Alternatief voor Mobile vikings
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik ben weer aan de slag in Brussel en ga met de trein voor dat traject. Ik zit dus vaak op het internet met de smartphone om de tijd te doden. Nu valt het op wat voor een belabberde mobiele netwerk verbinding MV heeft. Er zijn stukken in open lucht waar er helemaal geen verbinding is. Traject is Dendermonde-lebbeke-opwijk-asse-zellik-jette-brussel. Is er bij een andere provider een gelijkaardig en gelijkwaardig alternatief voor Mobile vikings maar met betere dekking?
Per maand herlaad ik nu voor 10 euro (focus voice) en kom goed toe met spraak en data. Mag dus een formule zijn met een vergelijkbaar aanbod.
Per maand herlaad ik nu voor 10 euro (focus voice) en kom goed toe met spraak en data. Mag dus een formule zijn met een vergelijkbaar aanbod.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Da's een heel specifieke vraag aangezien je het over ontvangst in de trein op een oude lijn (L50) hebt.
Ik ben zelf van AldiTalk overgestapt naar JIM Mobile en merkte eigenlijk weinig verschil... tot ik mij een andere smarthone aanschafte (Moto G4). Sindsdien moet ik opletten dat ik mijn 1GB (5€, 30 dagen, via MEGASURF) er niet te vroeg doorjaag
Ik ben zelf van AldiTalk overgestapt naar JIM Mobile en merkte eigenlijk weinig verschil... tot ik mij een andere smarthone aanschafte (Moto G4). Sindsdien moet ik opletten dat ik mijn 1GB (5€, 30 dagen, via MEGASURF) er niet te vroeg doorjaag
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik gebruik een Nexus 5X. Weet dus echt niet of dit toestel een betere of slechtere ontvangst heeft dan een ander merk of type.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Join the club, ik neem ook lijn 60 zitten een paar zwarte gaten of max 2G in, nu in de router is het iets beter, maar heb ze alle 3 al getest ze hebben allemaal hun issues ergens.Jack Daniels schreef:Ik ben weer aan de slag in Brussel en ga met de trein voor dat traject. Ik zit dus vaak op het internet met de smartphone om de tijd te doden. Nu valt het op wat voor een belabberde mobiele netwerk verbinding MV heeft. Er zijn stukken in open lucht waar er helemaal geen verbinding is. Traject is Dendermonde-lebbeke-opwijk-asse-zellik-jette-brussel. Is er bij een andere provider een gelijkaardig en gelijkwaardig alternatief voor Mobile vikings maar met betere dekking?
Per maand herlaad ik nu voor 10 euro (focus voice) en kom goed toe met spraak en data. Mag dus een formule zijn met een vergelijkbaar aanbod.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Ik heb MV en pendel tegenwoordig ook voornamelijk op een secundaire lijn (53) en moet toch vaststellen dat zowel de dekking als penetratie in de trein (een Desiro ML) bij BASE het zwakst is van de 3 operatoren. Rond Londerzeel zit er bv. een notoir gat van een vijftal minuten (incl. stop in station).
Ga waarschijnlijk mijn belkrediet opgebruiken en naar VOO (Orange netwerk) overstappen. Van mijn werkgever krijg ik een Shape Basic abonnement bij Orange, maar de 1 GB die daarbij zit volstaat lang niet en upgraden naar een abonnement met genoeg data zou mij 20 EUR kosten. Bovendien zit de datameter van Orange er regelmatig naast.
Ga waarschijnlijk mijn belkrediet opgebruiken en naar VOO (Orange netwerk) overstappen. Van mijn werkgever krijg ik een Shape Basic abonnement bij Orange, maar de 1 GB die daarbij zit volstaat lang niet en upgraden naar een abonnement met genoeg data zou mij 20 EUR kosten. Bovendien zit de datameter van Orange er regelmatig naast.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Heb het hier al verschillende keren gepost, naar mijn ervaring is Proximus daar het beste in.
Op onze lijn (Landen Brussel) heb ik verschillende sims getest en daaruit bleek dat inderdaad MV het slechtse bereik had, eigenlijk zeer bedroevend. Mobistar was iets beter. Proximus stak er met kop en schouders bovenuit. Op een paar minuten na (al in een veld) de hele rit data.
Op onze lijn (Landen Brussel) heb ik verschillende sims getest en daaruit bleek dat inderdaad MV het slechtse bereik had, eigenlijk zeer bedroevend. Mobistar was iets beter. Proximus stak er met kop en schouders bovenuit. Op een paar minuten na (al in een veld) de hele rit data.
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik ken de regio niet. Maar ben recent overgestapt van Scarlet (Proximus netwerk) op Base. Vind Base interessant qua tarief plan voor mij. Heb ondervonden dat Base een zwakker signaal heeft in verscheidene locaties binnenhuis in Brussel, en dan voornamelijk ondergronds. (Zowel in ons kantoor, als in een nabijgelegen hotel nabij Rogier)
TL;DR: misschien Scarlet Red overwegen?
TL;DR: misschien Scarlet Red overwegen?
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Op de lijn Gent-Brussel, toen ik nog in Brussel werkte, heb ik zitten testen met zowel BASE (MV) als Proximus (Dommel). Beide hebben hun zwarte gaten, beide hebben eigenlijk al bij al toch maar een belabberd ontvangst. Dringend tijd om toch eens te investeren in wat masten langs de drukke spoor-aders...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Er is nog steeds de discusie of de NMBS WiFi moet aanbieden of niet. Zolang dat dit niet duidelijk is verwacht ik geen investeringen van een Telco, met het risico dat het nooit iets opbrengt.
Verstuurd vanaf mijn AllCall_Rio_S met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn AllCall_Rio_S met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Is het nog steeds ter discussie?
Op 23 Oct 2017 was er een artikel over de uitspraak dat het er niet zou komen..
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nmb ... 16317.html
De NMBS zal geen wifi aanbieden in haar treinen. Dat heeft de nieuwe CEO van het spoorbedrijf, Sophie Dutordoir, gezegd.
'Het is te duur en de telecomoperatoren hebben mij bevestigd dat het hele spoornet tegen eind 2018 volledig gedekt zal zijn door 2G, 3G en 4G.'
Vorig jaar waren er drie maanden lang testen met mobiel internet op de trein. Reizigers konden gratis wifi uittesten in twee eersteklassewagons op de lijn Eupen-Oostende. Na de test klonk het dat de NMBS bezig is met de uitwerking van een businessmodel rond wifi in de trein, maar nu heeft Dutordoir dus te kennen gegeven dat het er niet meer van komt.
Op 23 Oct 2017 was er een artikel over de uitspraak dat het er niet zou komen..
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nmb ... 16317.html
De NMBS zal geen wifi aanbieden in haar treinen. Dat heeft de nieuwe CEO van het spoorbedrijf, Sophie Dutordoir, gezegd.
'Het is te duur en de telecomoperatoren hebben mij bevestigd dat het hele spoornet tegen eind 2018 volledig gedekt zal zijn door 2G, 3G en 4G.'
Vorig jaar waren er drie maanden lang testen met mobiel internet op de trein. Reizigers konden gratis wifi uittesten in twee eersteklassewagons op de lijn Eupen-Oostende. Na de test klonk het dat de NMBS bezig is met de uitwerking van een businessmodel rond wifi in de trein, maar nu heeft Dutordoir dus te kennen gegeven dat het er niet meer van komt.
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
Tja, de minister verbaast zich... (Heeft een vrijblijvende mening...) Maar heeft er nadien nog iemand iets van gehoord?bruma schreef:Tot een minister er zich mee moeit en t spel zit weer op de wagen
https://www.demorgen.be/binnenland/de-c ... -b2335e39/
Hij heeft het dan vooral over nieuwe treinstellen die tegen 2021 in gebruik worden genomen. Dus t is hoogstens voor veel later
En ook: Naast wifi op de trein moeten de operatoren volgens De Croo ook werk maken van een betere mobiele dekking langs de spoortrajecten. In het kader van de veiling van de nieuwe mobiele licenties begin 2019 zullen er dekkingsverplichtingen komen langs de spoorlijnen, verzekert de minister.
Reken de investering kost van wifi, tegenover de vooruitgang van het mobiele netwerk => wellicht zal enkel de business reiziger met laptop bereid zijn de wellicht hoge verkoopsprijs v trein-WiFi te betalen. De anderen zullen tevreden zijn met hun belabberd, maar langzaam verbeterende 3g 4g.
