Ik heb simpelweg geen woorden meer voor hoe ongelooflijk belachelijk en slecht geregeld dit allemaal niet is.In bold are lost days due to having to stay at home, waiting for a technician.
17/10/2017: Order done.
18/10/2017: Confirmation installation date: 20/10/2017.
20/10/2017: Technician cancels because another appointment is taking longer than expected.
23/10/2017: Confirmation new installation date: 24/10/2017.
24/10/2017: Technician cancels because Proximus connected the line to the wrong house number. I call edpnet planning and ask them to not schedule another appointment with me unless they're 100% sure that the installation will go ahead as planned, as I don't want to waste another day staying home. The person from planning agrees with me and says he'll call me back by Friday.
27/10/2017: Friday passes and I hear nothing.
(unsure of date): I call edpnet myself the following week, I explain the situation again. The person on the phone confirms that the Proximus issue is resolved now and schedules a new installation date: 10/11/2017.
10/11/2017: Technician cancels because the exact same Proximus issue is still present. I call edpnet, the person on the phone tells me that the (new) colleague I was talking to previously misinformed me about the issue being resolved. As I'm frustrated over having lost three days in this process already, I ask them to speak to their commercial service as I'm no longer willing to pay the installation cost.
14/11/2017: I get a call from edpnet agreeing to drop the installation cost. I agree to give it another go and a new installation date is planned, but three weeks later: 04/12/2017. They can't plan it any time sooner as it seems they simply have no way of getting feedback from Proximus in any way and as such can't guarantee it being fixed before that date.
04/12/2017: Technician cancels because works are in progress in the street and he can't access the ROP. He says they need to get someone from Proximus to do it.
So here we are, one and a half month later. Still no internet and having stayed at home for four days already.
Kafkaiaans installatieproces van een EDPnet-aansluiting
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 09 mei 2006, 20:02
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Dit is een rant om mijn eigen frustratie rond het installatieproces van mijn EDPnet-aansluiting even uit te kunnen werken. In het Engels, want zo heb ik het zelf gedocumenteerd...
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad om van te bleiten. En 't is niet veel beter bij Orange, Telenet of Proximus zelf hoor, al heb ik wel het gevoel dat Telenet & Proximus stokken tussen de benen gooien van de alternatieve providers als Orange & EDPnet en zelfs Dommel.HyperBaton schreef:Ik heb simpelweg geen woorden meer voor hoe ongelooflijk belachelijk en slecht geregeld dit allemaal niet is.
Destijds Dommel gehad, Proximus tech had de lijn van m'n buur afgesloten en mij op zijn koperpaar gestoken... Moedwillig of niet, geen idee. Een week later een nieuwe technieker die het dan wel in orde deed.
Bij Orange was het een nachtmerrie om simpelweg aangesloten te worden, er lag al lang een coax kabel, maar die was nog niet gekend bij Telenet omdat er al geruime tijd geen abonnement actief was bij hen op mijn adres.
Enz. enz...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Eigenlijk zou een een ISP, voor zover men klantenservice ernstig neemt natuurlijk, een automatische procedure moeten hebben dat bij X gefaalde installaties (2 ?) zonder fout van de klant dat dossier speciale aandacht krijgt. Met vaste contactpersoon.
En pro-actief de klant contacteren en proberen te redden wat er te redden is.
Voor mijn werk bel ik mensen soms op om een probleem dat eerder niet opgelost raakte te proberen op te lossen. Ja, we beloven wel dat we hun spoedig gingen contacteren daarover maar als we dat dan ook effectief doen zijn mensen vaak blij verrast. Zelfs als er uiteindelijk geen echte oplossing is voor het probleem zijn die mensen bijna steeds al tevreden door het simpele feit dat enige aandacht en moeite is gegeven aan hun probleem.
En pro-actief de klant contacteren en proberen te redden wat er te redden is.
Voor mijn werk bel ik mensen soms op om een probleem dat eerder niet opgelost raakte te proberen op te lossen. Ja, we beloven wel dat we hun spoedig gingen contacteren daarover maar als we dat dan ook effectief doen zijn mensen vaak blij verrast. Zelfs als er uiteindelijk geen echte oplossing is voor het probleem zijn die mensen bijna steeds al tevreden door het simpele feit dat enige aandacht en moeite is gegeven aan hun probleem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Walter ik ben akkoord met jouw idee, alleen spijtig genoeg bij zo'n kleine isp's is dat een afweging maken, vergeet niet dat een DSL abbotje geen vetpot is. Dus als men 3 calls heeft met jou voor de setup ben je al maanden verlieslatend ... voor zo'n kleine isp.
