alle webprogrammeertalen : returns

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ik zit met een probleemke. Ik heb voorlopig nog een gratis gastenboek, en er zit mij ne sjarel allemaal inhoudloze berichten te sturen : ik zie niet anders dan witregels. 5 < B R >'s blokkeren schijnt niet te helpen.

Ik denk dat de oplossing is om de newline in het symbool van de programmeertaal te blokkeren waarin het gastenboek gemaakt is. Ik vermoedt dat het perl is vermits er geen extentie achter staat, maar mijn vraag is:

Post van zoveel mogelijk webgerelateerde programmeertalen het teken voor volgende lijn(vb. in php : \n )
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik dacht dat een 'return' op *nix bestond uit een cariage return (\r), op mac uit een newline (\n) en op windows uit beide (\r\n).

Het is dus denk ik ook nog eens afhankelijk van het platform waar het op verzonden wordt...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

normaal \n en \r (zoals meon zegt meestal \n voor windows...)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Geldt dat dan voor alle programmeertalen als perl ook?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

PiR², ja normaal werkt dat in perl ook, maar via een webbrowser gaat dat via html-tags, dus moet je de br tag gebruiken.

Een voorbeeldje:

Code: Selecteer alles

print "hello\n";
print "next line";

output: hellonext line (via browser)

voor browser is de oplossing als volgt:

Code: Selecteer alles

print "hello<br>\n"; 
print "next line";

maar normaal werkt dit ook perfect:

print "hello\r\n";
print "next line";


Hoop dat je hier genoeg aan hebt? ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

IK heb \r en \n geblokkeerd, maar dit schijnt niet te helpen. Nog ff volhouden en wachten tot de rest van mijne site klaar is zodat ik mijnen zelfgemaakten hoogtechnologische gastenboek derop kan zetten zeker :roll:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik snap eigenlijk niet goed wat je wilt bereiken...

Je bent een gastenboek aan het maken. Mensen kunnen daar op posten. En dan...

Ik snap niet goed wat al die programmeertalen daar mee te maken hebben, net zoals het 'blokkeren' van /n en /r ... Dit zijn immers ASCII-tekens... (newline character en cariage return character). Het enige wat je moet doen is /n vervangen door <br> en html-entities omzetten. Voor de rest zou ik niet weten wat je kunt doen hoor...
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ik zal het nog eens duidelijk herhalen meon.

Vooral niet te verwarren : ik ben zelf een gastenboek aan het maken, maar voorlopig gebruik ik nog een gastenboek van alxnet.

Het gaat over het gratis alxnet-gastenboek.

Er is iemand die altijd maar opnieuw ongewenste berichten komt posten, spamming.
Zoals je mss wel weet, is er een optie om scheldwoorden te filteren, logisch.
Maar die gast zijn berichten bestaan alleen maar uit een paar 100 witregels. Ik probeer nu dus ervoor te zorgen dat ge niet meer dan 5 witregels na elkaar kunt typen. In het blokkeerlijstje typ ik dus <br><br><br><br><br> .

Dit schijnt niet te helpen. Daarom dacht ik terug aan wat er in een andere topic gezegd is over witregels. Ik wou dus eens proberen \n\n\n\n\n te blokkeren. Dit lukt ook niet. Ik wist niet in welke programmeertaal het gastenboek geschreven is, dus vroeg ik om gelijkaardige tekens als \n voor verschillende programmeertalen te posten hopende dat een van die tekens het juiste teken voor witregel is in dit gastenboek . Snaps?

Met andere woorden, ik wou dat berichten met meer dan 5 opeenvolgende returns verwijderd worden, alleen weet ik niet hoe ge dat moest doen op dat gratis gastenboek. Maar nu is dat niet meer nodig want ik heb diene gast zijnen ip waarmee ik nu klacht kan indienen.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

Code: Selecteer alles

In HTML worden "whitespace" karakters zoals returns, spaties en tabs zowieso maar maximum als 1 spatie weergegeven, tenzij je &nbsp; of <br> en dergelijke na mekaar gebruikt. 


Editted by SeNsEi Ze0n
fixed <br> tag
Plaats reactie

Terug naar “Development”