Alle mijn gedacht (en helaas off topic)
Edit: link naar het recente topic over WiFi op de trein
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=51187
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Scarlet red ziet er inderdaad interessant uit voor 8 euro per maand. En je zit op het Proximus netwerk. Vandaag nog maar eens frustratie alom met Mobile vikings. Ik stond in de Lidl te Grembergen. Helaas niks ontvangst. Mijn vriendin die in Wetteren woont doet ook haar beklag over Mobile vikings. Volgens haar is de kwaliteit achteruit gegaan de laatste tijd. Zo is het niet gelijk waar ze in huis staat om goede ontvangst te hebben. Vaak moet ze zich verzetten omdat de ontvangst zo slecht is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
In alle winkels bereik met Orange in Brugge & omstreken. Enkel AZ Sint-Jan niet (maar da's ook een bunker hé) en Lucas sommige plaatsen ook niet. Tja, geen Base meer voor mij hoor.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb, Scarlet Red. Voor 8 euro heb je 150 minuten bellen, 1000 sms en 500MB mobiel internet per maand op het Proximus netwerk.
Bij MV krijg je per herlaadbeurt van 10 euro: 50 minuten bellen, 500 sms en 500MB mobiel internet op het Base netwerk. De cijfers en de provider zeggen genoeg denk ik.
Bij MV krijg je per herlaadbeurt van 10 euro: 50 minuten bellen, 500 sms en 500MB mobiel internet op het Base netwerk. De cijfers en de provider zeggen genoeg denk ik.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Of bij Mobile Vikings Focus data €10: 25minuten, 500SMS en 1000MB (+gratis bellen en sms’en naar andere Vikings).
Weet niet of het aantal belminuten naar andere netwerken belangrijk is maar dubbel zoveel data kan dan wel weer interessant zijn.
Weet niet of het aantal belminuten naar andere netwerken belangrijk is maar dubbel zoveel data kan dan wel weer interessant zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Grootste troef bij scarlet is het Proximus netwerk. Bij Base is het echt rampzalig qua dekking, zowel op mijn dagelijkse treinrit als bij mijn vriendin thuis in volle centrum van Wetteren als in de winkel gisteren. Ik bel niet heel veel. Een goede dekking is in mijn ogen belangrijker dan onbeperkt mobiel internet of onbeperkt bellen. Daar heb ik totaal geen behoefte aan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
@Jack Daniels : Base is inderdaad bedroevend in Wetteren. Woon er zelf ook en toen LycaMobile van het Orange netwerk naar Base is gegaan was dit amper werkbaar. Zelfs de meest basic dienst - sms en telefonie - was een ramp! Door de slechte dekking hier thuis redelijk wat telefoontjes gemist. Als je belt naar Telenet (aka Base) zelf (heb daar ook een paar SIM kaarten voor SMS gateway) dan krijg ik als antwoord dat dit ligt aan mijn huis : het is overgeïsoleerd en daardoor slechte dekking. Zeer vreemd, want Orange noch Proximus hebben er last van?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
zou dat mss liggen aan dat paars en oranje de 900mhz band gebruiken voor 2g en 3g en groen(euh, geel?) de 1800 voor 2g en 2100 voor 3g?krisken schreef: dan krijg ik als antwoord dat dit ligt aan mijn huis : het is overgeïsoleerd en daardoor slechte dekking. Zeer vreemd, want Orange noch Proximus hebben er last van?
(vreemd dat ze de 900mhz helemaal niet gebruiken trouwens)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Gebruikt Base nog steeds geen 900MHz?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- keerekeerweere
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 19 keer
- Contacteer:
Ik pendel dagelijks op de lijn 60 (a.k.a GEN S3 en S10). Vroeger had ik ook Mobile Vikings op een extra gsm die dan als hotspot fungeerde vermits m'n werkgever destijds 500MB op onze gsm abonnementen 'goed genoeg' vond.Jack Daniels schreef:Grootste troef bij scarlet is het Proximus netwerk. Bij Base is het echt rampzalig qua dekking, zowel op mijn dagelijkse treinrit als bij mijn vriendin thuis in volle centrum van Wetteren als in de winkel gisteren.
Nu neem ik nog dezelfde trein, maar heb ik 3GB bij Proximus. Een hele verademing dus, af en toe filmpje meepikken zonder problemen.
Qua dekking is Proximus ietswat beter dan Mobile Vikings. Verwacht er niet te veel van. Het valt tussen Jette, Zellik en Asse toch nog uit. Asse en Merchtem zijn ok, Opwijk ook (en verder hoef ik niet
Fastic Subfastic VDSL 100/40 - BBox 3V+ - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Merci voor de info. Maar ik heb ook een drietal maanden in Wetteren gewerkt, vlakbij Recticel. Daar waar collega's met Proximus binnen in het bedrijf een heel goede ontvangst hadden moest ik vlak bij het raam staan of naar de inkomhal gaan om een deftig telefoon gesprek te kunnen voeren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Niet moeilijk, Proximus heeft antennes staan boven op de kerk van Wetteren. En mijn antennes staan er 2m van op diezelfde kerk
Base heeft in Overschelde niks staan bij mn weten.
