.BertG3 schreef:Kan goed zijn en Jottacloud ziet er ook goed uit maar heeft helaas geen Synology app of integratie
Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Heeft hubic een file history functie? Daar is af en toe sprake van op fora maar ik denk dat ze er nog niet is.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als ik een file selecteer in hun webinterface, zie ik nergens een optie die daarop wijst.
Ik doe een Sync vanuit mijn NAS én een Hyperbackup. Via die hyperbackup heb ik versioning.
Ik doe een Sync vanuit mijn NAS én een Hyperbackup. Via die hyperbackup heb ik versioning.
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
een vraagje,
uploaden jullie ook films en series naar die clouds bv hubic?
uploaden jullie ook films en series naar die clouds bv hubic?
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Heb netflixhardyscript schreef:een vraagje,
uploaden jullie ook films en series naar die clouds bv hubic?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Nee, ik heb dat niet. Ik heb wel eens een groot acronis backup bestand (+100gb) willen uploaden naat Jottacloud en dat lukt niet. Ik denk dat een dvd iso bv. wel zou lukken. Maar geen ervaring mee.hardyscript schreef:een vraagje,
uploaden jullie ook films en series naar die clouds bv hubic?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Dus geen file history op hubic zelf, maar je gebruikt hyperbackup ook richting hubic? Ik gebruik hyperbackup al naar een tweede NAS maar wil graag een cloud backup met history.heist_175 schreef:Als ik een file selecteer in hun webinterface, zie ik nergens een optie die daarop wijst.
Ik doe een Sync vanuit mijn NAS én een Hyperbackup. Via die hyperbackup heb ik versioning.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
jep.liegebeestig schreef:je gebruikt hyperbackup ook richting hubic
Ik moet mijn trial-Hubic account nog upgraden naar 10TB, zodat ik heel mijn NAS bij Hubic kan zetten.
Nu is het enkel maar een test folder.
Eens ik zowel Sync als HyperBackup bij Hubic heb draaien, annuleer en verwijder ik alles bij Amazon.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Waarom is het nuttig om zowel een sync als een hyper te doen naar dezelfde cloud? Kan zijn, maar zie wellicht iets over het hoofd?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik zie op hu website nul komma nul specificaties... hoe weet je dan of het er goed uitziet ?BertG3 schreef:Kan goed zijn en Jottacloud ziet er ook goed uit
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Sync: alle files zijn gebackupt en ik kan remote overal aanliegebeestig schreef:nuttig om zowel een sync als een hyper te doen naar dezelfde cloud?
Hyper: versiebeheer
Dat het dezelfde cloud is, maakt toch niet uit?
Als mijn NAS crasht zou het bij OVH ook moeten mislopen eer ik al mijn data kwijt ben...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Ja je hebt gelijk. Ik denk dat ik het ook zo ga doen. Versiebeheer is echt nodig. Ik heb ook een sync lopen, en onlangs vastgesteld dat die een bestand heeft opgegeten. Er is namelijk een algemene optie bij stnc van Synology met de vraag wat te doen na een disconnect van de cloud. Ik had de standaard laten staan: recopy locally deleted files from cloud . Dat zorgde ervoor dat een nieuwer lokaal bestand overschreven werd door een nieuwer in de cloud. Staat nu dus af maar wil ik niet meer zien gebeuren.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Ik merk intussen wat rare dingen...heist_175 schreef: Ik moet mijn trial-Hubic account nog upgraden naar 10TB, zodat ik heel mijn NAS bij Hubic kan zetten.
Nu is het enkel maar een test folder.
Eens ik zowel Sync als HyperBackup bij Hubic heb draaien, annuleer en verwijder ik alles bij Amazon.
-Als ik de backup job bij hyperbackup suspend, en daarna terug start, heb ik de indruk dat hij terug vanaf 0 begint in hyperbackup. Maar dat tegelijkertijd de data van de "vorige" backupsessie en de "nieuwe sessie" wel beiden tellen naar hubic storage toe. Snap niet goed wat daar aan de hand is...
-De versioning van Hyper backup bevalt mij niet echt, kvind de configuratie op zijn zachts gezegd onduidelijk.
Kben er nog niet helemaal uit waar (if anything) het nu "misgaat", maar ondanks hun gedrag naar klanten toe, had crashplan op dat vlak zijn zaken toch beter op orde.
De snelheid blijft iig wel in orde, das al iets...
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
De versioning valt heel goed mee vind ik. Dat staat los van Hubic, Amazon of andere. Dat heeft puur met HyperBackup te maken.
Het is effe zoeken maar het werkt wel.
Dat van het terug op nul beginnen is volgens mij ook eigen aan Hyper Backup in combinatie met online dienst. Ik had dat ook bij Amazon.
Het is effe zoeken maar het werkt wel.
Dat van het terug op nul beginnen is volgens mij ook eigen aan Hyper Backup in combinatie met online dienst. Ik had dat ook bij Amazon.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt, dat van het opnieuw beginnen heb ik ook (meermaals) opgemerkt.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti