2de hands

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

ik heb een item te koop staan op 2de hands (400€) en daar is iemand op de chat die voorsteld het item te kopen. Zijn wil gezien de afstand niet tot hier komen en via een DHL courier het stuk te laten ophalen. Het contante geld zou mij overhandigd worden door de DHL courier zodra ik het item overhandig. Ze heeft mijn naam, adres, gsm en bedrag nodig. Ruikt naar fraude. iemand ervaring met deze praktijk?
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Niet op ingaan. Afhalen en cash betalen of op voorhand laten betalen via overschrijving en op risico van de koper aangetekend versturen.

Dat zijn de opties om jezelf tegen malafide kopers te beschermen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Zou ik ook niet vertrouwen. Iets van €400 2e hands zomaar kopen zonder het gezien te hebben..?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

johand schreef:Het contante geld zou mij overhandigd worden door de DHL courier zodra ik het item overhandig.
Doet DHL zelfs zulke dingen ? Begin anders al eens te vragen wat de persoon zijn naam, adres en telefoonnummer is.
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Neen DHL doet zulke dingen niet, weet ik nu, niet meer op gereageerd dus...
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Laten ophalen door een koerier is courante zaak; maar een koerier laten betalen uiteraard niet. :wink:

Ik verkoop overigens af en toe eens zaken van ruim 400€ zonder dat een koper ook maar komt kijken; het is dus zeker niet ongewoon. Ik zie wel dat mijn socialmedia profielen regelmatig gecheckt worden door geïnteresseerden; dus er bestaat nog zoiets als vertrouwen, ook op 2dehands. :-D
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”