Base heeft in Overschelde niks staan bij mn weten.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Al heel lang gebruiken ze 900Mhz voor zowel 2G als 3G. Wat er wel opvalt is dat BASE begonnen is met 4G te activeren op 1800Mhz en pas véééél later op 800Mhz. Orange heeft eerst de nadruk gelegd op 800Mhz.krisken schreef:Gebruikt Base nog steeds geen 900MHz?
-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
ik gebruik dezelfde verbinding naar Brussel, maar vertrek in Lokeren.
De ontvangst is echt droevig met MV op die lijn.
Heb nu sinds een kleine maand een nieuwe GSM met dual SIM in, een sim van MV en van Proximus.
Als ik naar de ontvangst kijk, is proximus een pak beter dan MV, maar zelfs met dual sim zijn er nog stukken van het traject waar ik geen ontvangst heb.
Nu dat al rijdend door de velden de ontvangst wegvalt, daar kan ik nog inkomen. Maar wij zijn gezegend met een stilstand van +/-10 minuten in dendermonde voor hij verder rijd naar Lokeren, en in het station van dendermonde kan ik totaal niet surfen op MV. Maar de ontvangst van proximus is daar perfect.
De ontvangst is echt droevig met MV op die lijn.
Heb nu sinds een kleine maand een nieuwe GSM met dual SIM in, een sim van MV en van Proximus.
Als ik naar de ontvangst kijk, is proximus een pak beter dan MV, maar zelfs met dual sim zijn er nog stukken van het traject waar ik geen ontvangst heb.
Nu dat al rijdend door de velden de ontvangst wegvalt, daar kan ik nog inkomen. Maar wij zijn gezegend met een stilstand van +/-10 minuten in dendermonde voor hij verder rijd naar Lokeren, en in het station van dendermonde kan ik totaal niet surfen op MV. Maar de ontvangst van proximus is daar perfect.
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 8 keer
Hasselt -> Brussel is ook een ramp. Tussen Hasselt en Diest gaat het tegenwoordig iets beter, maar tussen Diest en Aarschot is er slechts sporadisch ontvangst. Eens Aarschot voorbij is de onvangst ook weer sporadisch, totdat je Schaarbeek passeert. (MV)
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
De ontvangst bij MV in station Dendermonde varieert bij mij ook. In elk geval is mijn simkaart bij scarlet besteld, red voor acht euro en de optie onbeperkt bellen naar scarlet abonnees voor twee euro. Mocht mijn 500mb mobiel internet onvoldoende blijken dan spendeer ik wel vijf euro extra voor 1,5gb. Mijn vriendin en haar kinderen zitten/zaten ook bij MV maar maken ook de overstap naar scarlet. Voor hen is ook de hele slechte ontvangst in Wetteren de aanleiding voor de overstap.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Aalter is met JIMMobile ook huilen met de pet op...boonpwnz schreef:Heeft iemand ook last van een belabberd bereik in en rond aalter? Orange
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
Evt 2 € per maand bijbetalen voor gratis bellen naar andere Scarlet nummers.Jack Daniels schreef:Mijn vriendin en haar kinderen zitten/zaten ook bij MV maar maken ook de overstap naar scarlet. Voor hen is ook de hele slechte ontvangst in Wetteren de aanleiding voor de overstap.
En weet dat je die 5€ extra voor +1gb moet/kan verwijderen van het abonnement, zodat het de maand daarna niet opnieuw wordt aangerekend. En dat je die in de lopende maand kan toevoegen. De flexibiliteit hiervan heeft me altijd aangenaam verrast
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
sowieso tss Gent en Brugge zeer wisselvallig bereik. en vanaf Aalter huilen met de pet op. speedtest op trein M06 boven. eerste test communicatiefout op netwerk, nadien heel trage speedtest.
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik ben van een prepaid van MV overgeschakeld naar een prepaid van Orange. Zelfde prijs, maar ik kan mijn belwaarde nuttig gebruiken, terwijl ik die bij MV alleen maar opstapelde.