-
- Premium Member
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Gebruikt Edpnet niet de techniekers van Proximus? Edpnet kan hier toch niets aan doen.
Beste methode om zo een problemen te voorkomen. Klant worden bij Proximus en een formule nemen die recht geeft op gratis installatie. Na de installatie en als alles werkt, direct overstappen naar Edpnet.
Beste methode om zo een problemen te voorkomen. Klant worden bij Proximus en een formule nemen die recht geeft op gratis installatie. Na de installatie en als alles werkt, direct overstappen naar Edpnet.
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Dat is ook geen garantie. Ik heb dat gedaan en bij de overstap heeft Proximus het verkloot en mij gewoon op een random adres aangesloten.dragonflo schreef:Gebruikt Edpnet niet de techniekers van Proximus? Edpnet kan hier toch niets aan doen.
Beste methode om zo een problemen te voorkomen. Klant worden bij Proximus en een formule nemen die recht geeft op gratis installatie. Na de installatie en als alles werkt, direct overstappen naar Edpnet.
On-topic: ik heb het idee dat Proximus als reseller hun klanten slecht behandelt. Het valt vooral op dat ze veel fouten maken en dat hen natuurlijk lang duurt voordat dat opgelost is terwijl ze dat voor hun eigen klanten waarschijnlijk binnen x uur doen. Reden te meer waarom een monopolie op een fysiek netwerk een slechte zaak is.
Voor de topic starter is het wel fijn dat de installatiekosten werden gecrediteerd. Jammer dat ze dat niet pro-actief hebben voorgesteld. Blijven volhouden om de installatie in orde te krijgen door het dossier gergegeld op te volgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3395
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
het goedkoopste abbo kost je dus 4 dagen congé, een hoop belminuten en na 2 maand is het nog niet inorde, heb je al veel t lang geen internet en ben je al pingpongbal tussen edp en proximus met een waaardeloze edp-serviceakira02 schreef: Voor de topic starter is het wel fijn dat de installatiekosten werden gecrediteerd. Jammer dat ze dat niet pro-actief hebben voorgesteld. Blijven volhouden om de installatie in orde te krijgen door het dossier gergegeld op te volgen.
mij is dat geen 2, 3 of 4 euro per maand waard
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
'Ideale wereld'-oplossing;
Alle ISP's werken samen in een project voor onderlinge hulp met tijdelijke internettoegang indien technische problemen voor al hun klanten.
Ze zorgen voor een compacte 4G router met sim die op alle netwerken kan verbinden en ook automatisch kan verbinden met alle hotspots van alle ISP's die ze te leen geven. Zo kan de klant, van welke ISP dan ook, tijdelijk verder tot het probleem is opgelost.
... en we worden wakker.
Alle ISP's werken samen in een project voor onderlinge hulp met tijdelijke internettoegang indien technische problemen voor al hun klanten.
Ze zorgen voor een compacte 4G router met sim die op alle netwerken kan verbinden en ook automatisch kan verbinden met alle hotspots van alle ISP's die ze te leen geven. Zo kan de klant, van welke ISP dan ook, tijdelijk verder tot het probleem is opgelost.
... en we worden wakker.
-
- Starter Plus
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Klopt en dat zal ook een van de reden zijn waarom mensen kiezen voor de duurdere varianten alsin Proximus of de Amerikaanse kabelboer uit Mechelen. Je kan ook echter niet verwachten dat je opeens een korting krijgt van maanden of ze je onkosten gaan vergoeden.1207 schreef:het goedkoopste abbo kost je dus 4 dagen congé, een hoop belminuten en na 2 maand is het nog niet inorde, heb je al veel t lang geen internet en ben je al pingpongbal tussen edp en proximus met een waaardeloze edp-serviceakira02 schreef: Voor de topic starter is het wel fijn dat de installatiekosten werden gecrediteerd. Jammer dat ze dat niet pro-actief hebben voorgesteld. Blijven volhouden om de installatie in orde te krijgen door het dossier gergegeld op te volgen.
mij is dat geen 2, 3 of 4 euro per maand waard