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Waarvoor alvast geen alternatief voor MV bestaat is de verbruiksapp: als ik bv. nog 100 belminuten heb en ik bel 2 minuten dan staat er na een paar SECONDEN 98 minuten. Hetzelfde voor SMS en internet verbruik.
Bij Proximus, Orange en co mag je al blij zijn dat het na 24 uur juist staat. Schandalig.
Bij Proximus, Orange en co mag je al blij zijn dat het na 24 uur juist staat. Schandalig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Als dat al een criterium is om wel of niet voor een bepaalde provider te kiezen. Man, man, man waar zijn we mee bezig?nete schreef:Waarvoor alvast geen alternatief voor MV bestaat is de verbruiksapp: als ik bv. nog 100 belminuten heb en ik bel 2 minuten dan staat er na een paar SECONDEN 98 minuten. Hetzelfde voor SMS en internet verbruik.
Bij Proximus, Orange en co mag je al blij zijn dat het na 24 uur juist staat. Schandalig.
En waarschijnlijk ook nog nooit gehoord dat je je verbruik op de website van de provider kan volgen en die app niet nodig hebt?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
weet niet of Web veel meer biedt dan App in deze. ... in geval van Scarlet is zowel de App als de website vaak 24u achter op je echte verbruik.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Och ja, we betalen toch genoeg maandelijks voor onze telecom? Dus mogen we anno (bijna) 2018 wel verwachten dat deze gegevens in (semi) real-time worden getoond! Dat we geen 24 uur (of meer) moeten wachten om dit te zien. Wat doen die providers dan wel met ons (maandelijks) veel te dure abonnementsgeld?Jack Daniels schreef: Als dat al een criterium is om wel of niet voor een bepaalde provider te kiezen. Man, man, man waar zijn we mee bezig?
En waarschijnlijk ook nog nooit gehoord dat je je verbruik op de website van de provider kan volgen en die app niet nodig hebt?
Uw redenering volgend zou betekenen dat ze (de providers) zelf hun eigen boekhouding niet orde hebben! Als ze (meer dan) 24 uur nodig hebben om het verbruik van een klant te monitoren!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Ik heb me er ook ak aan gestoord, en na een paar keer tegen de 'lamp' gelopen te zijn omdat ook de sms te laat was heb ik de Minister Telecom aangeschreven met volgend antwoord:
Misschien de reden (klachten) omdat orange hun systeem gewijzigd heeft bij de giga.
Dus wettelijk moeten ze niks doen en zeker een real-time, want dat is in hun nadeel.Geachte heer ,
Operatoren zijn verplicht om hun klanten een waarschuwings-sms te versturen wanneer zij een bepaald procent van hun bundel overschrijden en wanneer die volledig opgebruikt is. Indien u operator dit niet naleeft dan kan de regulator een onderzoek instellen en een boete uitdelen.
De tools die de operatoren daarnaast beschikbaar maken om uw verbruik te volgen hebben geen wettelijke verplichting.
Indien u van mening bent dat u kosten opgelopen hebt omdat de door uw operator aangeboden tool niet naar behoren functioneert, dan kan u een tegemoetkoming vragen aan uw operator. Indien dat niet het geval is, dan kan u een klacht indienen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. U kan dat doen via deze link :http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
Met vriendelijke groeten,
Reinhard Laroy
Adviseur Minister Alexander De Croo
Misschien de reden (klachten) omdat orange hun systeem gewijzigd heeft bij de giga.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
dan vraag ik me af, vaak komt die sms te laat (vooral pxm is daar een held in: 4u na vlotjes over 80 of 90% te zitten krijg je een sms... sja, op die 4u tijd is het er dan al wel door gedraaid...bruma schreef:Ik heb me er ook ak aan gestoord, en na een paar keer tegen de 'lamp' gelopen te zijn omdat ook de sms te laat was heb ik de Minister Telecom aangeschreven met volgend antwoord:
Operatoren zijn verplicht om hun klanten een waarschuwings-sms te versturen wanneer zij een bepaald procent van hun bundel overschrijden en wanneer die volledig opgebruikt is. Indien u operator dit niet naleeft dan kan de regulator een onderzoek instellen en een boete uitdelen.
verdienen de operatoren daar dan een boete door? want uiteindelijk schepen ze ons om met een extra kost hierdoor (buiten-bundel kosten).
ik denk gewoon dat de operatoren dan zeggen 'sja, we hebben de sms verzonden, dat die pas 4u later aankomt kunnen wij niets aan doen', en dus geen boete.